Puchar hot hatchów: Peugeot 208 GTi vs Seat Ibiza Cupra [runda 4]
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kolejna runda pucharu, w którym do walki stają hot hatche, po stricte francuskim starciu przenosi nas częściowo do Hiszpanii. Peugeot 208 GTi zetrze się z Seatem Ibizą Cuprą.
Porównaj wygląd
Przeczytaj wstęp i poznaj zasady porównania:
Kolejna runda starcia małych, gorących maszyn nieco się opóźniła ze względu na wprowadzanie zmian na polskiej stronie Peugeota, przez co nie mieliśmy dostępu do cennika 208 GTi. Ponieważ Peugeot.pl już działa jak należy w nowej odsłonie, szybkiego lwa możemy postawić naprzeciwko maszyny z "niemiecką techniką i hiszpańskim temperamentem".
W szranki stają dwa 3-drzwiowe hatchbacki segmentu B. Jest to więc pojedynek podobnych aut, czego nie można powiedzieć o wszystkich rundach, które nas jeszcze czekają.
Nie zmienia to faktu, że pod względem wyglądu samochody te wyraźnie się od siebie różnią. Ibiza Cupra ma ostre linie, narysowane bardzo twardo i wyraźnie. Tymczasem 208 sprawia wrażenie bardzo lekkiego stylistycznie. Myślę, że oba nadwozia mają swoich zwolenników i przeciwników.
Poniżej możecie w łatwy sposób porównać wygląd tych wozów.
Silniki i napęd
Sercem 208 GTi jest 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy THP. Czterocylindrowy silnik generuje 208 koni mechanicznych - ta liczba nie może być przypadkowa. Rozwija on także 300 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na przednią oś przez 6-biegową, ręczną skrzynię biegów.
Ibiza dysponuje nieco większym motorem niż 208. W Cuprze pracuje 1,8-litrowy motor, generujący mniejszą moc, ale większy moment obrotowy. Wartości, które charakteryzują Cuprę to 192 KM i 320 Nm.
Przyspieszenie i prędkość maksymalna
Peugeot udostępnia wyjątkowo dużo informacji o osiągach 208 GTi. Z katalogu tego samochodu można dowiedzieć się nie tylko, że rozwija on 230 km/h, a 100 km/h osiąga w 6,5 s. Peugeot podaje także, że 208 GTi pokonuje ćwierć mili w 14,7 s, kilometr przejeżdża w 26,5 s, a jego elastyczność od 80 do 120 km/h na najwyższym biegu pozwala na rozpędzenie się w 7,6 s.
Seat Ibiza Cupra ma nieco lepszy wynik w kwestii prędkości maksymalnej. Wynosi ona w tym modelu 235 km/h. Hot hatch z Hiszpanii jest jednak o 0,2 s wolniejszy od Peugeota 208 GTi w sprincie do setki.
Ceny w Polsce
W przypadku hot hatchy nie bez znaczenia jest cena. Te samochody muszą być nie tylko dosyć żwawe, ale również nie mogą ogołocić zanadto kieszeni nabywcy. Ibizą Cuprą wyjedziemy z salonu Seata, jeśli zostawimy w nim przynajmniej 78 100 zł. GTi Peugeota jest wyraźnie droższe. 208 kosztuje 87 600 zł. Szczegółowe cenniki w formacie PDF znajdziecie pod poniższymi linkami:
Wybierz
Znów wybór zostawiam w Waszych rękach. Pod zdjęciami znajdziecie ankietę, w której możecie wskazać lepszego Waszym zdaniem hot hatcha.
Wybór nie jest prosty, bo każde auto, jak to zazwyczaj bywa, ma swoje mocne strony. Jeśli nadal nie jesteście pewni, możecie przeczytać nasze archiwalne testy obu aut:
Teraz już wszystko powinno być jasne. Zatem - do dzieła!
[polldaddy]9551168[/polldaddy]
Już za tydzień zmierzy się prawdziwy tytan wśród hot hatchy segmentu B z niepozornym, ale równie zadziornym, małym Oplem. Kolejna runda rozegra się między Fordem Fiestą ST200 oraz Oplem Adamem S.