Internetowy Samochód Roku 2015 wg. Otomoto – Audi A4 B6 ulubieńcem Polaków

W prowadzonym od 2011 roku rankingu Otomoto na Internetowy Samochód Roku zwyciężył po raz pierwszy samochód inny niż Volkswagen Golf. Tym razem numerem jeden wśród Polaków zostało Audi A4.

Internetowy Samochód Roku 2015 wg. Otomoto – Audi A4 B6 ulubieńcem Polaków
Marcin Łobodziński

18.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ranking prowadzony przez największy w Polsce serwis ogłoszeniowy Otomoto polega na wytypowaniu najczęściej poszukiwanego przez polskich użytkowników serwisu samochodu. Do tej pory, niekwestionowanym faworytem Polaków był Volkswagen Golf, ale już w połowie minionego roku na prowadzenie wyszło Audi A4. Ten sam model jest najczęściej importowanym autem roku 2015 więc nie mogło być inaczej w serwisie ogłoszeniowym i król został zdetronizowany. Audi A4 było w minionym roku wyszukiwane 14 433 759 razy.

Typ Polaka

Polacy szukają Audi A4 najczęściej w wersji sedan z silnikiem Diesla w cenie nieprzekraczającej 20 tys. zł, przy czym najczęściej zaznaczano przedział 10-20 tys. zł. Nie jest więc tajemnicą, że Polacy najczęściej szukają Audi A4 B6, ewentualnie B5. Jednocześnie ten sam model jest najczęściej importowanym autem do naszego kraju. Według badania Otomoto, takiego samochodu poszukują najczęściej ludzie młodzi w wieku do 25 roku życia. Co ciekawe, 30 proc. oglądających Audi A4 B6 nie planuje zakupu w najbliższej przyszłości, a jedynie robi rozeznanie. Co jeszcze bardziej interesujące, aż 75 proc. osób chcących kupić ten model, planuje sfinansować zakup gotówką. Połowa zainteresowanych to mieszkańcy miejscowości poniżej 20 tys. mieszkańców, przy czym 36 proc. to mieszkańcy wsi.

Drugie miejsce w rankingu Otomoto zajął nie zdetronizowany Volkswagen Golf lecz Passat. Model ten wyszukiwano 13 851 195 razy. Większość osób szukających Passata była zdecydowanie zainteresowana silnikami Diesla, ale już równym zainteresowaniem cieszyły się obie wersje nadwoziowe (sedan i kombi) i podobnie jak w przypadku Audi, najpopularniejszą, górną granicą cenową była kwota 20 tys. zł.

Obraz

W przeciwieństwie do Audi, Volkswagenów Passatów szukają głównie osoby nieco starsze, do 35 roku życia. Spore grono (24 proc.) to ludzie w średnim wieku 36-45 lat. W mniejszym stopniu są to mieszkańcy wsi (28 proc.), a spore grono (22 proc.) stanową mieszkańcy dużych miast.

Najniższy stopnień podium przypadł tym razem Golfowi, który wciąż pozostaje królem kompaktów. Szukano go 13 743 424 razy i chodziło głównie o Golfa IV. Największe zainteresowanie budziły roczniki 1997-2003. Jest to o tyle ciekawe, że w poprzednich latach Golfy V i VI cieszyły się większą popularnością niż IV. Najczęściej poszukiwano wersji benzynowych, kosztujących nie więcej niż 10 tys. zł. Profil klienta na Volkswagena Golfa to osoba do 35 roku życia, mieszkająca na wsi.

Obraz

Jakich samochodów statystycznie szukają Polacy? Otomoto badając nie tylko modele i marki oraz liczbę ich wyszukiwań, ale również zaznaczane przez użytkowników opcje wysunęło wniosek, że statystyczny samochód dla Polaka to czarny Volkswagen z klimatyzacją i skórzaną tapicerką, kupiony pierwotnie w Polsce i kosztujący nie więcej niż 15 tys. zł. Pamiętajcie, że to tylko statystyka.

Rynek się zmienia?

Mogłoby się wydawać, że rośnie popyt na samochody marek premium, ale nie do końca tak jest. Pomimo zdobycia pierwszego miejsca przez model Audi A4, to Volkswagen wciąż pozostaje najczęściej poszukiwaną marką samochodów w Polsce. Drugie miejsce marki Audi niewiele zmienia, bo zajmuje je od kilku lat. BMW zwykle kręciło się w okolicy drugiego i trzeciego miejsca, ale z pierwszej dziesiątki wypadł Mercedes, który w ubiegłym roku był szósty. Nie dziwi ten fakt, ponieważ egzemplarze w popularnym przedziale cenowym do 20 tys. zł nie mają najlepszej opinii. W pierwszej piątce mamy więc tylko dwie marki premium i trzy tanie. Jedyną marką japońską w TOP 10 jest Toyota, a wcześniej były również Honda i Nissan.

Najczęściej wyszukiwane w serwisie ogłoszeniowym OTOMOTO marki samochodów osobowych
Najczęściej wyszukiwane w serwisie ogłoszeniowym OTOMOTO marki samochodów osobowych© fot. OTOMOTO

Sytuacja staje się jeszcze bardziej klarowna jeżeli przyjrzeć się rankingom modeli na przestrzeni kilku lat. W 2011 roku w pierwszej dziesiątce mieliśmy Audi A4, Audi A6, Mercedesa Klasy E oraz BMW serii 3. W 2015 nie ma żadnego Mercedesa, ale za to wzrosło zainteresowanie BMW serii 3, które po raz pierwszy zajęło tak wysoką, szóstą pozycję. Patrząc jeszcze na ranking modeli, bez wątpienia Polacy chętniej wyjeżdżają samochodami segmentu B z salonów niż kupują je jako używane. W TOP 10 nie ma ani jednego takiego modelu, a minimum to kompakt. Warto też zauważyć, że Polacy uwielbiają używane samochody z niemieckiego rynku, a najwyżej pozycjonowanym modelem spoza Niemiec jest Renault Mégane. Zajmuje ono dopiero czternastą pozycję. Najwyżej sklasyfikowany japończyk to Honda Civic na szesnastej pozycji.

Warto też wspomnieć o nowych samochodach poszukiwanych w serwisie ogłoszeniowym. Tu pierwsze miejsce zajmuje Škoda Octavia, drugie Volkswagen Golf i trzecie Mazda 6. Wyraźnie klienci liczą na atrakcyjne oferty w przypadku tego drogiego Japończyka, na którego w salonach niełatwo dostać rabat, a na auta trzeba długo czekać.

Źródło artykułu:WP Autokult
polskaAudirynek
Komentarze (61)