Biała błyskawica – Anderson Gallardo LP560-4 Éclair Blanc (2010)
Anderson Germany – tuner znany z odważnych projektów – niedawno przedstawił projekt Gallardo LP560-4 Éclair Blanc, czyli 600-konną białą błyskawicę.
01.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już wcześniej ten tuner zajmował się Gallardo, ale modelem LP550-2 Valentino Balboni, czyli limitowanym w produkcji autem z napędem na tylną oś. LP560-4 jest bardziej pospolite, bo jego produkcji nie ograniczono.
Ten bolid jest napędzany silnikiem V10 o objętości 5,2 l, który opuszczając fabrykę, ma moc 560 KM. Teraz, za sprawą nowej elektroniki, filtrów powietrza i układu wydechowego z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi, pod maską drzemie 600 rozjuszonych byków. Układ wylotowy może pracować w trzech trybach, w każdym dając nieco inny dźwięk. Nowy „wydech” jest lżejszy od fabrycznego produktu o 22 kg.
W LP560-4 napęd jest przenoszony na wszystkie koła. Z silnikiem może być sprzężona manualna lub zautomatyzowana skrzynia biegów E-Gear. Obie mają po sześć przełożeń. Ten egzemplarz wyposażono właśnie w tę drugą skrzynkę.
Anderson popracował nieco przy zawieszeniu, zmieniając jego nastawy, tak by wóz prowadził się jeszcze precyzyjniej. Opony 245/30 R 20 (przód) i 325/25 R 20 (tył) powinny poradzić sobie z niemałą mocą silnika.
Wiele zmian przeszła karoseria samochodu. Tuner zastosował elementy wykonane z włókna węglowego. W skład pakietu stylistycznego wchodzą poszerzenia błotników zachodzące na przedni i tylny zderzak, listwy boczne, tylny spojler i przyciemniane lekko tylne światła.
Kabina wręcz ocieka luksusem. Dźwignię hamulca ręcznego, niektóre elementy centralnej konsoli, wewnętrzne klamki i uchwyty w drzwiach, częściowo kierownicę i dźwigienki zmiany biegów wykonano z barwionego na biało kompozytu węglowego. Podsufitkę i po części fotele wykończono Alcantarą[sup]®[/sup]. Użyto też białej i czarnej skóry do wykonania tapicerki siedzeń i deski rozdzielczej. Takie czarno-białe zestawienie kolorów w tym Lamborghini wygląda doskonale.
W notce prasowej firma nie udzieliła informacji o parametrach drogowych samochodu, a także o cenie przerobienia LP560-4 do wersji Éclair Blanc.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryjny – 107,61 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana E-Gear
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20″
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 325/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1575 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,63 kg/KM (seryjny – 2,81 kg/KM)
- Długość: 4345 mm
- Szerokość: 1900 mm
- Rozstaw osi: 2560 mm
Źródło: worldcarfans