Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dziś w Warszawie miała miejsce polska premiera rynkowa nowego Mitsubishi ASX. Nie jest to co prawda rynkowy lider w swoim segmencie, ale za to najlepiej sprzedający się model tej marki. Dlatego dla MMC Car Poland bardzo ważny.
Już teraz można składać zamówienia na nowego Mitsubishi ASX z rocznika 2017, którego cena zaczyna się od 69 990 zł za wersję benzynową 1.6 MIVEC 2WD, a kończy na kwocie 139 990 zł. Tyle zapłacimy za interesującą specyfikację Ralliart z motorem 2.2 DID, napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów. Tak prezentuje się cennik najchętniej kupowanego Mitsubishi w Polsce.
Model | Wersja wyposażenia | Cena |
---|---|---|
1.6 MIVEC 2WD | Inform | 69 990 zł |
1.6 MIVEC 2WD | Invite | 78 990 zł |
1.6 MIVEC 2WD | Cool Edition | 84 990 zł |
1.6 MIVEC 2WD | Intense Plus Navi | 89 990 zł |
1.6 MIVEC 2WD | Instyle | 98 990 zł |
1.6 DID 2WD | Invite | 96 990 zł |
1.6 DID 4WD | Intense Plus | 109 990 zł |
2.2 DID AT 4WD | Ralliart | 139 990 zł |
Auto wyraźnie odświeżono i można tu mówić o największych zmianach w historii tego modelu, od jego premiery w 2010 roku. Nowy pas przedni wyraźnie nawiązuje do koncepcyjnych pojazdów marki prezentowanych w ostatnim czasie, a także tworzy spójną linię z odświeżonym Outlanderem oraz zupełnie nowym modelem, który zostanie niebawem zaprezentowany. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że ma nosić nazwę Grand Tourer, ale nie jesteśmy pewni, czy jest ona pełna. Wiemy natomiast, że ma się plasować gdzieś pomiędzy ASX a Outlanderem, natomiast będzie miał bardziej sportowe rysy.
Tradycyjnie dla marki poprawiono tylko detale, które trzeba było zmienić. Antena zyskała formę tzw. płetwy rekina, a wnętrze nieznacznie wyciszono. Nowe są także tapicerka siedzeń, wyprofilowanie kanapy, standardowy radioodtwarzacz, interfejs stacji multimedialnej i kluczyk. Ze względu na bezpieczeństwo pieszych zastosowano maskę silnika z podwójnym wybrzuszeniem, które tworzy skuteczną strefę zgniotu, a także wspornik przedniej szyby o otwartej konstrukcji, plastikowe przednie błotniki i przedni zderzak lepiej absorbujący energię.
Przyszłoroczną gamę silników będą stanowiły dwie jednostki ekonomiczne o pojemności 1,6 litra oraz mocny diesel 2.2 DID. Podstawowy motor benzynowy osiąga moc 117 KM, a współpracuje wyłącznie z przekładnią manualną oraz napędem na przednią oś. Nieznacznie słabszy diesel 1.6 rozwija 114 KM, ale sparowano go z 6-stopniowym manualem. Jest też dostępny w wersji 4WD. Napęd na cztery koła jest natomiast standardem dla jednostki 2.2 DID o pojemności 2,3 litra. Jej moc to 150 KM, a maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Napędza wyłącznie topową odmianę Ralliart.
To tak naprawdę najciekawszy punkt programu, choć nikt nie podejrzewa, że Ralliart trafi do największej liczby klientów. Choćby dlatego, że tylko 23 proc. klientów wybiera ASX-a z napędem 4WD, a 17 proc. z automatem. Ponadto cena jest już dość wysoka, ale wyposażenie kompletne. Poza tym, co dostaniemy w bogatym standardzie Intense Plus, Ralliart oferuje także lepiej wyprofilowane fotele z wyhaftowanym logo znanego tunera marki i przyjemną tapicerką skórzano-materiałową, czerwone przeszycia tapicerki, liczne emblematy i oznaczenia oraz specjalnie przygotowane dywaniki. Standardem są także 18-calowe obręcze kół.
Poza ładnymi elementami wykończenia, nie należy oczekiwać wyjątkowych osiągów czy poprawy pracy zawieszenia. Według danych producenta auto przyspiesza do 100 km/h w 10,8 s. Prędkość maksymalna to 190 km/h. Samochód waży 1520 kg, czyli o 260 kg więcej od benzynowego wariantu.
Nową specyfikacją jaką przygotowano jest Cool Edition. Kierowana do osób, które szukają większej indywidualizacji w rozsądnej cenie. Ta wersja bazuje na wyposażeniu Invite, a wyróżnia się dwukolorowymi obręczami kół z lekkich stopów oraz czarną okleiną maski, dachu, lusterek zewnętrznych i pokrywy bagażnika. W standardzie otrzymacie także uchwyt na tablet dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń oraz podwójne gniazdo USB pozwalające intensywniej korzystać z urządzeń mobilnych