Ile kosztuje nowy Nissan Qashqai? Znamy cennik japońskiego hitu po liftingu
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na polskim rynku zadebiutował nowy Nissan Qashqai. Awangardowy wygląd odświeżonego crossovera kryje sporo nowości, w tym zintegrowane usługi Google i wersję wyposażenia N-Design. Znajdziemy tu też rozwiązania przez klientów znane i lubiane, jak hybrydowy napęd e-POWER. Od jakiej kwoty zaczyna się cennik nowego Nissana Qashqaia?
Klienci do wyboru mają szeroki wachlarz konfiguracji. Nowy Qashqai dostępny jest w aż pięciu wersjach wyposażeniowych oraz pięciu odmianach napędowych. Wariantem podstawowym jest Acenta. Ta wersja wyposażenia, chociaż najtańsza, daje zaskakująco sporo. Dostaniemy tu w standardzie między innymi automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, 12,3-calowy ekran inforozrywki (większy od przedliftowego 9-calowego) z Android Auto i Apple CarPlay, asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentny tempomat, 6 poduszek powietrznych, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, przednie i tylne światła LED.
Acenta z podstawowym napędem DIG-T MHEV 140 KM z 6-biegowym manualem i napędem na przód kosztuje od 138 tys. zł. Tę wersję wyposażenia możemy skonfigurować także z wariantem MHEV 158 KM z przekładnią ręczną (od 142 300 zł) i automatyczną (od 152 300 zł) oraz hybrydą e-POWER (od 167 200 zł).
Drugim poziomem wyposażenia jest N-Connecta, który z podstawowym napędem kosztuje od 151 tys. zł. Za wariant 158-konny zapłacimy od 155 300 zł. Jeśli zechcemy dołożyć do tego skrzynię biegów XTRONIC, cena wzrośnie do 165 300 zł. W tej wersji wyposażeniowej pojawia się jeszcze jeden wariant napędowy względem Acenty. Jest tu dostępny DIG-T MHEV 158 KM z napędem 4WD. Taka wersja kosztuje od 172 900 zł. Topowy napęd hybrydowy w wersji N-Connecta startuje od 180 200 zł.
Ponad to, co dostaniemy w odmianie Acenta, drugi poziom wyposażenia oferuje także przednie czujniki parkowania, inteligentny asystent automatycznego parkowania (tylko z napędem e-POWER), relingi dachowe, przyciemniane szyby, dodatkowe 2 gniazda USB-C dla pasażerów tylnej kanapy, bezprzewodową ładowarkę dla telefonów, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, system multimedialny ze zintegrowanymi usługami Google, 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, oświetlenie ambientowe, podgrzewane fotele przednie, kierownicę i przednią szybę oraz wiele innych dodatków.
Debiutujący w nowym Nissanie Qashqaiu poziom wyposażenia N-Design startuje od 163 850 zł ze 140-konną miękką hybrydą. Wersja napędowa DIG-T MHEV 158 KM zaczyna się od 168 150 zł. Za wariant ze skrzynią XTRONIC zapłacimy 179 550 zł. Napęd 4WD wymaga dopłaty 7600 zł. Za oszczędną hybrydę e-POWER w wersji wyposażenia N-Design zapłacimy 194 450 zł. Co ciekawe, identycznie kształtują się ceny napędów w wersji wyposażenia Tekna. Jakie są więc różnice między tymi wariantami oraz wcześniej wymienionym N-Connecta?
Obydwie wersje dostają (ponad to, co jest w niżej plasowanych odmianach) system adaptacyjnych przednich świateł full LED, kierunkowskazy sekwencyjne LED, dach panoramiczny, rozbudowane oświetlenie ambientowe. Różnią się za to m.in. relingami dachowymi, które w Teknie są srebrne, a w N-Design są czarne, podobnie jak wszystkie elementy dekoracyjne na nadwoziu. Muszą one bowiem pasować do dwukolorowego malowania karoserii, które jest najważniejszym wyróżnikiem nowej wersji w gamie Nissana Qashqaia. Górna część nadwozia, czyli wszystkie elementy powyżej linii szyb, są lakierowane na czarno, natomiast dolna – na wybrany przez klienta kolor. N-Design ma także wykończenie konsoli środkowej i boczków alcantarą. Ten sam materiał jest także użyty do tapicerowania foteli.
Topową odmianą jest Tekna+. Tutaj znajdziemy m.in. wykończenie alcantarą łączone z pikowaną skórą premium. Przednie fotele mają także funkcję masażu. Tekna+ jest jedyną wersją oferującą w pełni elektrycznie regulowany fotel pasażera wraz z 4-kierunkowym sterowaniem podparciem odcinka lędźwiowego. Standardem jest tu także system nagłośnienia Bose (w Tekna i N-Design wymaga on 3000 zł dopłaty).
Wersja Tekna+ nie jest oferowana z bazowym silnikiem. Cennik otwiera więc 158-konny DIG-T MHEV z 6-biegową skrzynią ręczną za kwotę 175 650 zł. Wyżej w ofercie jest wersja ze skrzynią XTRONIC (od 187 350 zł), napędem na 4 koła (od 194 950 zł) oraz topowa hybryda e-POWER (od 202 250 zł).
Z okazji premiery nowego crossovera Nissan przygotował specjalną ofertę promocyjną. Obejmuje ona wszystkie warianty Qashqaia, dla których ceny są 6-9 tys. zł niższe od standardowych. Dzięki temu cennik otwiera kwota 132 tys. zł za 140-konny wariant z wyposażeniem Acenta. Z kolei N-Design startuje od 154 850 zł (9 tys. zł obniżki). Flagową hybrydę z topowym wyposażeniem można mieć za 193 250 zł.