Subaru Legacy

Subaru Legacy to samochód należący do segmentu klasy średniej (segment D), zaprojektowany przez japońskich inżynierów z koncernu Subaru. Model Legacy zaczął być produkowany w 1989 roku jako zastępstwo modelu Leone, w pierwotnej wersji był autem z nadwoziem typu sedan i kombi oraz z napędem na 4 koła.

  • Subaru Legacy to auto osobowe, należące do klasy średniej (segment D), produkowane od 1989 roku. W 2014 roku pojawiła się już szósta generacja Subaru Legacy
  • Subaru Legacy mierzy 4,8 metrów długości, a jego rozstaw osi 2,75 metra. Bagażnik Subaru ma pojemność 530 litrów (to dużo jak na wersję sedan). Auto wyróżnia niskie, sportowe zawieszenie
  • Legacy VI trafił do sprzedaży jedynie na rynki USA, Australii i Nowej Zelandii  - tam funkcjonuje pod nazwą Subaru Liberty
  • Subaru Legacy do V generacji produkowane było w wersji sedan i kombi. Legacy VI w ofercie posiada tylko czterodrzwiowe nadwozie typu sedan. Subaru Legacy w wersji kombi zastąpił model Levorg, mający wiele wspólnego z najnowszym Subaru Impreza kombi
  • Pod maską Subaru Legacy mogły znajdować się dwa silniki: B4 2.5 o mocy 177 KM albo B4 3.6 o mocy 260 KM
  • Subaru Legacy posiadał napęd 4x4 oraz bezstopniową przekładnię CVT Lineartronic. Maksymalna prędkość modelu Legacy to 215 km/h (w wersji z silnikiem o mocy 177 KM)
  • Panel centralny Subaru Legacy
[1/7] Subaru Legacy to auto osobowe, należące do klasy średniej (segment D), produkowane od 1989 roku. W 2014 roku pojawiła się już szósta generacja Subaru LegacyŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/subaru/legacy/vi/pictures/mv54kt/) użytkownika Porlamfer

Subaru Legacy to jeden z najlepszych modeli samochodów w swojej klasie, z powodzeniem konkurujący z takimi topowymi markami jak BMW, Audi czy Alfa Romeo i z powodzeniem zaliczający prestiżowe testy bezpieczeństwa. Do tej pory sprzedano ponad 3,5 mln egzemplarzy tych samochodów.

Siłą Subaru Legacy są również egzemplarze sportowe, których osiągi zostały docenione przez sportowców i fanów wszelkich zawodów rajdowych. Nie bez przyczyny, gdyż to właśnie auto Subaru Legacy jako pierwsze i jako jedyne w grupie N dojechało do mety podczas wyczerpującego Rajdu Safari w 1999 roku.

Subaru Legacy – generacje

Pierwsza generacja Subaru Legacy charakteryzowała się nadwoziem typu sedan i kombi, 4-biegową automatyczną skrzynią biegów i 5-biegową manualną przekładnią oraz 2-litrowymi, czterocylindrowymi silnikami benzynowymi z dodatkowym trybem turbo.

Druga generacja Subaru Legacy, zaprezentowana w 1993 roku, zawierała również auta z nadwoziem typu sedan i kombi, automatyczną i manualną skrzynię biegów oraz 2-litrowe silniki typu boxer z 4 cylindrami.

Modele trzeciej generacji z kolei niewiele różniły się od poprzedników, jednakże po raz pierwszy umieszczono sześciocylindrowy silnik w konstrukcji typu V, który miał moc 137 KM oraz sześciocylindrowy silnik boxer. Te modele również były sedanami i kombi, posiadały napęd na 4 koła.

Modele czwartej i piątej generacji dysponowały już silnikami benzynowymi typu boxer, generalnie czterocylindrowymi, oraz silnikami Deisla również typu boxer. Zastosowano również przekładnię bezstopniową, czyli wariator, oraz napęd na 4 koła.

Najnowsza generacja Subaru Legacy, zapoczątkowana w 2014 roku, zawierała napęd 4x4, bezstopniową skrzynię biegów oraz czterocylindrowy silnik typu boxer o maksymalnej mocy 260 KM.

Subaru Legacy – opinie

Subaru Legacy mieści się w czołówce aut ze średniej klasy, gdyż zachwyca zewnętrznym designem oraz konstrukcją, która pozwala na dynamiczne i spokojne jeżdżenie w każdych warunkach pogodowych. Wadą jednak dla niektórych osób może być wysoka cena utrzymania oraz zbytnia surowość wnętrza i zbytnie uproszczenie deski rozdzielczej, która utrudnia odczyt prędkości.

Używane Subaru Legacy IV - typowe awarie i problemy
Zapisz na później