BMW i5 - SUV w ekologicznej rodzinie?
Nie jest tajemnicą, że BMW planuje rozwój swojej ekologicznej serii i. Czy jednak odważy się wprowadzić do tej rodziny SUV-a?
07.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przypomnijmy, że BMW trafiło w dziesiątkę ze swoimi dwoma modelami i. Bardziej cywilizowany z nich, chociaż mimo to wciąż futurystyczny, czyli i3, jest prawdziwym hitem sprzedażowym. Niemiecki producent musiał zwiększyć wydajność zakładów, które wytwarzają ten pojazd, by sprostać potrzebom rynku. Bardzo dobrze zostało przyjęte także fenomenalne i8. Naturalnie kolejnym krokiem, jest rozwój tej rodziny modeli. Pytanie tylko - co może być następne?
Jedną z możliwości jest SUV. Mógłby on nosić nazwę i5. Dlaczego akurat taki model jest potencjalnie najlepszym wyborem? Rynek amerykański uwielbia duże auta, a jeszcze lepiej przyjmują je Chiny, które w kwestii motoryzacji są chłonne jak gąbka. Na wschodzie SUV-y wypierają w statystykach sprzedaży klasyczne sedany. Te pojazdy podbijają świat motoryzacji i producenci są tego świadomi. Dlatego kolejne marki wprowadzają tego typu auta do swoich ofert, a ci, którzy zrobili to już wcześniej, wypełniają teraz kolejne nisze. Doskonale radzi sobie w tej kwestii BMW, które ma już X1, X3, X4, X5 oraz X6 - czyli zestaw SUV-ów i crossoverów w różnych rozmiarach i typach nadwozi.
Być może przyszedł czas wypełnić kolejną niszę, tym razem modelem ultraekologicznym? Przypomnijmy, że w ofercie BMW jest już kilka hybryd poza serią i. Jest to między innymi X5 xDrive40e, które teoretycznie jest w stanie przejechać 100 km, zużywając jedynie 3,3 l benzyny. Po co zatem dublować coś, co już się ma w ofercie? Obecnie, gdy nad dieslami zebrały się czarne chmury, producenci będą zabiegać o coraz bardziej ekologiczne postrzeganie z pomocą napędów alternatywnych. Dlatego dla BMW może okazać się istotne wprowadzanie kolejnych modeli z serii i to właśnie ze względów wizerunkowych. Ponieważ to SUV-y są wozami należącymi do grupy, postrzeganej jako najbardziej paliwożerna, to właśnie ich wizerunek mogą chcieć poprawić producenci.
Na razie pozostaje nam przyjrzeć się wizualizacjom od RM Design. Czy i5 mogłoby być takim miksem i3 oraz i8? Miejmy nadzieję, że BMW zdecyduje się na coś nieco zgrabniejszego.
Zobacz także