Mini John Cooper Works Rally

Nowe Mini John Cooper Works Rally na przyszłoroczny Dakar

Marcin Łobodziński
19 listopada 2016

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

X-raid zaprezentował odświeżone John Cooper Works Rally na Rajd Dakar 2017. Samochód stawi czoła przygotowanemu przez Peugeot Sport modelowi 3008 DKR.

Zmiana nazewnictwa z All4 Racing na John Cooper Works Rally to nie wszystkie zmiany w najbardziej utytułowanym w rajdach terenowych samochodzie ostatnich lat. Dobra wiadomość jest taka, że X-raid wspólnie z BMW kontynuują program Cross Country i nadal rozwijają swoją konstrukcję by walczyć o zwycięstwo z kierowcami Peugeot Sport.

Nadwozie przypomina wyglądem nowego Mini Countrymana, ale skupiono się przede wszystkim na stronie technicznej. Poprawiono takie obszary jak aerodynamika, wymiana ciepła w komorze silnika i kabinie, rozkład masy oraz obniżenie środka ciężkości. Popracowano nad mapowaniem silnika i przekonstruowano niektóre fragmenty ramy. Utrzymano te same rozmiary co w poprzedniku, ale panele nadwozia są lżejsze i wytrzymalsze. Do ich wykonania wykorzystano kevlar.

Mini John Cooper Works Rally
Mini John Cooper Works Rally

Nowe strojenie silnika 3.0 Twin Power Turbo przygotowanego przez BMW pozwoliło uzyskać moc 345 KM i około 800 Nm momentu obrotowego. Ta druga wartość pojawia się już przy 1850 obr./min. Regulamin przewiduje zastosowanie 38 milimetrowej zwężki. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła poprzez 6-stopniową przekładnię sekwencyjną Sadev. Ciekawostką jest układ wydechowy przygotowany przez znaną firmę Akropovic, która uwzględniła nie tylko wydajność silnika, ale także brzmienie, które ma dostarczać większych emocji fanom.

Samochód zadebiutuje w Rajdzie Dakar 2017, zatem od razu w bardzo trudnej imprezie.Dzięki pracy w tunelu aerodynamicznym osiągnęliśmy wyższą prędkość maksymalną i lepsze przyspieszenie od 140 km/h wzwyż - były to kluczowe obszary wymagające poprawy. Środek ciężkości został znacznie obniżony. Zeszliśmy o około 50 kg z masą, którą udało się przesunąć o 50 cm w dół i w stronę środka samochodu. Dzięki temu samochód będzie nie tylko lepiej się prowadził na zakrętach, ale także podniesie się komfort jazdy"

Sven Quandt, CEO, X-raid
Specyfikacja techniczna Mini John Cooper Works Rally
Silnik:

BMW Group TwinPower Turbo 

Diesel R6

Pojemność skokowa:2993 cm3
Moc maksymalna:345 KM przy 3250 rpm
Maksymalny moment:800 Nm przy 1850 rpm
Zwężka:38 mm
Przeniesienie napędu: Stały na cztery koła, 6-stopniowa skrzynia sekwencyjna
Prędkość maksymalna:184 km/h
Hamulce:Cztery tarcze wentylowane, chłodzone wodą 320 x 32 mm
Dłogość nadwozia:4350 mm
Szerokość nadwozia:1999 mm
Wysokość nadwozia:2000 mm
Rozstaw osi:2900 mm
Masa auta do jazdy:1952,5 kg
Zbiornik paliwa:385 l
Ogumienie:BF Goodrich 245/80R 16

W przyszłorocznym Rajdzie Dakar pojawi się aż osiem samochodów Mini, w których wystartują następujące załogi:

  • Mikko Hirvonen i Michel Périn
  • Bryce Menzies i Peter Mortensen
  • Yazeed al-Rajhi i Timo Gottschalk
  • Orlando Terranova i Andreas Schulz
  • Boris Garafulic i Filipe Palmeiro
  • Stephan Schott i Paulo Fiuza
  • Kuba Przygoński i Tom Colsoul
  • Mohamed Abu Issa i Xavier Panseri

Mini John Cooper Works Rally - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)