Facelifting Renault Master z nowymi silnikami
Renault odmłodziło swój czołowy produkt w kategorii aut użytkowych. Model Master dostał nie tylko nową twarz, ale i silniki
01.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault Master, a co za tym idzie bliźniaczy Opel Movano poddano delikatnemu liftingowi. Zmieniło się tak naprawdę niewiele od strony wizualnej. Dodano nowe relfektory i nieco zaostrzono rysy dzięki zmianie wielkiego grilla. Znacznie ciekawiej jest zaraz za nim.
Pod maską Mastera będą pracowały nowe silniki Diesla z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka 2,3 dCi będzie również dostępna w odmianie z jedną turbiną i dwóch wersjach mocy (110 KM i 125 KM). Twinturbo będą osiągały 135 i 165 KM. Producent chwali się, że najmocniejszy silnik będzie oszczędniejszy o 1,5 l/100 km.
Poza tym nowy Master dostanie cały pakiet elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Będą to m. in. ESP, asystent ruszania na wzniesieniu, układ zapobiegający poślizgowi podczas jazdy z przyczepą czy system Extended Grip, który zapewnia lepszą przyczepność w trudnych warunkach. Ponadto na osłonie przeciwsłonecznej pasażera znajdzie się szerokokątne lustro wsteczne pokazujące martwe pole z prawej strony.
Furgony Renault mają być dostępne w czterech wersjach długości i trzech wysokości o objętości przestrzeni ładunkowej od 8 do 23 metrów sześciennych. Pojawi się również odmiana z napędem na tylne koła i wydłużonym tylnym zwisem, co pozwoli umieścić europaletę na tylną osią.
Nowe Renault Master i Opel Movano trafią do sprzedaży w połowie września bieżącego roku.