Chevrolet Captiva
SUV Chevroleta, wprowadzony na rynek w 2006 roku, znany również jako Daewoo Winstorm (głównie w Korei Południowej) oraz Holden Captiva (w Australii), produkowany był w Kazachstanie, Rosji, Południowej Korei, Tajlandii, Uzbekistanie oraz Wietnamie. Reprezentuje grupę samochodów należących do segmentu I. Ten 5-drzwiowy crossover o długości ponad 4,5 m i szerokości około 1,8 m z pewnością daje duże możliwości zarówno w terenie, jak i dłuższej trasie. Model ten wywodzi się z konceptu zaprezentowanego w 2004 roku, Chevroleta S3X.
Samochód napędzany dieslem o pojemności 2,0, 2,2 lub 2,4 l bądź silnikiem benzynowym o pojemności 3,0 lub 3,2 l ma moc od 138 do 255 KM w zależności od wybranej jednostki. Oferowane w Captivie silniki benzynowe to widlaste szóstki. Jakie skrzynie biegów są do wyboru? 5- lub 6-przełożeniowa, automatyczna lub 5-biegowa, manualna przekładnia. Captiva bazuje na płycie podłogowej GM Theta, wykorzystywanej również w Oplu Antarze. W sprzedaży dostępne są zarówno wersje z napędem tylko na przednie, jak i na cztery koła. Największą prędkość maksymalną (182 km/h) osiągają auta napędzane 2-litrowym dieslem. Niezależne czterowahaczowe zawieszenie tylne zostało wyposażone w układ aktywnego samopoziomowania. Projektanci Chevroleta tak skonfigurowali układy samochodu, aby auto bezpiecznie pokonywało kręte drogi, doskonale trzymając się nawierzchni.
Standardowe wyposażenie Captivy obejmuje system antywłamaniowy, układ stabilizacji toru jazdy ESC oraz poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera. Boczne kurtyny powietrzne występują w standardowych egzemplarzach tylko na niektórych rynkach. W testach bezpieczeństwa Euro NCAP Captiva zdobyła 4 na 5 możliwych do uzyskania gwiazdek.
Wnętrze Chevroleta jest przestronne, gwarantuje pasażerom siedzącym z przodu i z tyłu dość wysoki komfort podróży. Po rozłożeniu dodatkowych dwóch siedzeń w ostatnim rzędzie możliwe jest przewożenie nawet 7 osób. W takim układzie przestrzeń w bagażniku znacząco się zmniejsza, ale trzeba przyznać, że dostęp do ostatniej kanapy jest wyjątkowo dobry w porównaniu z rozwiązaniami w modelach konkurencji. Niestety, jakość materiałów wykończeniowych nie reprezentuje najwyższego poziomu. Wersja wyposażenia LT High obejmuje siedzenia obszyte skórzaną tapicerką, podgrzewanie przednich foteli i elektryczne sterowanie położenia siedzenia kierowcy. Do wyposażenia tej wersji zaliczają się także 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, elektryczny szyberdach oraz przyciemniane, sterowane elektrycznie szyby.
W marcu 2010 roku General Motors ogłosiło akcję serwisową spowodowaną problemami z wadliwym systemem sterowania. Do warsztatów trafiło ponad 45 000 egzemplarzy tego auta. W przypadku samochodów z automatyczną skrzynią biegów można mówić o dużej płynności zmiany przełożeń. Jak na samochód o takich gabarytach nie spala on monstrualnej ilości paliwa – ekonomia stoi raczej na dość wysokim poziomie. Układ hamulcowy chwilami nie do końca spełnia oczekiwania kierowcy. Zawieszenie amortyzuje wszelkie nierówności dość zadowalająco. Captiva niezbyt rewelacyjnie radzi sobie w bardziej wymagającym terenie, nie można jednak zapominać, że nie jest to samochód terenowy, ale SUV. Mimo to trzeba przyznać, że wjazd na niestabilny czy piaszczysty grunt bądź na stromizny zazwyczaj nie sprawia większych trudności. Godne pochwały są doskonała ergonomia samochodu, dobra widoczność oraz wiele praktycznych schowków. Wadą zaś są wysokie ceny części zamiennych. Dzięki gabarytom i dużej przestrzeni z tyłu Captiva doskonale sprawdzi się w roli auta rodzinnego. W 2011 roku zaprezentowano odświeżoną wersję tego modelu. Mimo to pierwsza wersja Captivy jest nieustannie produkowana.