Subaru Tribeca

Subaru Tribeca zalicza się do segmentu samochodów typu crossover, którego produkcja odbywała się w latach 2005-2014. Model Tribeca jest drugim samochodem terenowym w historii firmy Subaru. Pionierem w tej kategorii jest bowiem Subaru Forester.

  • Subaru Tribeca zalicza się do segmentu samochodów typu crossover
  • Produkcja modelu Subaru Tribeca odbywała się w latach 2005-2014
  • Nazwa "Tribeca" w tym modelu spod znaku Subaru wywodzi się od dzielnicy znajdującej się w Nowym Jorku - Triangle Below Canal
  • Design Subaru Tribeci jest oparty o rozwiązania zastosowane wcześniej w takich modelach, jak Porsche Cayenne i SsangYong Kyron
[1/4] Subaru Tribeca zalicza się do segmentu samochodów typu crossoverŹródło zdjęć: © casio/wheelsage.org

Subaru Tribeca – informacje ogólne

Nazwa "Tribeca" w tym modelu spod znaku Subaru wywodzi się od dzielnicy znajdującej się w Nowym Jorku - Triangle Below Canal, co od początku było odczytywane w ten sposób, że samochód został stworzony przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim.

Co ciekawe do 2008 roku ten pojazd nosił nazwę Subaru B9 Tribeca, a symbol B9 był związany z oznaczeniami jego płyty podłogowej i silnika. Nazwa Subaru B9 Tribeca obowiązywała jednak tylko w niektórych krajach, np. w Kanadzie. Natomiast w Japonii zamiast Tribeci w sprzedaży znajdował się bardzo podobny model – Subaru Exiga.

Wersja europejska Subaru Tribeci sporo się różniła się od amerykańskiej (która zadebiutowała rok wcześniej): od świateł dostosowanych do norm obowiązujących na Starym Kontynencie, przez zaktualizowany o nowe kraje system nawigacji, aż po udoskonalony układ chłodzący silnika.

Subaru Tribeca było sprzedawane w konfiguracji z 7 siedzeniami rozmieszczonymi w 3 rzędach, jednak za ostatni rząd siedzeń trzeba było dopłacić, bo w niższej cenie oferowano auto z 5 siedzeniami w 2 rzędach.

Design Subaru Tribeci był oparty o rozwiązania zastosowane wcześniej w takich modelach, jak Porsche Cayenne i Ssang Young Kyron. Poza tym Subaru Tribeca charakteryzowało się automatyczną skrzynią biegów z 5 przełożeniami i napędem na cztery koła.

Produkcja Subaru Tribeci została zakończona w 2014 roku, choć pierwsze informacje o jej wstrzymaniu pojawiły się już dwa lata wcześniej. Powodem było niewielkie zainteresowanie Subaru Tribecą – w Stanach Zjednoczonych było to jedno z najgorzej sprzedających się aut roku 2011, 2012 i 2013. W efekcie w salonach samochodowych w USA swoich nabywców znalazło łącznie raptem 77 tys. egzemplarzy Subaru Tribeci, a w samym 2013 roku – niewiele ponad 1,5 tys.

Produkcja Subaru Tribeci przez cały czas odbywała się w Stanach Zjednoczonych, konkretnie w miejscowości Lafayette w stanie Indiana. Do konkurencji Subaru Tribeci należały takie auta, jak Honda CR-V, Volvo XC60 czy Volkswagen Tiguan.

Subaru Tribeca – opinie

Zaletą Subaru Tribeci jest na pewno bagażnik, który standardowo ma 450 l pojemności, ale z łatwością można go powiększyć o dodatkowe 1000 l – wystarczy złożyć dwa rzędy siedzeń. Poza tym Subaru Tribeca dobrze trzyma się drogi, a skrzynia biegów tego samochodu działa płynnie, choć może nieco zbyt wolno. Na pochwałę zasługują również silniki Subaru Tribeci – oba 6-cylindrowe, o pojemności odpowiednio 3,0 i 3,6 l, które pracują niezwykle cicho, zwłaszcza przy prędkości nieprzekraczającej 80-90 km/h.

Wady Subaru Tribeci to przede wszystkim długa droga hamowania (ponad 40 m), przez którą trzeba wyrobić sobie nawyk wciskania hamulca odpowiednio wcześnie. Poza tym zawieszenie Subaru Tribeci nie najlepiej radzi sobie podczas jazdy po wyjątkowo nierównych drogach.

Ile pali Subaru Tribeca? Niestety również w tym względzie samochód nie jest idealny. Średnie spalanie Subaru Tribeci to około 17 l na każde przejechane 100 km po mieście, natomiast w trasie ten samochód zużywa co najmniej 10 l benzyny. Z kolei w mieszanym cyklu spalanie Subaru Tribeci oscyluje w granicach 12-13 l.