Test: BMW M850i Cabrio - sztos absolutny© fot. Michał Zieliński

Test: BMW M850i Cabrio - sztos absolutny

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Można oszczędniej. Można taniej. Można bardziej dyskretnie, skromniej. Jeśli masz w dłoni kluczyk do BMW M850i Cabriolet, to znaczy, że na powyższe gdybanie odpowiedź brzmiała: tylko po co?

BMW M850i xDrive Cabrio (2019) - test, opinia

Trudno być dyskretnym, gdy z wydechu zieje 4,4-litrowe, 8-cylindrowe serce, pompujące 530 koni mechanicznych na cztery koła. BMW Serii 8 nie służy wtapianiu się w tłum. To przepustka do świata wypełnionego spojrzeniami przechodniów i innych kierowców.

Trudno się dziwić. 8 wygląda spektakularnie. Okrętowa sylwetka na dodatek świetnie przeszła transformację z coupé do kabrioletu. Ma doskonałe proporcje karoserii, która ciągnie się wzdłuż mijanych bulwarów jak wielomilionowy jacht w małej marinie. Ten samochód swoimi rozmiarami daje skalę dla otoczenia.

BMW M850i xDrive Cabrio (2019)
BMW M850i xDrive Cabrio (2019)© fot. Mariusz Zmysłowski

Długa maska kryje doładowaną, widlastą ósemkę. Niestety sam silnik przykrywa też panel z tworzywa. Skoro na V8 popatrzeć nie można, BMW zadbało o to, żeby można go było posłuchać. Najdonośniej 4,4-litrowy agregat gada w trybie Sport. Zdecydowanie nie jest to zestaw ustawień dla pozerów. Kilka razy zdarzyło mi się włączyć go w trakcie wolnej jazdy i czułem się jak dureń, tocząc się 20 km/h i waląc z wydechów przy każdym podniesieniu stopy z gazu.

Tryb Sport służy do tego, na co wskazuje jego nazwa. Zmienia on okręt w bolid. A jednak, mimo świetnych osiągów, nie czuję, żeby miejsce M850i było na torze. Przez swoje rozmiary ósemka traci na zwinności. Dobrze nadgania to zawieszeniem i napędem, ale nadal - to jest wóz do zabrania na wielką podróż serpentynami, a nie na trackday.

BMW M850i xDrive Cabrio (2019)
BMW M850i xDrive Cabrio (2019)© fot. Mariusz Zmysłowski

Wersja Cabrio stawia do tego kropkę nad i. To jest maszyna, którą chcesz w słoneczny dzień pożerać kolejne alpejskie łuki. V8 doskonale rozwija moc już od dołu. Cudowne brzmienie tej jednostki jest głębokie, z samych trzewi na niskich obrotach, z czego płynnie przechodzi do gardłowego wrzasku z każdą chwilą zbliżania się do czerwonego pola.

Chwila oddechu. Skrzynia wbija kolejny bieg. Mija niezauważalny ułamek sekundy, po którym V8 znowu uderza we wszystkie 4 koła całą mocą. xDrive pracuje tu wzorowo, dając kierowcy łatwość przerzucenia balansu na tył, gdy tego chce i gwarantując maksymalną skuteczność, gdy tego potrzeba.

BMW M850i xDrive Cabrio (2019)
BMW M850i xDrive Cabrio (2019)© fot. Mariusz Zmysłowski

Kiedy ta pogoń, strzały z wydechu i bezustannie najeżone V8 już was zmęczą, wystarczy przestawić samochód w tryb Comfort lub Eco. To jak pstryknięcie palcami, po którym natychmiast zmienia się rzeczywistość. BMW M850i Cabrio potrafi zapewnić genialny komfort podróżowania. Zawieszenie, które dopiero co wklejało auto w asfalt, teraz delikatnie wybiera wszystkie nierówności. 8 płynie po czarnych wstęgach bez względu na to, ile te już mają za sobą zim.

Obraz
© fot. Mariusz Zmysłowski

W bezbłędnym wykonaniu BMW Serii 8 mam tylko jedno ale. Jest nim kryształowy drążek zmiany biegów. W pięknie zaprojektowanej kabinie, dopieszczonej świetnymi materiałami, na samym środku dostajemy taki dodatek, który wygląda jak zdjęty prosto z kościelnego żyrandola.

Całe szczęście kierowca przed sobą ma długą maskę i zestaw świetnych, elektronicznych instrumentów pokładowych. Bo musicie wiedzieć, że BMW zrobiło z Serii 8 nie tylko fantastyczny kabriolet, którym, jeśli podniesiecie boczne szyby, można dość komfortowo podróżować z otwartym dachem nawet do 120 km/h. BMW uczyniło ten samochód również technologicznym majstersztykiem.

BMW M850i xDrive Cabrio (2019)
BMW M850i xDrive Cabrio (2019)© fot. Mariusz Zmysłowski

Najwspanialszym rozwiązaniem jest automat, który cofa za kierowcę. Wyobraźcie sobie taką sytuację: rano przyjechaliście na kawę do swojego ulubionego miejsca w małym, włoskim miasteczku. To ciasna, ślepa uliczka. Po kawie trzeba tym granatowym okrętem wyjechać znowu na główną ulicę. I nie ma problemu, bo Seria 8 zapamiętała ostatnie 50 metrów, które pokonaliście. Uruchamiacie więc system, który przejmuje kontrolę nad kierownicą, zapalają się na niej zielone diody i auto rusza do tyłu po trasie identycznej jak ta, po której przyjechało.

Tak jest za każdym razem, gdy pomyślę "samochody mają już wszystko". Przychodzi wtedy niemiecki inżynier i wymyśla, że w sumie samochód mógłby za mnie cofać w ciasnych uliczkach i parkingach. Mógłbym to zrobić sam. Tylko po co?

BMW M850i xDrive Cabrio (2019)
BMW M850i xDrive Cabrio (2019)© fot. Mariusz Zmysłowski

Cena tego samochodu startuje od 484 300 zł za wersję 840i Cabrio. M850i xDrive Cabrio podbija kwotę do 628 900. To całe mnóstwo pieniędzy. Ale dostaje się za to bardzo kompletny superkabriolet, przemyślany nawet pod względem bagażnika, który z reguły jest piętą achillesową tego typu maszyn. Kufer jest tu tak głęboki, że przy złożonym dachu zmieściłem wózek z gondolą, bez zdejmowania kół. Nic nie weryfikuje pojemności auta tak skutecznie, jak małe dziecko. Ósemka poradziła sobie z tym wyzwaniem lepiej, niż niektóre kompaktowe hatchbacki.

Jeśli jedziecie tylko we dwójkę, warto w bagażniku zostawić trochę miejsca na windschott. Siatka na stelażu poprawia komfort jazdy kabrioletem w dużym stopniu. Jest łatwa w rozłożeniu, a w chłodniejsze dni pozwoli bez bólu głowy podróżować w trasie.

BMW ma po stronie Mercedesa bardzo mocnego konkurenta w postaci Klasy S Kabriolet. To również luksusowy, superkomfortowy gran tourer z V8 pod maską. To również piękna maszyna, ale chociaż tak bliska Ósemce, to jednocześnie tak różna. BMW M850i ma więcej z atlety, ma więcej pierwiastka sportowego. To samochód, w którym chce się nie tylko dalej, ale i szybciej.

Nasza ocena BMW M850i xDrive Cabrio (2019):
9/ 10
Plusy
  • Duże V8 pod maską
  • Brzmienie wydechu w trybie sport
  • Wygląd
  • Wysoki komfort podróżowania mimo bardzo sportowego charakteru
  • Liczne zaawansowane rozwiązania
  • Spory jak na kabriolet bagażnik...
Minusy
  • ...który kurczy się zaskakująco bardzo, jeśli chcemy złożyć dach
  • Kryształowy drążek zmiany biegów

BMW M850i xDrive Cabrio (2019) - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/26]

BMW M850i xDrive Cabrio (2019) - dane techniczne

BMW M850i xDrive Cabriolet (2019) - dane techniczne

Silnik i napęd:

Układ i doładowanie:V8, doładowany 
Rodzaj paliwa:Benzyna 
Ustawienie:Wzdłużnie 
Rozrząd:DOHC 24V 
Objętość skokowa:4395cm³ 
Moc maksymalna:530 KM przy 5500-6000 rpm 
Moment maksymalny:750 Nm przy 1800-4600 rpm 
Skrzynia biegów:Sportowa skrzynia Steptronic 
Typ napędu:Na 4 koła xDrive 
Hamulce przednie:Tarczowe, wentylowane 
Hamulce tylne:Tarczowe, wentylowane 
Zawieszenie przednie:Podwójne wahacze, aktywne drążki stabilizacyjne 
Zawieszenie tylne:Wielowahaczowe, aktywne drążki stabilizacyjne 
Koła, ogumienie przednie:245/35 R20 
Koła, ogumienie tylne:275/30 R20 

Masy i wymiary:

Typ nadwozia:Kabriolet 
Liczba drzwi:2 
Masa własna:2090 kg 
Ładowność:425 kg 
Długość:4851 mm 
Szerokość:Z lusterkami: 2137 mm
Bez lusterek: 1902 mm
 
Wysokość:1345 mm 
Rozstaw osi:2822 mm 
Rozstaw kół przód/tył:1627 / 1642 mm 
Pojemność zbiornika paliwa:68 l 
Pojemność bagażnika:280-350 l 
Osiągi:
 Katalogowo:Pomiar własny:
Przyspieszenie 0-100 km/h:3,9 s 
Prędkość maksymalna:250 km/h 
Zużycie paliwa (miasto):b.d.15 l/100 km
Zużycie paliwa (trasa):b.d.9,3 l/100 km
Zużycie paliwa (mieszane):10,6 l/100 km 
Emisja CO2:241 g/km 
Test zderzeniowy Euro NCAP:nie testowano 
Cena:
Wersja silnikowa od:628 900 zł 
Model od:515 400 zł (Cabrio) 
Źródło artykułu:WP Autokult
BMWtesty samochodówkabriolet
Komentarze (9)