Fiat inwestuje i zabija Punto
Fiat przygotowuje się do ogromnej inwestycji. Częścią zmian w koncernie będzie pozbycie się z oferty modelu Punto. Co planują Włosi?
12.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koncern Fiat przygotowuje się do zapowiadanych wcześniej inwestycji i zmian organizacyjnych. Włosi zamierzają uszczuplić swój budżet o równowartość 9 miliardów euro, które zostaną przeznaczone na rozwój włoskich fabryk oraz przygotowywanie nowych modeli. Nie obejdzie się jednak bez ofiar.
Jakiś czas temu informowaliśmy, że Fiat (marka) zamierza rozwijać swoją ofertę wyłącznie na bazie Pandy oraz 500. To znaczy, że Punto całkowicie zniknie z salonów włoskiej marki. Co więcej, nieznana jest też przyszłość modelu Bravo, który jeszcze kilka lat temu miał ewoluować w średniej wielkości crossovera. Rolę tę przejmują jednak pochodne Fiata 500.
Część z tych funduszy zostanie zainwestowana w rozwój Maserati oraz Alfy Romeo. Koncern chce do końca 2016 roku wprowadzić do oferty 20 nowych modeli, z których sporą część, bo aż osiem, mają stanowić właśnie Alfy Romeo.
Pierwsze działania Fiata w zakresie zmiany oblicza Maserati są już widoczne. Na model Ghibli złożono już 23 000 zamówień w tym roku, czyli niemal czterokrotnie więcej, niż marka sprzedała wszystkich aut w 2012 roku.