Elegancja – DMC Ferrari 458 Spider Elegante (2013)
DMC, które jakoś nie może skończyć 900-konnego Aventadora, zaprezentowało nieco zmodernizowane Ferrari 458 Spider. Włoska rakieta ma lekko podkręcony silnik.
16.07.2013 | aktual.: 20.10.2022 21:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Odkryta wersja nadwoziowa Ferrari 458 nie jest tak popularna wśród firm tuningowych jak coupé. Ze znanych szerzej warsztatów tylko Mansory i Wheelsandmore zainteresowały się Spiderem. Teraz do tej firmy dołączyło DMC. Przeróbki zaserwowane przez DMC obejmują zarówno nadwozie, jak i mechanikę Ferrari.
Od seryjnej karoseria zmodyfikowanego samochodu różni się kilkoma dodatkami w czarnym kolorze. Są to dwie małe listewki pod przednim zderzakospojlerem, nowa pokrywa bagażnika, listwy przytwierdzone do progów i niewielki spojler na fabrycznym skrzydle. Nie wiadomo, z jakiego materiału zrobiono wszystkie te elementy.
Uzupełnieniem modyfikacji optycznych są przydymione klosze przednich świateł, a także nowe, większe koła. Przednie felgi mają średnicę 21”, a tylne są o 1” większe. Różnią się też szerokością, ale DMC nie podało konkretnie, jak są szerokie. Wiadomo za to, że znajdujące się na nich opony Pirelli odznaczają się wymiarami 255/30 R 21 z przodu i 335/25 R 22 z tyłu.
Firma tuningowa zapewnia, że wymieniła koło kierownicy, kilka pokręteł i przycisków. Pokrętła są zrobione z włókna węglowego. Niestety, DMC nie udostępniło żadnych zdjęć kabiny pasażerskiej.
Ferrari 458 ma centralnie umieszczony wolnossący silnik V8. Jednostka napędowa ma 4,5 l objętości skokowej i wyróżnia się między innymi bezpośrednim wtryskiem paliwa czy płaskim wałem korbowym (ang. flat-plane).
W seryjnej konfiguracji 4,5-litrowiec rozwija moc 570 KM przy 9000 obr./min i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Wymiana centralnej jednostki sterującej oraz montaż jeszcze bardziej sportowego układu wydechowego pozwoliły fachowcom DMC wycisnąć dodatkowe 38 KM mocy i 28 Nm momentu obrotowego.
Tuner wymienił też sprężyny zawieszenia na bardziej sportowe. Reszta elementów jest seryjna.
Konkurencja
- Typ:V8, 90supo/sup
- Ustawienie:centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd:DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa:4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 608 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 135,14 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 568 Nm
- Skrzynia biegów:7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie:tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Hamulce tylne:tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Koła przednie: 21”
- Koła tylne:22”
- Opony przednie: 255/30 R 21
- Opony tylne:335/25 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1535 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,53 kg/KM (seryjny – 2,69 kg/KM)
- Długość:4527 mm
- Szerokość:1937 mm
- Rozstaw osi:2650 mm
Źródło: WCF