Honda CR-X
Honda CR-X to japoński samochód sportowy o niewielkich wymiarach. Na innych rynkach znana była również jako Honda Civic CRX oraz Honda CRX Ballade. Powstała jako swoista odpowiedź koncernu Honda na kryzys na rynku paliwowym – auto o niskim zużyciu paliwa.
Honda CR-X – dane techniczne
Honda CR-X jest przedstawicielem niższej klasy średniej samochodów osobowych. Produkowano ją w trzech generacjach w latach 1983-97 w typach nadwozia coupe i targa. Honda CR-X dysponuje napędem na przednią oś, 2-3 drzwiami, 2-5 siedzeniami, manualną bądź automatyczną skrzynią biegów oraz bagażnikiem o pojemności od 196 litrów przy rozłożonych siedzeniach do 300 litrów przy siedzeniach złożonych.
Wymiary Hondy CR-X wynoszą 3755-4010 mm długości, 1675-1700 mm szerokości, 1255-1270 mm wysokości, a także do 1470 kilogramów masy całkowitej. Pojemność zbiornika paliwa Hondy CR-X to 45 litrów.
Honda CR-X – spalanie i silnik
Spalanie Hondy CR-X kształtuje się przeciętnie na poziomie pomiędzy 7,5-7,7 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Najwięcej pali Honda CR-X z silnikiem 1.6 w wersji ze 160 końmi mechanicznymi – w trakcie jazdy po mieście maksymalnie 9,2 litra, natomiast na trasie 6,1 litra. Najoszczędniejszy jest silnik Hondy CR-X 1.6 ze 125 końmi mechanicznymi – pali odpowiednio 8,9 oraz 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów.
Czterocylindrowy (a każdy cylinder jest czterozaworowy) silnik Hondy CR-X o pojemności 1,4-1,6 litra ma 90-160 KM, co odpowiada mocy 66-118 kW. Moment obrotowy układu napędowego Hondy CR-X to 135-150 Nm. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 182-210 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje Hondzie CR-X średnio 8,2 sekundy.
Honda CR-X – opinie
Honda CR-X to perełka motoryzacji o niewielkim spalaniu i w korzystnej cenie, a na dodatek z niezłymi osiągami. Uchodzi za samochód niezawodny, szybki, zwinny i zwrotny na drodze, wyprzedzając konkurencję, co jest widoczne zwłaszcza w trakcie dynamicznego wyprzedzania. Charakterystyczna sylwetka Hondy CR-X zwraca uwagę.
Honda CR-X jest dość lekka, wymaga więc doświadczenia w prowadzeniu, szczególnie na wilgotnej nawierzchni. Przy nadmiernych prędkościach często zarzuca tyłem. Nadaje się do sportowej rywalizacji, ale nie na zbyt długie trasy (twarde zawieszenie). Szczególnie polecamy Hondę CR-X w wersji z pełną elektroniką (sterowane lusterka, szyberdach, klimatyzacja).