Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur został zaprojektowany według platformy należącej wcześniej do Volkswagena i jest bliźniaczym modelem Continental GT tego samego producenta. Auto to absolutny top w segmencie luksusowych limuzyn. Produkowany jest w Niemczech (w latach 2005-'06 była to Anglia), a za jego największą konkurencję uważa się Rolls-Royc'a Ghost.
Bentley Flying Spur – historia
Bentley Flying Spur to czterodrzwiowa limuzyna z napędem AWD (napęd na obie osie). Pierwsza generacja auta zawierała w nazwie Continental, druga produkowana od 2013 roku została uznana ostatecznie za oddzielny model marki. Auto zmieniło design na bardziej ostry i pozbawiony krągłości. Nowy design został dobrze przyjęty przez użytkowników, którzy często podkreślali bardziej wyrazisty charakter, jaki zyskał model. Obecna wersja posiada cechy klasycznego Continentala – duży, pokryty metalem grill z przodu wykonany jest z włókien sztucznych, żeby mógł sprostać wymogom bezpieczeństwa.
Bentley Flying Spur – dane techniczne
Samochód w pierwszej generacji napędzał znany w rodzinie Bentleya silnik W12 o mocy 560 KM. Obsługiwany był przez 6-stopniową, półautomatyczną skrzynię biegów przy napędzie na cztery koła. Obecnie rozwiązaniem stosowanym w podstawowym modelu jest 6 litrowy silnik W12, który wzmocniony został do 625 KM. Jeśli dla kogoś to zbyt dużo, Bentley oferuje również mniejszy, 4-litrowy V8 BiTurbo o mocy 521 KM. W 2013 roku została wprowadzona dodatkowa, sportowa wersja Bentleya Flying Spur, która rozpędza się do zawrotnej prędkości 320km/h.
Bentley Flying Spur – wymiary
Specyfikacja techniczna podaje dane 2525-2940 kg i 2475 kg od roku 2013 jako masę własną pojazdu, ale użytkowa masa Bentleya Flying Spur waha się od 2,5 do nawet 3 ton w zależności od wyposażenia posiadanego egzemplarza. Jego wymiary również ulegały zmianom na przestrzeni lat głównie ze względu na zmiany wprowadzone w kolejnej generacji. Długość Bentleya Flying Spur to kolejno 5306 mm w latach 2005-2008, 5290 mm w latach 2008-2013 i 5299 mm od roku 2013. Szerokość wynosiła 1915 mm w latach 2005-2008, 1976 mm w okresie 2008-2013 i 1924 mm od roku 2013. Rozstaw osi przez lata nie zmienił się, wynosi 3065 mm. Flying Spur był wysoki na 1478 mm w latach 2005-2008, 1466 mm w latach 2008-2011 i 1488 mm od 2013 roku. Pojemność zbiornika paliwa to cały czas 90 litrów.
Bentley Flying Spur – wyposażenie
Dodatki to tak naprawdę jeden z ważniejszych jeśli nie najważniejszy element, z jakim musi zmierzyć się właściciel przy zakupie limuzyny. To one tworzą przestrzeń, która definiuje ostateczny styl pojazdu. Dodatkowego wyposażenia nie sposób opisać w całości - wybierać możemy m. in. z ponad 15 rodzajów skóry, przez wykończenie listew (do wyboru m.in. drewno, aluminium), po specyfikację sprzętu audio, tuner TV czy inteligentny tempomat. Bagażnik Bentleya Flying Spur jest duży i jak na limuzynę klasy premium dobrze zaprojektowany - jego pojemność to 475 litrów.
Bentley Flying Spur - cena
Cena Bentley Flying Spur w salonie wynosi ok. 1 mln złotych. Należy jednak pamiętać, że na tyle wyceniony jest tzw. surowy model (bez wyposażenia dodatkowego). Limuzyna to głównie dodatki i to ich wybór nadaje ostateczny charakter naszego Bentleya i określa cenę, jaką będziemy musieli zapłacić za wymarzoną wersję.