Jeszcze więcej możliwości z nowym MINI Countryman. Sportowe wrażenia dla całej rodziny
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
MINI Countryman to coś dla tych, którzy oczekują dobrej zabawy, ale potrzebują nieco więcej miejsca niż w klasycznym MINI Cooper. Nowe Countryman to nie tylko odświeżona sylwetka, ale również nowe możliwości, jakie dają zwiększone wymiary. To połączenie przestrzeni, komfortu, bezpieczeństwa i sportowych wrażeń z jazdy. Dzięki napędowi na cztery koła zajedziesz tam, dokąd zechcesz
MINI Countryman dołączyło do oferty w 2010 r. i od tego czasu ten sprytny kompaktowy crossover cieszy się niesłabnącą popularnością. Nowa stylistyka łączy tradycyjne kształty MINI z minimalistycznym podejściem, które podkreśla atletyczną sylwetkę modelu Countryman. W gamie silników do dyspozycji są sprawdzone jednostki benzynowe z napędem na przednią lub obie osie. Łączą ekonomię, ekologię i dynamikę wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz.
Charyzma tkwi w prostocie
Nowa generacja MINI to nowoczesna, cyfrowa i niepowtarzalna stylistyka. Na pierwszy rzut oka to stary znajomy, ale po dokładniejszym spojrzeniu okazuje się, że wygląda jeszcze lepiej. Smukłe proporcje przodu, pionowa stylistyka, wyrazista atrapa chłodnicy i mocno wyrzeźbiona maska są wyrazem solidnego i stabilnego charakteru.
Lekko wypukły dach, zaprojektowane na nowo słupki C, które stanowią nowy, wyraźny detal rozróżniający poszczególne modele, opcje wyposażenia i przyszłe edycje specjalne oraz charakterystyczny czarny pas dookoła podkreślają nowoczesny design nadwozia. Całość sprawia, że MINI Countryman jest wizualnie podzielony na 3 części – karoserię, szyby i kontrastujący dach. Z przodu pojawiła się nowa ośmiokątna atrapa chłodnicy, która skrywa niewielki czujnik radarowy obsługujący wybrane systemy wspomagające kierowcę.
Światła dzienne w reflektorach diodowych są zaprojektowane tak, by podkreślać wyrazisty wygląd i mają unikalne sygnatury świetlne. Opcjonalnie można wybrać jeden z 3 trybów, które rozpoczynają się i kończą specjalnie zaaranżowaną animacją powitalną i pożegnalną. Reflektory nie mają już chromowanego obramowania, co przekłada się na bardziej solidny wygląd wraz z wyrzeźbioną maską, większym rozstawem kół i wyższym zawieszeniem karoserii. Patrząc z boku, czarny pas jest węższy niż w poprzednim modelu, a charakterystyczna stylistyka słupków C wizualnie skraca linię dachu z tyłu pojazdu, dzięki czemu całość wygląda bardzo smukle. Można ją dodatkowo podkreślić przez obręcze kół w rozmiarach do 20 cali, w różnych wzorach.
Wisienką na szczycie tortu są płaskie lampy tylne, których pionowy układ nawiązuje do klasycznych lamp MINI i podkreśla szerszą postawę nowego MINI Countryman. Jednocześnie pozostawia szlachetny i smukły wygląd. Poniżej oznaczenia modelu tył zaczyna się zwężać i dzieli widok na dwie sekcje. Dolna podkreśla solidną postawę pojazdu, a górna nadaje mu lekkości.
MINI Countryman w 4 odsłonach
Nowe MINI Countryman to 4 indywidualne linie stylistyczne, które pozwolą ci wybrać wariant najbliższy twojemu charakterowi. Essential Trim oferuje najbardziej klarowny, minimalistyczny wygląd ogólny i podkreśla m.in. logo w nowym kolorze Vibrant Silver. W nowej palecie lakierów znalazły się kontrastujące kolory, które podkreślają nowoczesny charakter samochodu. Classic Trim i Favoured Trim stawiają przede wszystkim na detale, a w tej drugiej możesz wybrać dach w nowym kolorze Vibrant Silver, który pasuje do kontrastującej atrapy chłodnicy.
Linia stylistyczna John Cooper Works nawiązuje do sportowego dziedzictwa marki MINI. Obramowanie atrapy chłodnicy i logo w błyszczącej czerni podkreślają mocny wygląd pojazdu. Nie zabrakło też charakterystycznych pasków na masce w kolorze czerwonym i czarnym. Dach i charakterystyczne słupki C pomalowano w kultowym kolorze Chili Red.
Przestronny, ciepły i minimalistyczny
Wnętrze nowego MINI Countryman zostało zaprojektowane tak, by nawiązywać do jego wyglądu zewnętrznego. Dlatego zredukowano wszystkie elementy do niezbędnego minimum. Za kierownicą nie ma dodatkowego wyświetlacza, a opcjonalnie możesz wyposażyć samochód w wyświetlacz Head-Up. W wersjach Classic, Favoured i JCW wśród materiałów użytych do wykończenia wnętrza pojawiła się dwukolorowa dzianina z recyklingu, która jest ciepła, przyjemna i łatwa w pielęgnacji. Opcjonalny szklany dach panoramiczny potęguje wrażenie przestrzeni.
Wnętrze również ma cztery opcje stylistyczne. W Essential Trim znajdziesz czarne fotele sportowe z wielokolorową tkaniną o wyrazistym wzorze. W linii Classic Trim dwuramienną kierownicę zastąpiono trójramienną z nowym paskiem tekstylnym na dolnym ramieniu. To pierwszy wariant, w którym MINI wprowadziło nowoczesną dzianinę 2D w seryjnym samochodzie. Linia Favoured Trim łączy elegancki kolor Dark Petrol z brążową dzianiną i ekstrawaganckimi fotelami sportowymi, które są dostępne w 3 kolorach. W linii John Cooper Works Trim są sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym, sportowa kolorystyka i sztuczna skóra z czerwonymi przeszyciami.
Nowy, okrągły zestaw wskaźników jest umieszczony centralnie, a jego pozioma linia wyznacza granicę pomiędzy górną i dolną sekcją. Samo wnętrze jest bardziej przestronne – z przodu kierowca i pasażer mają prawie 3 cm dodatkowej szerokości na wysokości ramion i łokci. Szerokość tylnych siedzeń wzrosła o 2,5 cm. Nowe MINI Countryman jest o 6 cm wyższe i 13 cm dłuższe. W wersji podstawowej i JCW dostępne są sportowe fotele, które opcjonalnie mogą mieć elektryczną regulację z funkcją pamięci i funkcję masażu. Pomiędzy nimi umieszczono szeroki, regulowany wzdłużnie podłokietnik.
Z tyłu siedzenia można regulować w zakresie do 13 cm, co pozwoli uzyskać więcej miejsca na nogi lub bagaż. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika zwiększa się z 505 do 1530 l. Oparcia mają indywidualną regulację w 6 pozycjach w zakresie 12 stopni. Pod podłogą umieszczono sprytny schowek na akcesoria do ładowania elektrycznego MINI Countryman. Opcjonalny, wysuwany i chowany elektrycznie hak holowniczy pozwala na ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie do 1200 kg.
Klasyka spotyka nowoczesność
Centrum dowodzenia nowym MINI Countryman stanowi cienki wyświetlacz dotykowy o średnicy 240 mm z wysokiej jakości szklaną powierzchnią. Obsługa odbywa się za pomocą nowego MINI Operating System 9. Dzięki temu możesz bezpiecznie rozmawiać przez telefon, posłuchać ulubionej muzyki i zawsze dojechać tam, dokąd zechcesz. Wiele funkcji samochodu może być sterowanych z pomocą inteligentnego asystenta osobistego MINI. Wystarczy powiedzieć "Hej, MINI" lub wcisnąć przycisk Push-to-Talk.
Jednocześnie MINI Countryman nawiązuje do tradycji i poniżej wyświetlacza umieszczono nowy panel z 5 indywidualnie zaprojektowanymi przełącznikami, które dają dostęp do najważniejszych funkcji. Tuż pod nim znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfona.
O bezpieczeństwo dbają zaawansowane systemy elektroniczne. W opcjonalnym pakiecie Driving Assistant Plus masz do dyspozycji aktywny tempomat, asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu. W pakiecie opcji Professional asystent pomoże wybrać właściwy zjazd z drogi szybkiego ruchu poprzez jazdę półautomatyczną. W oparciu o czujniki i inne systemy wspomagające kierowcę asystent pomoże w bezkolizyjnej zmianie pasa ruchu w kierunku zjazdu. Po raz pierwszy w modelu Countryman pojawiła się też półautomatyczna jazda z prędkością do 60 km/h na drogach szybkiego ruchu. Do tej prędkości kierowca może zdjąć ręce na kierownicy. Ta funkcja będzie przydatna na zatłoczonych obwodnicach dużych metropolii.
Nowy asystent przyczepy ułatwia parkowanie z nią i sugeruje wymagany kąt skrętu kierownicy podczas cofania. Nowe MINI Countryman ma funkcje automatycznego parkowania i widoku parkowania 360°. Dodatkowo 12 czujników i 4 kamery Surround View pozwalają zidentyfikować miejsce do parkowania i samodzielnie wykonać manewr na ograniczonej przestrzeni. W pakiecie opcjonalnym Parking Assistant Professional możesz zaparkować auto za pomocą smartfona, jeśli po bokach jest za mało miejsca. Z tą funkcją samochód może np. samodzielnie wyjechać z miejsca parkingowego.
Dynamiczna i ekologiczna jazda
W Polsce nowe wcielenie MINI Countryman jest dostępne m.in. w wersji hybrydowej, którą oznaczono literą C oraz w dynamicznej, w pełni benzynowej wersji z napędem na 4 koła – JWC ALL4. Wersja C ma napęd na przednią oś. Silnik benzynowy ma maksymalną moc 156 KM, a napęd elektryczny zapewnia dodatkową moc do 20 KM. Countryman JWC ALL4 dysponuje maksymalną mocą 300 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 s. W niedalekiej przyszłości do oferty trafi też silnik wysokoprężny. MINI Countryman wpisuje się też w modę na elektromobilność dzięki dwóm wersjom z napędem w pełni elektrycznym. Zapewniają zasięg do 462 km w wersji E i 433 km w wersji SE ALL4.
Nowa ośmiokątna atrapa chłodnicy bez chromów wygląda dynamicznie i nowocześnie.
Źródło: BMW Group
Lampy zrównano z obrysem auta, zachowując przy tym ich klasyczny kształt.
Źródło: BMW Group
Nadkola zostały wypłaszczone, ale auto nadal wygląda atletycznie.
Źródło: BMW Group
W wersji John Cooper Works MINI Countryman to klasyk z pazurem.
Źródło: BMW Group
Nowe MINI Countryman to precyzyjnie zestrojony układ amortyzacji i stabilizatory z wysokim naprężeniem wstępnym, co minimalizuje przechyły boczne karoserii. Zintegrowany układ hamulcowy i systemy wspomagające dbają o to, żeby zabawa była dobra i bezpieczna. Opcjonalnie możesz wybrać adaptacyjny układ jezdny z obniżonym o 15 mm zawieszeniem i amortyzatorami dostosowującymi swoją pracę do jakości drogi, po której się poruszasz.
Jeżeli szukasz wszechstronnego auta, które pokochają również członkowie twojej rodziny i przyjaciele, to nie ma lepszego adresu niż MINI Countryman. Zbudowano go w zgodzie z kierowcą, pasażerami i naturą. Na stronie MINI możesz wybrać idealną konfigurację dopasowaną do twoich potrzeb, wybrać opcję finansowania i zamówić pojazd. Możesz również zrobić to w najbliższym salonie MINI.