BMW 430i xDrive Cabrio - test, opinia, cena, spalanie
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW Serii 4 Cabrio gościło już u nas, ale w wyjątkowo brutalnej wersji – M4. Tego lata przyszedł czas spotkać się z kabrioletem z Bawarii w odmianie o kompletnie innym, bardziej wysmakowanym charakterze.
Daj się rozpieścić
Jazdy M4 Cabrio nie zapomnę prawdopodobnie nigdy. Tamten wóz miał wszystko to, za czym tak bardzo tęsknimy, gdy wsiadamy do większości nowych aut. Był nieokiełznany, wręcz dziki, kopał bez ostrzeżenia i brzmieniem rozdzierał powietrze z ogromną energią. To prawdziwy sportowy wóz, zbudowany zgodnie z zasadami starej szkoły, dzięki czemu przed spuszczeniem go z łańcucha można poczuć nie tylko ekscytację, ale także lęk wymieszany z respektem.
430i xDrive Cabrio, które trafiło w moje ręce tego lata pokazuje, jak bardzo odmienne charaktery mogą mieć dwa egzemplarze tego samego modelu, skonfigurowane w skrajnie różne sposoby. Ten wóz, chociaż bez wątpienia ma cechy wspólne z tamtym wściekłym M, bardziej niż wygłodniałego wilka, charakterem przypomina... dobrze przygotowany deser, serwowany w eleganckiej restauracji przy nienarzucającej się, spokojnej muzyce.
Chociaż na zewnątrz ten kabriolet stara się nieco nas postraszyć pakietem stylistycznym M, efekt agresji gasi bardzo stonowany i pięknie mieniący się w słońcu lakier z palety BMW Individual – szampański kwarc metalizowany. Byłoby nieporozumieniem nazwać ten kolor szarym. Docenić go można jednak dopiero po bliższym przyjrzeniu się, podobnie jak dobry deser, który serwowany w małej ilości zadowoli nas orgią smaków dopiero, gdy rozpłynie się w ustach.
Najlepsze czeka jednak dopiero w środku. Białe skóry i drobno przeszyte faktury na drzwiach aż proszą się, by się w nie wtulić. Wykonanie tego wnętrza stoi na doskonałym poziomie, podobnie jak sama jego czarno-biała konfiguracja. Skóra wysokiej jakości uzupełniona jest o dodatki z aluminium oraz miękkich, przyjemnych w dotyku tworzyw.
To 430i Cabrio zostało stworzone przez BMW do spokojnej jazdy z otwartym dachem. Po schowaniu go i opuszczeniu wszystkich szyb, wiatr nie przeszkadza zanadto w spokojnej jeździe, tylko delikatnie owiewając przednie miejsca. W razie chłodu, do dyspozycji kierowca i pasażer mają nawiew ciepłego powietrza na szyję.
Każdy kilometr pokonany tym samochodem w słoneczny dzień to najlepsze lekarstwo na stresy dnia powszedniego. Tu można się wtulić w komfortowe fotele, rozkoszować się muzyką płynącą ze świetnego audio Harman Kardon i cieszyć się spokojną przejażdżką, niezaburzoną przez nierówne drogi, z którymi dobrze radzi sobie adaptacyjne zawieszenie.
Subtelności na bok
Chociaż ten egzemplarz Serii 4 do doskonały przykład konfiguracji stworzonej przede wszystkim w trosce łagodne doznania, w krwiobiegu tego samochodu i tak tętni sport. Jest on doskonale zamaskowany wysmakowaną skórą oraz stonowanym lakierem, który ewidentnie pasuje do indywidualisty, nie chcącego się rzucać w oczy, ale raczej zadowalającego się własnym poczuciem wyróżnienia się z tłumu.
BMW szybko zrzuca te maski, gdy za kierownicą poniesie nas temperament. 430i bardzo szybko dopasuje się do naszej chwilowej potrzeby wtłoczenia w krwiobieg większej dawki adrenaliny. Pod maską pracuje tu 2-litrowy silnik benzynowy, który rozwija 252 KM. Póki jedzie się spokojnie, nie daje o sobie znać. Lecz przyciśnięty do maksimum pokazuje swój charakter nie tylko skutecznie popychając bawarski kabriolet naprzód, ale także głośno dając o sobie znać otoczeniu.
Do pary z mocnym silnikiem, BMW oddaje nam tutaj doskonałe adaptacyjne zawieszenie sportowe M. W trakcie spokojnej jazdy dobrze radzi sobie ono z nierównościami, ale gdy przychodzi do utrzymania tego wozu w ryzach, na pierwszy plan wysuwa się usztywnienie pojazdu. Ta Czwórka prowadzi się doskonale, co nie raczej nie powinno być zaskoczeniem w samochodach tej marki.
Komplet ulepszeń mechanicznych zawiera także sportowy układ kierowniczy, który daje poczucie jeszcze większej zwartości samochodu. Kierownica, która doskonale leży w rękach, przekazuje w dłonie kierowcy maksimum informacji z drogi i pozwala bardzo precyzyjnie ułożyć w zakręcie ten wóz.
Sprawdź testy innych mocnych kabrioletów:
Nie do końca idealny, ale idealnie wyważony
Do ideału temu kabrioletowi brakuje tylko jednego drobiazgu. Panelowa konstrukcja dachu zajmuje sporo miejsca w bagażniku. Jeśli chcemy podróżować pod gołym niebem, bagaże trzeba dosyć mocno skompresować, najlepiej w jedną, niewielką walizkę. Na dodatek nawet gdy dach jest rozłożony, kufer jest bardzo nieforemny, więc można zapomnieć o pojemności, którą dysponuje np. sedan. Cóż, albo wiatr we włosach, albo praktyczny samochód – nikt nie obiecywał, że wszystkie decyzje, które będziecie podejmować w życiu, będą łatwe.
Oczywiście, niższa mogłaby być też cena, jeśli rozważamy ją portfelem przeciętnego Kowalskiego. W praktyce jednak 220 700 zł za 252-konny kabriolet z napędem na cztery koła (314 470 zł za egzemplarz ze zdjęć), który na dodatek jest bardzo dobrze wykonany, stylowo wygląda i doskonale się prowadzi, to nie jest wygórowana kwota.
BMW zaskakująco nisko wyceniło też jeden z najładniejszych dodatków w tym samochodzie. Skóra Individual o rozszerzonym zakresie w kolorze biel opalu kosztuje 4362 zł. Więcej zapłacimy np. za rewelacyjne diodowe reflektory adaptacyjne, które kosztują 7009 zł.
Ten egzemplarz 430i xDrive Cabrio to idealnie wyważony samochód. Jest komfortowy, stylowy i nienarzucający, a jednocześnie jego silnik, zawieszenie, układ kierowniczy i napęd zapewniają możliwości skierowane na sport, daleko wykraczające poza spokojny charakter. BMW znów stanęło na wysokości zadania.
- Wysoka jakość wykonania
- Bardzo dobry układ kierowniczy
- Bardzo dobre zawieszenie adaptacyjne
- Kierownica świetnie leżąca w rękach
- Skuteczne światła diodowe
- Mocny, ale nienarzucający się silnik
- Świetne i przystępne cenowo skóry Individual
- Mały bagażnik, dodatkowo ograniczony konstrukcją panelową dachu
BMW 430i xDrive Cabrio - dane techniczne, cena, spalanie
Silnik i napęd: | ||
---|---|---|
Układ i doładowanie: | R4, turbodoładowany | |
Rodzaj paliwa: | Benzyna | |
Ustawienie: | Wzdłużnie | |
Rozrząd: | DOHC 16V | |
Objętość skokowa: | 1998 cm³ | |
Moc maksymalna: | 252 KM przy 5200 rpm | |
Moment maksymalny: | 350 Nm przy 1400-4800 rpm | |
Skrzynia biegów: | 8-biegowa, automatyczna | |
Typ napędu: | Na wszystkie koła (AWD) xDrive | |
Hamulce przednie: | Tarczowe, wentylowane | |
Hamulce tylne: | Tarczowe, wentylowane | |
Zawieszenie przednie: | Adaptacyjne sportowe | |
Zawieszenie tylne: | Adaptacyjne sportowe | |
Średnica zawracania: | b.d. | |
Koła, ogumienie przednie: | 255/40 R19 | |
Koła, ogumienie tylne: | 255/40 R19 | |
Masy i wymiary: | ||
Typ nadwozia: | Kabriolet | |
Liczba drzwi: | 2 | |
Masa własna: | 1880 kg | |
Ładowność: | 450 kg | |
Długość: | 4638 mm | |
Szerokość: | 2017 mm (z lusterkami) | |
Wysokość: | 1384 mm | |
Rozstaw osi: | 2850 mm | |
Rozstaw kół przód/tył: | 1545 / 1594 mm | |
Pojemność zbiornika paliwa: | 59 l | |
Pojemność bagażnika: | 220-370 l | |
Osiągi: | ||
Katalogowo: | Pomiar własny: | |
Przyspieszenie 0-100 km/h: | 6,4 s | |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h | |
Zużycie paliwa (miasto): | 8,5 l/100 km | 9,8 l/100 km |
Zużycie paliwa (trasa): | 5,7 l/100 km | 6,5 l/100 km |
Zużycie paliwa (mieszane): | 6,7 l/100 km | |
Emisja CO2: | 156 g/km | |
Test zderzeniowy Euro NCAP: | nie testowano | |
Cena: | ||
Cena testowego egzemplarza: | 314 470 zł | |
Wersja silnikowa od: | 210 500 zł | |
Model od: | 191 400 zł | |
Wybrane wyposażenie standardowe: | ||
Elementy nadwozia: | - | |
Elementy wnętrza: | Sportowe fotele przednie, dywaniki welurowe, pakiet dodatkowego oświetlenia | |
Koła i opony: | Opony z funkcją jazdy awaryjnej, śruby zabezpieczające | |
Komfort: | Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie, pakiet dodatkowych schowków, przesuwny podłokietnik z przodu, czujnik deszczu z automatyczną kontrolą, klimatyzacja automatyczna | |
Bezpieczeństwo: | Asystent świateł drogowych, alarm, zestaw poduszek powietrznych, kontrola trakcji, Intelligent Emergency Calling | |
Multimedia: | - | |
Mechanika: | - | |
Wybrane wyposażenie opcjonalne: | ||
Elementy nadwozia: | Lakier szampański kwarc met. (8595 zł), pakiet aerodynamiczny M Sport, obejmujący także między innymi kierownicę skórzaną M, obramowania Individual Shadow Line oraz wymienione w dziale mechanika zawieszenie sportowe adaptacyjne i sportowy układ kierowniczy (21 500 zł) | |
Elementy wnętrza: | Skóra BMW Individual o rozszerzonym zakresie, biel opalu (4362 zł) | |
Koła i opony: | 19-calowe obręcze ze stopu lekkiego wzór 442 M (5071 zł) | |
Komfort: | Ogrzewanie kierownicy (839 zł), dostęp komfortowy (2601 zł), osłona przeciwsłoneczna (1586 zł), kamera cofania (1850 zł), lusterka przyciemniane automatycznie, składane elektrycznie (2424 zł), podparcie lędźwiowe w fotelach przednich (1233 zł), ogrzewanie foteli przednich (1632 zł), ogrzewanie szyi (1762 zł), czujniki parkowania z tyłu i z przodu (881 zł), pakiet innowacji: aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, wyświetlacz HeadUp, Speed Limit Info (8185 zł) | |
Bezpieczeństwo: | Adaptacyjne reflektory diodowe (7009 zł) | |
Multimedia: | Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound (4803 zł), BMW ConnectedDrive Plus z nawigacją Professional, usługami ConnectedDrive Services, Rela Time Traffic Information, internetem, pełną bezprzewodową integracją, USB (11 946 zł) | |
Mechanika: | Sportowa automatyczna skrzynia biegów (881 zł), adaptacyjne zawieszenie sportowe M (3129 zł), zmienny, sportowy układ kierowniczy (1103 zł) |
Zobacz także