Euro NCAP rozbiło kolejne auta. Elektryki spisały się na medal
Euro NCAP poddało testom zderzeniowym 5 kolejnych modeli. Wśród nich znalazły się 2 pojazdy zasilane prądem, które okazały się naprawdę bezpieczne. Pozostałe propozycje również nie rozczarowały, wliczając w to także taniego Hyundaia Bayona.
27.10.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kolejne testy Euro NCAP i kolejna seria naprawdę dobrych wyników. Spośród 5 rozbitych modeli, aż 4 zasłużyły na najwyższą notę. Nieco słabiej, bo na ocenę 4 gwiazdki, wypadł nowy crossover Hyundaia. Biorąc jednak pod uwagę segment i charakter pojazdu, trudno nazwać ten wynik złym.
Euro NCAP sprawdziło również dwie elektryczne nowości — Mustanga Mach-E i Ioniqa 5. Po raz kolejny okazało się, że specyficzna konstrukcja aut zasilanych prądem nie ma negatywnego wpływu na bezpieczeństwo — oba modele uzyskały świetne wyniki.
Ford Mustang Mach-E
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Ford Mustang Mach-E 2021
Hyundai Ioniq 5
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Hyundai IONIQ 5 2021
Hyundai Tucson
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Hyundai TUCSON 2021
Toyota Yaris Cross
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Toyota Yaris Cross 2021
Hyundai Bayon
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.