Tydzień w motorsporcie #13© fot. Daimler Media

Tydzień w motorsporcie #13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwsze testy Formuły 1 za nami, znamy już pobieżnie układ stawki. Poznaliśmy też stawkę kierowców walczących w tym roku o rallycrossowe mistrzostwo świata. Przedstawiono także samochód Roborace, który nie potrzebuje kierowcy by się ścigać.

Pierwsze testy Formuły 1

W minionym tygodniu zakończyła się pierwsza faza testów, trwająca cztery dni. Kierowcy Formuły 1 po raz pierwszy mogli poczuć zwiększoną przyczepność nowych bolidów z szerszym ogumieniem i wydajniejszą aerodynamiką. Niektórzy z nich byli pod wrażeniem, a już pierwszego dnia Lewis Hamilton wywołał niewielkie kontrowersje, publicznie stwierdzając, że bolid Mercedesa wygląda o wiele lepiej niż jakikolwiek inny.

Jednocześnie potwierdził siłę mistrzowskiej stajni, uzyskując tego dnia najlepszy czas okrążenia. Jako jedna z niewielu ekip, Mercedes nie miał większych problemów technicznych. Dobre wyniki uzyskał także Sebastian Vettel z Ferrari oraz Felipe Massa z Williamsa. Fatalny dzień zaliczył McLaren, który borykał się z awariami.

Sporo wątpliwości pojawiło się wokół tzw. płetw rekina, które mają niemal wszystkie bolidy. Nie tylko Lewis Hamilton, ale także Christian Horner z Red Bulla twierdzi, że są po prostu brzydkie, a przecież zmiany przepisów technicznych miały na celu nie tylko poprawę osiągów, ale i estetyki bolidów.

Najlepiej wyglądający bolid w stawce? Twierdzi tak nie tylko Lewis Hamilton, ale także inni przeciwnicy mało estetycznej płetwy rekina, której na Mercedesie nie znajdziemy.
Najlepiej wyglądający bolid w stawce? Twierdzi tak nie tylko Lewis Hamilton, ale także inni przeciwnicy mało estetycznej płetwy rekina, której na Mercedesie nie znajdziemy.© fot. Daimler Media

Drugiego dnia testów Mercedesy potwierdziły wysoką formę, choć minimalnie lepszy czas od Lewisa Hamiltona uzyskał Kimi Räikkönen z Ferrari. W czołówce znalazł się także bolid Red Bulla i po raz drugi Haasa. Jeśli chodzi o wyniki, trzeci dzień wyglądał podobnie. Znów najszybszy był Mercedes, tylko prowadzony przez Valtteriego Bottasa, a za nim Ferari i Red Bull. McLaren nadal przeżywał trudne chwile i w padoku zaczęto plotkować o zerwaniu umowy z Hondą. Brytyjska stajnia szybko zdementowała te informacje. Miłą niespodziankę sprawiło Renault, które zaprezentowało tego dnia dobrą formę.

Ostatni dzień testów zakończył się najlepszym czasem okrążenia w wykonaniu Ferrari. Tymczasem trochę problemów technicznych miał Mercedes. W czołówce znów pojawiły się bolidy Renault i Haasa.

Kierowcy pochlebnie wypowiadali się na temat nowych bolidów oraz wrażeń z jazdy nimi. Lewis Hamilton zauważył, że po raz pierwszy po jeździe ma siniaki i guzy. Przeciążenia są tak duże. Ponadto, niektórzy kierowcy zgodnie stwierdzili, że wyprzedzanie w tym roku będzie trudniejsze niż wcześniej. Innego zdania był m. in. Max Verstappen.

Lista startowa do World RX 2017

Tegoroczna stawka kierowców rallycrossowych, walczących o mistrzostwo świata jest równie mocna jak w sezonie 2016. Organizatorzy serii opublikowali listę zgłoszeń, na której widnieją najznakomitsze nazwiska. Zgłosiło się sześć zespołów i sześciu kierowców indywidualnych. Zespół EKS przygotował trzy Audi, tak jak Peugeot Sport trzy sztuki 208 RX. Petter Solberg zmienił samochód na Volkswagena Polo.

Oficjalna premiera Robocar

W Barcelonie miała miejsce premiera pojazdu i całej serii Robocar, o której pisałem tydzień temu. Przypominam tylko, że jest to seria przeznaczona wyłącznie dla konstruktorów, a nie dla kierowców, ponieważ pojazdy startujące w wyjściach będą jeździły autonomicznie.

Robocar są wyposażone w cztery silniki o mocy 408 KM (300 kW) każdy. Energię elektryczną dostarcza akumulator o mocy 540 kW. Pojazdy mają się rozpędzać do 320 km/h i będą sterowane pięcioma radarami oraz 18 czujnikami ultradźwiękowymi, dwoma optycznymi i sześcioma kamerami.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)