2013 LaFerrari oficjalnie zaprezentowane! [Genewa 2013]
Domniemane zdjęcie LaFerrari, które wypłynęło kilka godzin temu, okazało się prawdziwe. Ferrari w końcu oficjalnie przedstawiło światu następcę modelu F60/Enzo. Czy McLaren P1 może zacząć się bać?
05.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Domniemane zdjęcie LaFerrari, które wypłynęło kilka godzin temu, okazało się prawdziwe. Ferrari w końcu oficjalnie przedstawiło światu następcę modelu F60/Enzo. Czy McLaren P1 może zacząć się bać?
Sercem nowego włoskiego hiperauta jest silnik V12 o pojemności 6262 cm[sup]3[/sup], który generuje 800 KM przy 9000 obr./min oraz 700 Nm przy 6750 obr./min. Z pomocą przychodzi mu motor elektryczny zapewniający dodatkowe 163 KM i 270 Nm. Łącznie oznacza to moc maksymalną równą 963 KM oraz moment obrotowy na poziomie 970 Nm. Silnik LaFerrari połączono z 7-biegową przekładnią DCT, może on zostać rozkręcony do szaleńczych 9250 obr./min.
Osiągi następcy Enzo są następujące:
- 0-100 km/h: poniżej 3 s;
- 0-200 km/h: poniżej 7 s;
- 0-300 km/h: poniżej 15 s;
- prędkość maksymalna: ponad 350 km/h.
LaFerrari mierzy 4702 mm długości, 1992 mm szerokości oraz 1116 mm wysokości. Rozstaw osi ustalono na poziomie 2665 mm. Samochód waży jedynie 1255 kg, a procentowy rozkład masy to 41/59 (przód/tył). Przednie zawieszenie hiperauta oparto na rozwiązaniu z dwoma wahaczami poprzecznymi (double wishbone), z kolei z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe typu Multi-link. LaFerrari postawiono na 19-calowych felgach z oponami 265/30 R19 z przodu oraz 20-calowych obręczach z oponami 345/30 R20 z tyłu.
Do wyhamowania włoskiego potwora służą węglowo-ceramiczne hamulce Brembo o wymiarach 398 x 223 x 36 mm z przodu oraz 380 x 253 x 34 mm z tyłu. LaFerrari otrzymało również najnowsze rozwiązania techniczne – system kontroli stabilności ESC, system EF1-TRAC czuwający nad całym napędem hybrydowym, magnetoreologiczną kontrolę sztywności zawieszenia oraz aktywną aerodynamikę.
Elektryczny system HY-KERS zamontowany w LaFerrari waży 140 kg, przy czym 62 kg to waga samych baterii. Ładowane są one przez jednostkę spalinową oraz dzięki energii odzyskiwanej podczas hamowania.
Ferrari potwierdziło produkcję jedynie 499 egzemplarzy LaFerrari. Jeszcze nie wiadomo, kiedy pierwsze sztuki trafią do klientów (wspomina się o jesieni). Większość planowanej produkcji została już wyprzedana, jednak Ferrari nadal zbiera zamówienia na pozostałe egzemplarze. Cena? 1,3 mln euro.
LaFerrari - Official video
The new limited-edition special series Ferrari: LaFerrari
[aktualizacja 7 marca]
Zachęcam do zobaczenia jak LaFerrari prezentuje się na żywo w Genewie. Zdjęcia znajdziecie w galerii poniżej.
[aktualizacja 7 marca]
Ferrari udostępniło serię wideo opowiadających o tajnikach rozwiązań technicznych zastosowanych w LaFerrari. Ujawniono również film z odsłonięcia samochodu na targach w Genewie.
LaFerrari - focus on architecture
LaFerrari - focus on the chassis
LaFerrari - focus on vehicle dynamics
LaFerrari - focus on the HY-KERS
Źródło: Ferrari