Na targach w Poznaniu zobaczycie BMW, jakiego nie znaliście. Zobaczycie też to, które kochacie
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wizyta na targach motoryzacyjnych jest ciekawym przeżyciem nie tylko dlatego, że można poznać na nich poszczególne samochody, ale i zobaczyć, jak razem składają się one na nowe trendy i ważne zmiany. Z taką sytuacją mamy teraz do czynienia w BMW. Poznańskie stoisko tego producenta pokazuje, jak ewoluuje on w nowych kierunkach, ale i nie zapomina o swoich korzeniach.
Mało jest producentów samochodów, którzy przeszliby w swojej historii równie spektakularną ewolucję co BMW. Kultowa firma z Bawarii dziś jest jednym z gigantów segmentu premium i światowych liderów technologii. Z powodzeniem wykreowała nowe segmenty, wyznaczając nowy kierunek najpierw SUV-om (X5 i X6), a niedawno – także pojazdom zelektryfikowanym (i3 i i8).
Teraz BMW stawia kolejny krok w swoim rozwoju. Zebrane w ostatnich dekadach doświadczenie i zbudowane kompetencje technologiczne popchnęły ją ku jeszcze bardziej przekonującemu atakowi na najwyższe sfery motoryzacji.
Widać to już po samym stoisku bawarskiej marki w Poznaniu, które na tegorocznej edycji targów wyróżnia się swoją elegancją i nowoczesnością. Głównymi gwiazdami tego miejsca są premierowe modele, które wprowadzają BMW na zupełnie nowy poziom luksusu i wyrafinowania.
Nowe oblicze BMW w Poznaniu: luksusowe i technologiczne
Najpełniej to nowe oblicze marki reprezentuje mający tutaj polską premierę duży SUV X7. Pokryty eleganckim czarnym lakierem, mierzący 5,15 metra długości, nowy flagowy model z serii X nie musi wyjeżdżać na ulicę, by prezentować się potężnie i luksusowo. Taki sam efekt buduje także druga z ważnych premier: limuzyna serii 7 po face liftingu, w wyniku którego przybrała ona równie okazały i bogaty front co X7.
W sam raz na zbliżający się początek sezonu do Poznania trafiły także dwa nowe, okazałe modele ze składanym dachem: nowa generacja roadstera Z4 i luksusowy kabriolet serii 8.
Niejako dla równowagi do tego hedonistycznego podejścia do motoryzacji, na poznańskich targach BMW potwierdziło także swoje zaangażowanie w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, wystawiając bardzo silną reprezentację modeli zelektryfikowanych.
Jedną z najbardziej szokujących premier całych targów jest koncepcyjne BMW VISION NEXT 100. W odważnych liniach i nowoczesnych technologiach ukazuje ono, jak ta bawarska marka widzi następne sto lat swojej historii. Tuż obok prezentowane są jednak modele z obecnej gamy i3s oraz i8 Roadster, które dowodzą, że BMW przybliża nam przyszłość motoryzacji już teraz.
BMW w ostatnich latach wyrosło bowiem na jednego z liderów elektromobilności także na polskim rynku. W zeszłym roku model i3 zanotował imponujący, czterdziestoprocentowy wzrost sprzedaży, a crossover Countryman Plug-in Hybrid produkowany przez należącą do BMW Group markę Mini był najlepiej sprzedającą się hybrydą typu plug-in na naszym rynku.
Powrót do korzeni: modele z serii M oraz BMW Driving Experience
Na poznańskim motor show możemy więc już teraz poznać nowe oblicze modeli BMW, które w najbliższych latach będzie zmieniało na naszych oczach wizerunek tej marki. Fani tradycji mogą jednak spać spokojnie. Na tym samym stoisku znajdą potwierdzenie, że BMW dalej zna się na rzeczy i nie zamierza odpuszczać swojej pierwotnej specjalizacji.
W BMW zawsze chodziło przecież o sport i on pozostaje najbliższy sercu tej marki. Na poznańskim stoisku widać go przede wszystkim pod postacią atletycznych, supersportowych SUV-ów X3 M oraz X4 M. Choć tutaj prezentowane są jeszcze w zakamuflowanej formie, już gołym okiem widać po nich osiągi, które uplasują te modele w samej czołówce swojego segmentu.
Wątpliwości co do tego nie pozostawiają znane już dane techniczne. Prezentowane SUV-y dysponują mocą aż 480 KM i momentem obrotowym 600 Nm. Będą występowały one także w pochodnej Competition, która pośród wielu dodatków będzie wyróżniała się także mocą silnika zwiększoną do aż 510 KM.
O bogatych tradycjach marki przypomina także być może najważniejszy model z tego całego gradu nowości, który zalał w tym roku stoisko BMW. Seria 3 jest w końcu cały czas jednym z najpopularniejszych samochodów klasy premium na polskim rynku. Choć zupełnie nowa, siódma generacja tego bestsellera jest dostępna w salonach dopiero od paru tygodni, już spotkała się z rewelacyjnym przyjęciem klientów. Swój sukces zawdzięcza wierności tym samym wartościom, które zawsze charakteryzowały tę serię: niepodrabialnemu, dynamicznemu prowadzeniu, porządnej jakości wykonania i eleganckiemu, ponadczasowemu stylowi.
Polscy kierowcy przez cały czas doceniają dobre prowadzenie. Widać to nie tylko po rosnących wynikach sprzedaży BMW, ale i szerokim zainteresowaniem szkoleniami prowadzonymi przez tę markę w naszym kraju. W Poznaniu ogłoszono właśnie start nowego programu BMW Driving Experience, który już jest prowadzony na torach wyścigowych i obiektach doskonalenia techniki jazdy na terenie całej Polski.
W ramach akademii jazdy, każdy będzie mógł doskonalić swoje umiejętności i poznać możliwości najmocniejszych modeli z gamy M. Jak wielkich emocji można się spodziewać na tych wydarzeniach zwiastuje prezentowane w Poznaniu, specjalnie przygotowane BMW M2 Competition.
W tym roku BMW przygotowało na swoim stoisku mnóstwo atrakcji, ale wniosek z wizyty na nim można wyciągnąć jeden. Marka ta nie stoi w miejscu i przez cały czas rozwija się w imponujący sposób. Prezentowane w Poznaniu modele z jednej strony zagwarantują nowy poziom satysfakcji tym, którzy oczekują od swojego samochodu jeszcze bardziej okazałego wyglądu i luksusowego charakteru. Z drugiej strony, modele takie jak X3 M, X4 M oraz nowa seria 3 niezmiennie pozostają domyślnym wyborem dla tych, którzy oczekują od swojego auta szczególnych właściwości dynamicznych.
Artykuł postał we współpracy z marką BMW