1/10 – FAB Design MP4‑12C Spider Terso (2013)

Już niedługo, bo na salonie tokijskim, zobaczymy zmodyfikowaną przez FAB Design otwartą wersję McLarena MP4-12C. Pierwszy egzemplarz jest już gotowy i ma między innymi wzmocniony do 680 KM silnik.

1/10 – FAB Design MP4-12C Spider Terso (2013)
Olgierd Lachowski

29.01.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już niedługo, bo na salonie tokijskim, zobaczymy zmodyfikowaną przez FAB Design otwartą wersję McLarena MP4-12C. Pierwszy egzemplarz jest już gotowy i ma między innymi wzmocniony do 680 KM silnik.

Premiera Spidera Terso w Japonii to nie przypadek. Od jakiegoś czasu FAB Design notuje bardzo duże zainteresowanie klientów z Azji swoimi produktami. Spośród 10 planowanych egzemplarzy nowej maszyny pierwszy trafi właśnie na rynek azjatycki. Można się też spodziewać, że większość z pozostałej dziewiątki pojedzie właśnie tam.

Obraz

Pakiet stylistyczny przygotowany dla odmiany Spider jest taki sam jak w wersji coupé. Składa się na niego przedni zderzakospojler z ukształtowanymi na nowo wlotami powietrza. Przednie błotniki są poszerzone w sumie o około 50 mm i przechodzą płynnie w poszerzenia drzwi.

Na drzwiach (w ich przedniej części) znajdują się imitacje wylotów powietrza. Z kolei za drzwiami są już prawdziwe otwory doprowadzające gaz m.in. do turbosprężarek. Tylne błotniki są jeszcze bardziej rozdmuchane od przednich, co sprawia, że McLaren jest w ogóle szerszy o prawie 10 cm.

Obraz

Aby wszystko współgrało ze sobą, tuner zaprojektował nowy tylny zderzak, w którym musiało znaleźć się miejsce dla oryginalnego dyfuzora. Na pokrywie silnika pojawiło się duże skrzydło, nie wyłączono jednak oryginalnego małego ruchomego spojlera.

Wszystkie elementy przygotowane przez FAB Design zrobione są z kompozytów węglowych, ale tylko na części z nich widać prawdziwy materiał. Zmiana części nadwozia na włókno węglowe pozwoliła odchudzić bolid o około 40 kg.

Obraz

Auto jeździ na oponach o szerokości 275 mm z przodu i 325 mm z tyłu, które zostały założone na 3-częściowe felgi o średnicy 20”. Ten wzór felg pojawia się od dawna w pakietach FAB Design i nie zawsze pasował do Mercedesów, ale w McLarenie prezentuje się całkiem nieźle.

Wnętrze zostało kolorystycznie dopasowane do nadwozia. Część materiałów jest czarna, a część pomarańczowa. W kabinie nie zabrakło włókien węglowych, skóry i Alcantary.

Obraz

McLaren MP4-12C jest uzbrojony w całkiem nowy, zaprojektowany razem z tym samochodem silnik V8 o objętości skokowej 3,8 l. Dwie turbosprężarki oraz bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że jednostka napędowa M838T w seryjnej odmianie rozwija moc 625 KM przy 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie 3000-7000 obr./min.

Szwajcarzy ograniczyli się do wymiany układu wydechowego i montażu nowej elektroniki sterującej silnikiem i dzięki temu osiągnęli moc 680 KM i moment obrotowy o wartości 715 Nm. Z umieszczoną centralnie jednostką napędową jest połączona dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia przekładniowa. To między innymi dzięki niej podkręcony McLaren do 100 km/h powinien przyspieszać w równe 3 sekundy i rozpędzać się aż do 343 km/h.

Obraz

Przygotowany przez FAB Design wóz może się podobać albo nie, ale trzeba powiedzieć, że wszystkie przeróbki łączą się w spójną całość, co nie zawsze jest takie oczywiście – patrz niektóre projekty Mansory.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 680 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 179,00 KM/l (seryjny – 164,52 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 715 Nm przy 3000-6000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 20”
  • Koła tylne: 12,0 x 20”
  • Opony przednie: 275/25 R 20
  • Opony tylne: 325/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1490 kg (- 40 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,19 kg/KM (seryjny – 2,46 kg/KM)
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 2008 mm (+ 99 mm)
  • Wysokość: 1199 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
  • Prędkość maksymalna: 343 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)