Test: Rolls-Royce Cullinan Series II Black Badge - po prostu bezkonkurencyjny
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Luksus polega nie na tym, co możesz zrobić, a na tym, czego robić nie musisz. To właśnie pokazał mi Rolls-Royce Cullinan, który doczekał się drugiej odsłony. Series II wprowadza kilka rzucających się w oczy nowości, ale nie zmienia najważniejszego. To nadaj najlepszy SUV świata, samochód, który nie ma żadnej konkurencji, a przynajmniej takiej, która miałaby koła.
Był 26 stycznia 1905 r., gdy w południowoafrykańskiej Kolonii Transwalu niedaleko Pretorii odkryto ważący 621,2 g diament. Do dziś jest to największy kamień szlachetny jaki kiedykolwiek wykopano. Został on nazwany na cześć właściciela kopalni, w której go znaleziono - sir Thomasa Cullinana. Diament podzielono i uzyskano z niego 105 oszlifowanych kamieni. Największy z nich, Cullinan I, ma szlif w kształcie kropli i jest zarazem największym bezbarwnym szlifowanym diamentem na świecie. Trafił on do brytyjskiego berła królewskiego. Drugi co do wielkości Cullinan II ma kształt brylantu i znajduje się w brytyjskiej koronie państwowej.
Nieco ponad miesiąc przed znalezieniem Cullinana, w Wielkiej Brytanii Charles Rolls podpisał umowę z inżynierem Henrym Roycem na wyłączność sprzedaży czterech opracowanych przez niego modeli. Było to efektem wrażenia, jakie nieco ponad pół roku wcześniej konstrukcja Royce’a zrobiła na Rollsie.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.