TestyBMWTest: BMW X3 – niby nowe, niby nie

Test: BMW X3 – niby nowe, niby nie

Wiecie kiedy ostatni raz testowałem BMW X3? Cztery lata temu i to był jeden z pierwszych moich filmów. Teraz zakręciła mi się łezka w oku, bo oto znowu do testów mam najnowsze wcielenie BMW X3, które w dodatku pod maską ma hybrydę typu plug-in.

Mateusz Żuchowicz

19.10.2022 | aktual.: 20.10.2022 11:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli chodzi o wygląd, to umówmy się, mamy tutaj do czynienia z liftingiem, a nie nowym modelem. Choć BMW usilnie próbuje przekonać, że jest inaczej, a to, co za mną stoi, to zupełnie nowe BMW X3. Oczywiście patrząc na ten samochód, dość szybko można dostrzec zmiany, ale ogólna stylistyka jest nam doskonale znana z samochodu, który miał premierę w 2017 roku. I tak wtedy to rzeczywiście było nowe X3.

BMW X3
BMW X3© WP | Mateusz Żuchowicz

Z przodu przeprojektowano przede wszystkim przedni zderzak, który teraz ma więcej ostrych linii, spłaszczono o 10 mm reflektory, które teraz przejęły również rolę dotychczasowych oddzielnych reflektorów przeciwmgielnych i mamy tutaj nową stylistykę atrapy chłodnicy. Z boku ten samochód nie zmienił się wcale, poza kołami. Możecie bowiem wybrać nowe wzory felg. Testowany egzemplarz, jak to bywa w autach prasowych, ma najdroższe opcjonalne felgi w rozmiarze 21 cali, które standardowo wymagają dopłaty na poziomie 17 tys. zł. Z tyłu również zmiany. I na pierwszy rzut oka widać, że zmieniły się tylne lampy, nieco zmieniono zderzak i pojawiły się ciekawsze prawdziwe końcówki układu wydechowego.

BMW X3
BMW X3 © WP | Mateusz Żuchowicz

Ważną kwestią jest również silnik, a raczej zespół napędowy, który znajduje się w odmianie 30e. Jest to benzynowa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 2.0 i mocy 184 KM, która połączona jest z silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM. Razem wytwarzają moc na poziomie 292 KM. Do tego mamy 420 Nm momentu obrotowego. To wszystko w połączeniu z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów powoduje, że ten ważący ponad dwie tony SUV przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s. Ale jak jeździ? Jak działa ten napęd? I co jeszcze się zmieniło? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w filmie. Zapraszam.

Komentarze (2)