Najlepsze auta Kena Blocka. 10 projektów, które zapamiętamy na zawsze

Audi S1 Hoonitron
Audi S1 Hoonitron
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Audi
Aleksander Ruciński

03.01.2023 | aktual.: 03.01.2023 14:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ken Block był nie tylko świetnym kierowcą, ale i wielkim entuzjastą motoryzacji. Każde z jego aut, było wyrazem bezkompromisowego podejścia do osiągów i pasji. Wybraliśmy 10 najciekawszych propozycji z legendarnego garażu.

1 / 10

Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI Hoonigan
Subaru Impreza WRX STI Hoonigan© Materiały prasowe | Hoonigan

Choć postać Blocka kojarzona jest głównie z Fordem, wszystko zaczęło się od Subaru, a konkretnie Imprezy WRX STI z 2006 roku. To właśnie ten mocno zmodyfikowany model w 2008 roku posłużył do realizacji pierwszej Gymkhany. Wówczas chyba nikt jeszcze nie spodziewał się, że projekt przerodzi się w rozpoznawalne na całym świecie viralowe szaleństwo.

2 / 10

Ford Escort MK2 RS

Ford Escort MK2 RS Hoonigan
Ford Escort MK2 RS Hoonigan © Materiały prasowe | Hoonigan

Samochód, który nie wystąpił w żadnej edycji Gymkhany, powstał z myślą o startach w asfaltowych rajdach. W 2010 roku Block poprowadził escorta w Rajdzie Nowego Jorku. Klasyczne nadwozie z 1978 roku skrywa 333-konną 2,5-litrówkę oraz oczywiście napęd na tył.

3 / 10

Ford RS200

Ford RS200
Ford RS200© Materiały prasowe | Hoonigan

Reprezentant kultowych rajdówek grupy B doczekał się ledwie 200 egzemplarzy. Jeden z nich w specyfikacji Evo należał do Blocka. Ken nie byłby jednak sobą, gdyby nie dopuścił się kilku modyfikacji, które zaowocowały wzrostem mocy do blisko 800 KM.

4 / 10

Ford Fiesta ST RX43

FORD FIESTA ST RX43
FORD FIESTA ST RX43© Materiały prasowe | Hoonigan

Gwiazda Gymkhany 5 to ponad 600-konna rakieta stworzona z myślą o sezonie Mistrzostw Świata Rallycross 2013 oraz imprezach X-Games. Z pełną homologacją FIA, a także w pełni konfigurowalnym podwoziem oraz napędem, który pozwalał osiągać setkę w mniej niż 2 sekundy.

5 / 10

Ford Mustang Hoonicorn RTR

1965 FORD MUSTANG HOONICORN RTR
1965 FORD MUSTANG HOONICORN RTR© Materiały prasowe | Hoonigan

To chyba najbardziej zmodyfikowany klasyczny mustang na świecie. 1400-konne V8 i napęd na cztery koła pozwoliły wyczyniać cuda w Gymkhanie 7. Ten sam samochód, choć w innej specyfikacji, wziął też udział w Climbkhanie na wzgórze Pikes Peak.

6 / 10

Ford Escort RS Cosworth WRC Cossie V2

FORD ESCORT RS COSWORTH WRC COSSIE V2
FORD ESCORT RS COSWORTH WRC COSSIE V2© Materiały prasowe | Hoonigan

Po tym, jak pierwszy cosworth skończył w pożarze w 2018 r., Block postanowił zbudować kolejną rajdówkę na bazie kultowego modelu. Celem było stworzenie nowoczesnej interpretacji coswortha z wykorzystaniem współczesnych zdobyczy motorsportu. Tak powstał najprawdopodobniej najnowocześniejszy cosworth na świecie.

7 / 10

Ford F-150 Hoonitruck

1977 FORD F-150 HOONITRUCK
1977 FORD F-150 HOONITRUCK© Materiały prasowe | Hoonigan

Wielokrotnie nagradzany projekt był gwiazdą Gymkhany 10. To owoc miłości Blocka do pickupów i hołd dla zmarłego ojca, który dawniej jeździł F-150. Pod maskę trafił 3,5-litrowy EcoBoost V6 o szalonej mocy 920 KM.

8 / 10

Ford F-150 RaptorTRAX

Ford F-150 RaptorTRAX
Ford F-150 RaptorTRAX© Materiały prasowe | Hoonigan

W 2014 roku Block wspólnie z Monster Energy stworzył wyjątkowego pickupa z 6,2-litrowym V8. Zamiast kół zastosowano cztery gąsienice Mattracks. Na pokładzie nie zabrakło też wyciągarki czy dodatkowego bagażnika. Tak Block widział idealne auto na zimowe wyprawy.

9 / 10

Porsche Hoonipigasus

Porsche Hoonipigasus
Porsche Hoonipigasus© Materiały prasowe | Hoonigan

1400 KM mocy, 1000 kg masy, potężne skrzydła i spojlery oraz różowe malowanie - tak w skrócie można opisać auto, które miało dać Blockowi zwycięstwo w Pikes Peak 2022. Niestety awaria silnika wykluczyła go z zawodów.

10 / 10

Audi S1 Hoonitron

Audi S1 Hoonitron
Audi S1 Hoonitron© Materiały prasowe | Audi

Ostatni projekt, który miał być zupełnie nowym otwarciem. Po rozstaniu z Fordem i nawiązaniu współpracy z Audi, Block rozpoczął przygodę z elektrykami, co zaowocowało pierwszą Electrikhaną z S1 Hoonitronem w roli głównej. Plany były śmiałe, elektryczna "emerytura" Blocka zapowiadała się interesująco. Niestety została ona przedwcześnie przerwana...

ken blockgymkhanaFord
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)