Elektryczna hybryda w serialu LeMans

Wczoraj, podczas finałowej serii LeMans, która miała miejsce na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii francuska firma Peugeot zaprezentowała hybrydowy odpowiednik modelu 908 HDi FAP, napędzanego do tej pory silnikiem diesla. Auto otrzymało również całkiem nowe elementy graficzne nadwozia, jak srebrny lakier i niebieska błyskawica, rozdzierająca je na kawałki.

Elektryczna hybryda w serialu LeMans
Mateusz Gajewski

14.09.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wczoraj, podczas finałowej serii* LeMans*, która miała miejsce na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii francuska firma Peugeot zaprezentowała hybrydowy odpowiednik modelu 908 HDi FAP, napędzanego do tej pory silnikiem diesla. Auto otrzymało również całkiem nowe elementy graficzne nadwozia, jak srebrny lakier i niebieska błyskawica, rozdzierająca je na kawałki.

Główny system tego pojazdu składa się z trzech elementów: 60kW elektrycznego generatora, 10 zestawów baterii litowo-jonowych, oraz elektronicznego kontrolera przepływu, który na bieżąco monitoruje przebieg energii pomiędzy bateriami a generatorem.

908 HDi HY może być zasilany na trzy różne sposoby: tylko elektrycznie (podczas przejazdu przez pit-lane); przy użyciu 5,5-litrowego silnika V12 o mocy 700KM, bądź też łącząc oba te elementy.

Co ciekawe samochód ten może też odzyskiwać energię kinetyczną uzyskaną podczas hamowania. Dzięki jej zastosowaniu podczas każdego okrążenia na czas ok.20 sekund możemy skorzystać z dodatkowej mocy 80KM! Pamiętajmy, że nie zużywamy przy tym energii skumulowanej w bateriach, a spalanie paliwa nawet maleje o 3-5%![block position="inside"]10587[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)