Renault Modus

Renault Modus to minivan przeznaczony głównie do jazdy po mieście i pokonywania średnich tras podmiejskich. Samochód produkowany był przez francuski koncern Renault w latach 2004 – 2012. Jego bliźniaczy model to Nissan Note, a za największą konkurencję uważa się modele Citroen C3 Picasso, Hondę Jazz czy Forda Fusion.

  • Renault Modus to minivan produkowany przez francuskiego producenta w słonecznej Hiszpanii.
  • Renault Modus sprawdzał się idealnie do jazdy po zatłoczonych wąskich ulicach francuskich miast.
  • Renault Modus mógł pochwalić się szerokim wyborem dodatkowego wyposażenia.
[1/3] Renault Modus to minivan produkowany przez francuskiego producenta w słonecznej Hiszpanii.Źródło zdjęć: © https://en.wheelsage.org/Владимир С.

Renault Modus - historia

Renault Modus zaprezentowany został po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2004 roku. Obserwatorzy chwalili model za wprowadzone innowacje i inspiracje innym znanym Renault - Clio. Po ciepłym przyjęciu postanowiono odświeżyć konstrukcję i tak w 2008 roku producent wypuścił powiększoną wersję nazwaną Renault Grand Modus. Od podstawowej wersji różnił się rozmieszczeniem reflektorów i lamp, zmodyfikowaną atrapą chłodnicy i zmienionym designem przedniego zderzaka. Produkcja Renault Modus zakończyła się ostatecznie w 2012 roku, a jego następcą w portfolio został Renault Captur, który jest jednak crossoverem, czyli reprezentuje inny segment samochodowy.

Renault Modus – dane techniczne

W Renault Modus napęd nałożony był na przednią oś pojazdu podobnie jak silnik, który umieszczono z przodu. W minivanie wykorzystywano benzynowe jednostki R4 o pojemnościach od 1,2 do 1,6 l oraz wysokoprężny R4 1,5 dCi mający 105 KM. Silniki obsługiwane były przez (do wyboru przy kupnie auta) 5 lub 6-biegową manualną i 4, lub 5-biegową automatyczną skrzynię. Renault Modus dostał maksymalne pięć gwiazdek w prestiżowym teście bezpieczeństwa Euro NCAP.

Renault Modus – wyposażenie

Renault Modus występował w czterech wersjach ze względu na rodzaj wyposażenia. Takie rozwiązanie było chwalone przez użytkowników, podkreślano osiągnięte w ten sposób wysokie możliwości dostosowania elementów do indywidualnych potrzeb klienta. I tak wersja nazwana Authentique, w swoim standardzie posiadała system ABS z EBA, cztery poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i komputer pokładowy. Wersja Expression to wyposażenie wspomnianej Authentique z dodatkową klimatyzacją, radiem CD sterowanym z kierownicy i podgrzewanymi lusterkami. Trzecia Dynamique cieszyła się największą popularnością i według kupujących była najbardziej opłacalna. Poza standardem z Expression podróżujący mogli korzystać z dodatkowego doświetlania zakrętów, elektrycznych oraz przyciemnionych szyb, automatycznej klimatyzacji, a wnętrze pokryte było skórzanymi wykończeniami. Najlepiej wyposażona była ostatnia opcja, nazwana Exception. Posiadała wszystko to co w Dynamique z dodatkowym tempomatem i jeszcze wyższej jakości wykończeniem wnętrza.

Renault Modus - wymiary

Renault Modus jak na miejskiego minivana nie nie zaskakiwał gabarytami. Jego długość 1695 mm, przy szerokości 1695 mm i wysokości 1589 mm pozwalała na swobodny przewóz większej ilości osób, dużo gorzej sprawdzając się jako auto towarowe, do którego ciężko było włożyć np. długie gałęzie czy ostre narzędzia. Masa własna Renault Modus to 1155 kg bez ładunku, a zbiornik paliwa mieścił ok. 49 litrów w przypadku wersji podstawowej i 51 litrów w przypadku powiększonego Grand. Pojemność bagażnika to kolejno 1302 l – wersja podstawowa i 1454 l – wersja Grand.

Używane Renault Modus I - typowe awarie i problemy
Zapisz na później