Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kilka tygodni po premierze najnowszego, najmniejszego Porsche 718 Boxster przyszła kolej na jego brata bliźniaka z nadwoziem zamkniętym. Debiutuje model 718 Cayman.
Oczywiście nie ma co się doszukiwać rewolucji, bo 718 Cayman to jedynie inna wersja nadwoziowa modelu 718 Boxster. Oczywiście tematem numer jeden w tym modelu są nowe, mniejsze jednostki napędowe. Podobnie jak w Boxsterze, podstawowa odmiana z 2-litrowym silnikiem osiąga 300 KM mocy maksymalnej oraz 380 Nm momentu obrotowego, którego ta właśnie maksymalna wartość utrzymuje się w obrotach 1950-4500. Taki Cayman przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s z przekładnią manualną lub 4,9 s z dwusprzęgłowym automatem PDK. Z pakietem Sport Chrono czas ten skraca się o kolejne 0,2 s. Przyspieszenie do 160 km/h trwa od 10,8 s do 11,3 s. Prędkość maksymalna to 275 km/h niezależnie od skrzyni biegów. 718 Cayman wg. normy DIN waży 1335 kg z manualem i 1365 z automatem. Cena wersji podstawowej na polskim rynku to 224 510 zł.
Porsche 718 Cayman S kosztuje 318 620 zł. Jego silnik osiąga maksymalnie 350 KM i 420 Nm z pojemności 2,5 litra. W przeciwieństwie do mniejszej jednostki, ta jest wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,6 s z manualem, 4,4 s z automatem i 4,2 s z pakietem Sport Chrono. Do 160 km/h Cayman S przyspiesza odpowiednio w 9,7 s; 9,5 s; 9,2 s. Masa to 1355 kg (1385 kg z automatem).
The new Porsche 718 Cayman – For the sport of it
Porsche szczyci się nie tylko wzrostem osiągów, ale także redukcją zużycia paliwa. Według NEDC średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi od 6,9 l/100 km dla wersji 718 Cayman z PDK do 8,1 l/100 km dla 718 Cayman S z przekładnią manualną.
Jak informuje producent, zupełnie nowe zestrojenie podwozia modelu 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności i precyzji prowadzenia. Układ kierowniczy jest teraz o 10 proc. bardziej bezpośredni, a poprawione ogumienie przygotowane do tego modelu zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią. O sprawne pokonywanie łuków dba nie tylko nowe zawieszenie, ale także na nowo skalibrowany Porsche Torque Vectoring dostępny za dopłatą. Opcją jest także system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modelu Cayman S, po raz pierwszy dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Układ hamulcowy stanową tarcze o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. Nowy Cayman ma takie same hamulce jak poprzedni Cayman S, natomiast mocniejsza wersja takie jak stosowano do tej pory w 911 Carrera.
Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek przewidziano na datę 24 września 2016 roku.