Nowe Mini John Cooper Works Rally na przyszłoroczny Dakar
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
X-raid zaprezentował odświeżone John Cooper Works Rally na Rajd Dakar 2017. Samochód stawi czoła przygotowanemu przez Peugeot Sport modelowi 3008 DKR.
Zmiana nazewnictwa z All4 Racing na John Cooper Works Rally to nie wszystkie zmiany w najbardziej utytułowanym w rajdach terenowych samochodzie ostatnich lat. Dobra wiadomość jest taka, że X-raid wspólnie z BMW kontynuują program Cross Country i nadal rozwijają swoją konstrukcję by walczyć o zwycięstwo z kierowcami Peugeot Sport.
Nadwozie przypomina wyglądem nowego Mini Countrymana, ale skupiono się przede wszystkim na stronie technicznej. Poprawiono takie obszary jak aerodynamika, wymiana ciepła w komorze silnika i kabinie, rozkład masy oraz obniżenie środka ciężkości. Popracowano nad mapowaniem silnika i przekonstruowano niektóre fragmenty ramy. Utrzymano te same rozmiary co w poprzedniku, ale panele nadwozia są lżejsze i wytrzymalsze. Do ich wykonania wykorzystano kevlar.
Nowe strojenie silnika 3.0 Twin Power Turbo przygotowanego przez BMW pozwoliło uzyskać moc 345 KM i około 800 Nm momentu obrotowego. Ta druga wartość pojawia się już przy 1850 obr./min. Regulamin przewiduje zastosowanie 38 milimetrowej zwężki. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła poprzez 6-stopniową przekładnię sekwencyjną Sadev. Ciekawostką jest układ wydechowy przygotowany przez znaną firmę Akropovic, która uwzględniła nie tylko wydajność silnika, ale także brzmienie, które ma dostarczać większych emocji fanom.
Silnik: | BMW Group TwinPower Turbo Diesel R6 |
Pojemność skokowa: | 2993 cm3 |
Moc maksymalna: | 345 KM przy 3250 rpm |
Maksymalny moment: | 800 Nm przy 1850 rpm |
Zwężka: | 38 mm |
Przeniesienie napędu: | Stały na cztery koła, 6-stopniowa skrzynia sekwencyjna |
Prędkość maksymalna: | 184 km/h |
Hamulce: | Cztery tarcze wentylowane, chłodzone wodą 320 x 32 mm |
Dłogość nadwozia: | 4350 mm |
Szerokość nadwozia: | 1999 mm |
Wysokość nadwozia: | 2000 mm |
Rozstaw osi: | 2900 mm |
Masa auta do jazdy: | 1952,5 kg |
Zbiornik paliwa: | 385 l |
Ogumienie: | BF Goodrich 245/80R 16 |
W przyszłorocznym Rajdzie Dakar pojawi się aż osiem samochodów Mini, w których wystartują następujące załogi:
- Mikko Hirvonen i Michel Périn
- Bryce Menzies i Peter Mortensen
- Yazeed al-Rajhi i Timo Gottschalk
- Orlando Terranova i Andreas Schulz
- Boris Garafulic i Filipe Palmeiro
- Stephan Schott i Paulo Fiuza
- Kuba Przygoński i Tom Colsoul
- Mohamed Abu Issa i Xavier Panseri