Wielkie starcie w segmencie E: BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 [cz.3]
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dotarliśmy do trzeciego starcia pucharu segmentu E. W pierwszej części zmierzyły się ze sobą Mercedes Klasy E i Volvo S90. O włos zwyciężył wóz ze Szwecji. Tydzień temu z kolei doszło do pojedynku Maserati Ghibli i Jaguara XF. Dzisiaj podajemy rozstrzygnięcie tego starcia i rozpoczynamy kolejne. Tym razem do walki staje BMW Serii 5 i Infiniti Q70.
BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - wstęp
Najpierw przyjrzyjmy się poprzedniemu starciu. Był to pojedynek Maserati i Jaguara. Przyznam, że wynik był dla mnie równie zaskakujący, co w przypadku Volvo i Mercedesa. Spodziewałem się, że w pierwszej rundzie S90 będzie zdecydowanym zwycięzcą. Tymczasem mało brakło, a byłby remis. Z kolei w przypadku pojedynku Maserati i Jaguara myślałem, że będzie on bardziej wyrównany. Oba auta tworzone są przez marki z wyjątkową historią, mają charakter, klasę i wiele z tego, czego potrzeba, by wyróżnić się w tym segmencie, tymczasem Maserati Ghibli rozgromiło Jaguara. XF dostał 24,85 proc. głosów. Aż 75,15 proc. z Was głosowało na włoskiego sedana. To niezwykłe, bo na wyrównane starcie wskazywały nawet podobne do siebie wersje silnikowe o bardzo zbliżonych cenach i identycznych masach. Mimo to, przejście Maserati do następnej rundy jest zdecydowane.
Tym razem po raz pierwszy w naszym pucharze do walki staje auto z Japonii. Infiniti Q70 zmierzy się z BMW Serii 5. Są to wozy o skrajnie różnych udziałach w polskim rynku. Według Carmarket w ubiegłym roku BMW sprzedało u nas 1237 egzemplarzy Serii 5. Tymczasem nowych aut marki Infiniti sumarycznie zarejestrowano w 2015 tylko 378.
Infiniti Q70 bez wątpienia jest samochodem o kształtach mniej klasycznych niż BMW. Japończyk ma bardzo agresywny front, ale sama sylwetka i pas tylny należą raczej do smuklejszych niż ostrych. BWM Serii 5 to z kolei klasyka gatunku. Ma stateczną linię, ale przy tym nie jest pozbawione sportowego charakteru.
BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - sprawdź wymiary
BMW to duży sedan - mierzy 4907 mm długości. Mimo to jest mniejszy od Infiniti.
Japoński sedan ma 4980 mm długości. Nie jest to jednak najistotniejszy wymiar. O proporcjach sylwetki i przestrzeni wewnątrz świadczy rozstaw osi.
Pod względem rozstawu osi lepiej wypada BMW. W przypadku Serii 5 wymiar ten mierzy 2968 mm. To nie tylko powinno zapewnić większą ilość miejsca w wewnątrz, ale także przyczynia się do skrócenia zwisów z przodu i z tyłu, co przekłada się po prostu na lepszy wygląd samochodu.
Tymczasem między osiami Infiniti jest odległość równa 2900 mm. To 6,8 cm mniej niż w BMW.
BMW jest też szersze. Bez lusterek ma 1860 mm. Wysokość tego sedana wynosi z kolei 1464 mm.
Infiniti ma bez lusterek 1845 mm, co wskazuje na mniejszą przestrzeń między drzwiami w środku. Więcej miejsca w Q70 powinno być za to nad głowami. Infiniti mierzy więcej, bo 1493 mm wysokości.
BMW ma od drzwi do drzwi 1518 mm z przodu i 1485 mm z tyłu. Z kolei od siedzisk do sufitu w Piątce jest odpowiednio 1028 mm z na frontowych miejscach i 973 mm na kanapie.
Przewidywania w kwestii szerokości się zgadzają. Między drzwiami wewnątrz Q70 jest mniej miejsca niż w BMW. Q70 gwarantuje 1483 mm szerokości z przodu i 1441 mm z tyłu. Co ciekawe, chociaż Infiniti jest wyższe od BMW, nie zapewnia wcale więcej miejsca w środku w tym kierunku. Wysokość miejsca na przednich fotelach wynosi 993 mm, a na kanapie 958 mm.
BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - obejrzyj wnętrza
BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - sprawdź ile kosztują i zdecyduj
Infiniti nie dysponuje tak szerokim wachlarzem jednostek jak BMW. W Q70 mamy do dyspozycji trzy warianty. Podstawowym jest 2,2-litrowy diesel o mocy 170 KM. Jego cennik otwiera kwota 197 500 zł.
Więcej zapłacimy za hybrydę. Wynika to nie tylko z faktu zastosowania bardziej zaawansowanej techniki, ale także wyższego poziomu wyposażenia, z jakim bazowo oferowana jest ta odmiana. Q70 Hybrid startuje od 271 500 zł. Zestaw składający się z jednostki elektrycznej i benzynowego V6 generuje w sumie 364 KM.
Cennik Infiniti zamyka odmiana Q70 3.7. Kosztuje ona 288 500 zł. W tej cenie dostajemy topowe wyposażenie Sport Tech oraz 320-konne, benzynowe V6.
W BMW do dyspozycji mamy właściwie wszystko, co się da w tym segmencie - od rzędowych czwórek, przez rzędowe szóstki, aż po V8. Są diesle, motory benzynowe, hybryda, skrzynie automatyczne, ręczne, napęd na cztery koła i na dwa - do wyboru, do koloru. Podstawową wersją jest diesel w 518d. R4 2.0 rozwija tu 150 KM. Cena bazowa tej wersji wynosi 184 200 zł.
Najtańszy motor benzynowy pracuje w odmianie 520i. 2-litrowe R4 rozwija tu 184 KM i kosztuje 188 200 zł. Jednostki o zapłonie iskrowym oferowane są jeszcze w wersjach 245-, 306-, 450- oraz 560-konnych, gdzie topowa to hardcore'owe M5. Najmocniejszą zwykłą wersją benzynową jest 550i, które z 4,4-litrowego V8 generuje 450 KM. Taka Piątka kosztuje 349 900 zł.
Najmocniejszym dieslem bez M w nazwie jest 535d. Wersja ta z 3-litrowego R6 generuje 313 KM. Jej cena bazowa to 277 400 zł. Topowe M550d xDrive dysponujące mocą 381 KM startuje od 383 100 zł.
Ponownie wybór oddajemy w Wasze ręce. Jeśli jesteście głodni większej wiedzy, możecie przejrzeć szczegółowe cenniki BMW i Infiniti, które znajdziecie poniżej. Jeśli już wybraliście - ankietę znajdziecie pod zdjęciami.
BMW Serii 5 - oficjalny cennik
Infiniti Q70 - oficjalny cennik
[polldaddy]9362428[/polldaddy]