Renault Clio E‑TECH Hybrid. Test miejskiego malucha na torze wyścigowym
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
39 litrów benzyny w baku. Zasięg? 900 kilometrów. Idealne auto do miasta. Ale po co pojechaliśmy nim na profesjonalny tor wyścigowy?
W Renault Clio E-TECH mamy do wyboru trzy tryby jazdy wykorzystujące zaawansowaną hybrydę, do której opracowania Renault wykorzystało know-how zdobyte przez zespół marki w Formule1.
Układ napędowy hybrydy składa się z dwóch silników elektrycznych oraz silnika benzynowego.
Clio ma też litowo-jonowy akumulator trakcyjny magazynujący energię oraz przekładnię ze sprzęgłem kłowym.
I to w tej przekładni tkwi tajemnica sukcesu miejskiego malucha, którego testem zajęli się wspólnie: Błażej Żuławski, dziennikarz motoryzacyjny oraz Anna "Ganczi" Gańczarek-Rał, kierowca wyścigowy.