Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020. Wybraliśmy najlepsze auta na polskim rynku
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spektrum modeli aut w polskich salonach sięgnęło w ostatnich latach rozmiarów, jakich nie widzieliśmy jeszcze nigdy. Co kupić? Kierować się sercem czy rozumem? Który samochód jest najlepszy? Jak co roku, zadaliśmy sobie te pytania i w kilka dni za was sprawdziliśmy kilkadziesiąt modeli. Teraz wracamy z odpowiedziami. Poznajcie Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020.
Stylowy Samochód Roku 2020 – Land Rover Defender
Gdybyśmy twórcom pierwszego Land Rovera, który potem zmienił się w Defendera, powiedzieli, że nowa generacja modelu wygra właśnie tę kategorię, uznaliby to za żart. Jednak trzeba przyznać, że Brytyjczycy zrobili wspaniałą robotę. Przenieśli charakterystyczne cechy poprzednika do nowego rodzaju pojazdu o tej samej nazwie, nie tracąc przy tym ducha i właściwości maszyny terenowej.
Defender, jakkolwiek nie sprawowałby się w terenie, pozostanie przede wszystkim stylowym SUV-em, którego często będzie się kupowało ze względu na wygląd. Zresztą nie inaczej jest z takimi terenówkami jak Jeep Wrangler czy Mercedes Klasy G. Kupując Defendera, płacisz m.in. za styl życia, który od teraz będziesz eksponował wszystkim wokół.
Styl to również wnętrze, a w projektowaniu wnętrza od lat przodują Francuzi. Kolejny rok z rzędu doceniliśmy wnętrze zaprojektowane przez koncern PSA. Dwa lata temu podobną kategorię wygrał Peugeot 5008, w ubiegłym roku Citroën C5 Aircross, a teraz Peugeot 2008.
Nakreślenie odważnych i ponadczasowych linii nadwozia to dla stylisty wyzwanie. Jednak jeszcze więcej umiejętności i doświadczenia wymaga kontynuowanie takiego projektu we wnętrzu. Styliści Peugeota pamiętają, że obcując z samochodem, większość czasu spędzamy w jego kabinie, a nie patrząc na nadwozie. Dlatego postarali się przygotować auto, w którym samo przebywanie będzie bardzo przyjemne.
Niezmiennie doceniamy także wyjątkową ergonomię wnętrz Peugeota. i-Cockpit to rozwiązanie godne naśladowania - mała, nisko umieszczona kierownica, wysoko ustawione zegary - to wszystko sprawia, że pozycja za kierownicą ułatwiająca bezpieczną i dynamiczną jazdę, może być obiektem zazdrości wielu innych producentów.
Typowo polska rodzina jeśli już ma kupić coś prosto z salonu, to musi to być auto, które możliwie najlepiej łączy przestronność z przystępną ceną. Jednak coraz częściej liczy się także styl i dobra jakość, dlatego Škoda zgarnia sporą klientelę.
Kamiq nie tylko dobrze łączy te cechy, ale jeszcze dodaje pierwiastek SUV-a, którego nie ma z pozoru podobna Škoda Scala. To przestronne auto z dużym bagażnikiem sprawdza się w każdej sytuacji, pomieści rodzinę nie tylko w codziennych podróżach, ale także sprawdzi się w dalszych wyjazdach.
Dziś podróże po mieście to częste korzystanie z auta na krótkich odcinkach. Dlatego w tej kategorii można by spodziewać się zwycięzcy w postaci małego auta miejskiego, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na złoty środek – hybrydę plug-in.
Volvo XC40 już drugi raz wygrało kategorię miejskiego auta, tym razem w bardziej zaawansowanej technicznie wersji. Na co dzień jego bateria wystarczy do miasta, ale jeśli trzeba wyjechać poza nie, to pomocą służy silnik benzynowy. Dzięki takiej kombinacji przesuwamy zanieczyszczenie spalin poza miejską aglomerację.
W tej kategorii nie było jednomyślności, a dyskusje nad przyznaniem głównej nagrody trwały godzinami. Każdy miał swojego faworyta i nikt nie chciał odpuścić. Ostatecznie to ikona motoryzacji, jaką jest Toyota Supra, została uznana za najciekawsze, najlepsze, najbardziej oczekiwane i budzące najwięcej emocji auto roku 2019.
Tym samym Toyota w tegorocznym plebiscycie dostała aż cztery nagrody, w tym jedną od was. Jako marka zasłużyła sobie na uznanie, bo przemiana, jaka nastąpiła w ostatnich latach, zupełnie zmieniła postrzeganie Toyoty i ten plebiscyt tylko to potwierdził.
W tym roku po raz pierwszy do wspólnej oceny samochodów oferowanych na polskim rynku zaprosiliśmy redakcję serwisu WP Kobieta, oddając jej głos o przeważającej wadze. O tym jak bardzo kobiecy jest Mercedes GLB niech świadczy fakt, iż dostał prawie tyle samo punktów co pozostali konkurenci razem wzięci. Jest bardzo praktyczny, ma komfortowe wnętrze, liczne systemy bezpieczeństwa i wygląda stylowo.
To nowy rodzaj auta Mercedesa, które łączy trzy segmenty – SUV, kompakt i minivan. Jego ciekawie narysowane nadwozie mieści aż trzy rzędy siedzeń pomimo niedużych rozmiarów, a wygląda nie gorzej niż znacznie droższy Mercedes GLS. Do tego radzi sobie w lekkim terenie, a odmiana AMG także potrafi dostarczyć emocji na krętej drodze.
W rym roku po raz pierwszy wspólnie z redakcją WP Tech wybraliśmy samochód, który z jednej strony zachwyci rozwiązaniami interfejsowymi, komunikacją i gamą usług z tym związanych, a z drugiej będzie naszpikowany nowoczesnymi i przemyślanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. W tej tej dziedzinie Porsche Taycan zasłużyło sobie na miano najlepszego.
To jedyne auto elektryczne, któremu w tym roku przyznaliśmy nagrodę i pierwsze takie porsche, które definiuje przyszłość tej marki. Naszym zdaniem jest na tyle udane, że nie mamy obaw o to, co zostanie zaprezentowane za 2, 5 i za 10 lat. Pojazdy z Zuffenhausem wciąż robią na nas wrażenie pod każdym względem: prowadzenia, przyspieszenia, interfejsu, stosowanych rozwiązań technologicznych. Niezmiennie są to konstrukcje zaprojektowane na najwyższym poziomie.
Trzecią redakcją, z którą współpracowaliśmy w plebiscycie, jest Money.pl. Biznesowe auto roku musi mieć nie tylko odpowiednią klasę i zapewniać komfort, ale także dobrze wpisywać się w aspekt ekonomiczny. Najlepiej radzi sobie z tym właśnie Toyota Camry.
Duży sedan, który opracowano z myślą o podróżach na tylnej kanapie, zapewnia wysoki komfort jazdy na każdym z siedzeń, a kosztuje tyle, co przeciętne auto segmentu D o porównywalnej mocy. Jednak jego głównym atutem jest niskie zużycie paliwa. Podczas testów na ulicach Warszawy nie mieliśmy problemów, by zejść poniżej 5 l/100 km. To świetne auto do floty dla menedżerów, które zapewni komfort w rozsądnym budżecie, bez ostentacyjnego ociekania pieniędzmi, których za podobne komfortowe rozwiązania w klasie premium trzeba zapłacić znacznie więcej.
Po kampanii w radiu i internecie, zebraniu ponad 19 tys. głosów, z ogromną przewagą wygrał model, który w pewnym sensie był na polskim rynku nieobecny przez wiele lat (współdzielił segment z innym modelem tego samego producenta). Samochodem, który w waszej opinii zasłużył na najwyższą nagrodę, jest Toyota Corolla. Hybrydowy kompakt zwyciężył w głosowaniu z… hybrydową Toyotą C-HR. Co ciekawe, trzecie miejsce zajął również crossover i również hybrydowy – Volvo XC40 T5 Twin Engine.
Corolla nowej generacji imponuje już nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale i charakterem. Prowadzi się dobrze, a wygląda jeszcze lepiej. Toyota słusznie poszła nową drogą – tworzenia samochodów, które są po prostu fajne.
Redakcje Autokult.pl i AutoCentrum.pl po raz pierwszy w historii wspólnie wybrały najlepsze samochody w poszczególnych kategoriach tematycznych i wspólnie wybrały ten jeden - najlepszy z najlepszych. Po wielu jazdach testowych, głosowaniu i długiej dyskusji wiedzieliśmy, która maszyna zasłużyła na tytuł najlepszej.
Nie było w ostatnich latach bardziej wyczekiwanej premiery niż Toyota Supra. Sportowa maszyna powraca i nie przeszkadza nam to, jak wiele części pochodzi od BMW. To nie ma znaczenia. Znów ma doładowany silnik R6 i znów wygląda tak, że staje się obiektem zainteresowania tunerów i królem plakatów w dziecięcych pokojach. Supra dostarcza mnóstwo satysfakcji z jazdy, bez względu na to, czy chcecie jechać na wynik, czy dla samej frajdy.
Toyota Supra była też tym autem, którym najchętniej wybieraliśmy się na przejażdżki i które budziło największe zainteresowanie na ulicach podczas naszych testów. Jeśli jeszcze jej nie widzieliście na żywo, to polecamy, bo niemal każdy jest zdania, iż wygląda lepiej niż na zdjęciach. Bo czyż w autach sportowych chodzi tylko o osiągi? Absolutnie nie!