Subaru Legacy
Subaru Legacy to samochód należący do segmentu klasy średniej (segment D), zaprojektowany przez japońskich inżynierów z koncernu Subaru. Model Legacy zaczął być produkowany w 1989 roku jako zastępstwo modelu Leone, w pierwotnej wersji był autem z nadwoziem typu sedan i kombi oraz z napędem na 4 koła.
Subaru Legacy to jeden z najlepszych modeli samochodów w swojej klasie, z powodzeniem konkurujący z takimi topowymi markami jak BMW, Audi czy Alfa Romeo i z powodzeniem zaliczający prestiżowe testy bezpieczeństwa. Do tej pory sprzedano ponad 3,5 mln egzemplarzy tych samochodów.
Siłą Subaru Legacy są również egzemplarze sportowe, których osiągi zostały docenione przez sportowców i fanów wszelkich zawodów rajdowych. Nie bez przyczyny, gdyż to właśnie auto Subaru Legacy jako pierwsze i jako jedyne w grupie N dojechało do mety podczas wyczerpującego Rajdu Safari w 1999 roku.
Subaru Legacy – generacje
Pierwsza generacja Subaru Legacy charakteryzowała się nadwoziem typu sedan i kombi, 4-biegową automatyczną skrzynią biegów i 5-biegową manualną przekładnią oraz 2-litrowymi, czterocylindrowymi silnikami benzynowymi z dodatkowym trybem turbo.
Druga generacja Subaru Legacy, zaprezentowana w 1993 roku, zawierała również auta z nadwoziem typu sedan i kombi, automatyczną i manualną skrzynię biegów oraz 2-litrowe silniki typu boxer z 4 cylindrami.
Modele trzeciej generacji z kolei niewiele różniły się od poprzedników, jednakże po raz pierwszy umieszczono sześciocylindrowy silnik w konstrukcji typu V, który miał moc 137 KM oraz sześciocylindrowy silnik boxer. Te modele również były sedanami i kombi, posiadały napęd na 4 koła.
Modele czwartej i piątej generacji dysponowały już silnikami benzynowymi typu boxer, generalnie czterocylindrowymi, oraz silnikami Deisla również typu boxer. Zastosowano również przekładnię bezstopniową, czyli wariator, oraz napęd na 4 koła.
Najnowsza generacja Subaru Legacy, zapoczątkowana w 2014 roku, zawierała napęd 4x4, bezstopniową skrzynię biegów oraz czterocylindrowy silnik typu boxer o maksymalnej mocy 260 KM.
Subaru Legacy – opinie
Subaru Legacy mieści się w czołówce aut ze średniej klasy, gdyż zachwyca zewnętrznym designem oraz konstrukcją, która pozwala na dynamiczne i spokojne jeżdżenie w każdych warunkach pogodowych. Wadą jednak dla niektórych osób może być wysoka cena utrzymania oraz zbytnia surowość wnętrza i zbytnie uproszczenie deski rozdzielczej, która utrudnia odczyt prędkości.