Toyota PROACE City Verso. Rodzinny typ
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na świecie nie ma bardziej praktycznych aut niż kombivany. To idealna propozycją dla dużych rodzin. Dziś to auta komfortowe, bezpieczne, naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, które w niczym nie przypominają dostawczaków z wstawionymi dodatkowo fotelami.
Czy kierowcy pamiętają jeszcze, czym są tzw. kombivany? Chociaż dzisiaj nadal trwa moda na crossovery i SUV-y, to jednak vany w rodzinnych odmianach są od nich znacznie bardziej praktycznymi autami. Jednym z takich samochodów jest Toyota PROACE City w odmianie Verso, czyli osobowej.
PROACE City to całkiem nowy samochód w portfolio Toyoty – czym chce przekonać do siebie klientów? Praktycznymi cechami, ważnymi dla całej rodziny.
Nowa Toyota PROACE City Verso mierzy 4,4 metra długości i 1,8 metra szerokości, co klasyfikuje to auto jako kompaktowej wielkości vana. Dla wybrednych Toyota ma w ofercie też większe odmiany PROACE.
City Verso, dzięki właśnie takim wymiarom, oferuje kierowcy idealny kompromis między gabarytami a łatwością manewrowania w mieście i praktycznym wnętrzem – Toyocie z kompaktowej konstrukcji udało się wygospodarować zaskakująco przestronny samochód.
Warto zaznaczyć, że tym modelem Toyota powraca do oferowania samochodów 7-osobowych.
W PROACE City z przodu usiądą dwie osoby, z tyłu przestrzeni wystarcza dla trojga, natomiast w trzecim rzędzie mogą znaleźć się też fotele dla dodatkowej dwójki pasażerów.
Dostęp do wnętrza również jest zaskakująco łatwy, ponieważ samochód ma przesuwane, a nie otwierane drzwi – dzięki temu otwór wejściowy jest szeroki, a brak konieczności odchylania drzwi sprawia, że wsiadanie do auta na ciasnym parkingu nie jest problemem. No i najważniejsze – poradzi sobie z tym nawet dziecko, które dodatkowo nie obije drzwi o stojący obok samochód.
Do cech, za które rodziny pokochają Toyotę PROACE City Verso, należy z pewnością całkowicie płaska podłoga. Dzięki temu między skrajnymi fotelami drugiego rzędu można przemieszczać się podczas postoju bez przeszkód (dzieciaki się ucieszą), a trzecia osoba, siedząca pośrodku, ma na nogi tyle samo miejsca co pozostali, bo nie zabiera go wystający z podłogi tunel środkowy.
Wbrew pozorom tunel to spora przeszkoda w większości samochodów, szczególnie w SUV-ach z napędem na cztery koła.
Toyota ma też bardzo pojemny bagażnik, którego zaletą jest fakt, że jest foremny – oznacza to, że wnęki kół nie wnikają do wnętrza, a więc nie ograniczają przestrzeni, a kufer wygląda, jakby mógł pomieścić całą rodzinę na miesięczne wakacje. Z pewnością nie zabraknie w nim miejsca na wózek i walizki dla każdego z członków rodziny.
Jego pojemność można dodatkowo zwiększyć, składając oparcia w drugim rzędzie siedzeń.
Do tego warto również dodać mnogość schowków we wnętrzu, tak niezbędnych w przypadku rodzinnych wyjazdów – poza uchwytami na kubki, kieszeniami w drzwiach, pojemnymi schowkami w podłokietniku i przed pasażerem z przodu, są tutaj też schowki pod sufitem, które nieco przypominają szafki w samolotach rejsowych.
Każdy kierowca po chwili spędzonej z tym samochodem przyzna, że Toyota PROACE City w odmianie Verso jest jednym z najbardziej praktycznych samochodów w tej klasie, a jednocześnie – jednym z najlepszych na świecie aut dla rodziny.
To, co szczególnie ucieszy najmłodszych, to duże okno dachowe, wpuszczające do wnętrza sporą ilość światła, a także rozkładane stoliki dla pasażerów w drugim rzędzie.
Obowiązkowe wyposażenie to również mocowanie Isofix w fotelach w drugim rzędzie.
W samochodzie zamiast kanapy zamontowano z tyłu pełnowymiarowe siedzenia.
W większości współczesnych samochodów – nawet tych najdroższych – takie rozwiązanie to luksus.
Rodzinna Toyota występuje w dwóch odmianach – dostawczej PROACE City oraz właśnie rodzinnej PROACE City Verso, która w tym przypadku interesuje nas bardziej. Również dlatego, że samochód ten kryje w sobie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne.
Auto zostało naszpikowane elektroniką, co jest zasługą nowoczesnej, modułowej platformy, opracowanej we współpracy z koncernem PSA.
Dzięki wspomnianej platformie samochód występuje w dwóch wersjach, różniących się długością nadwozia, ilością miejsca we wnętrzu i przestrzenią w bagażniku.
W cennikach można znaleźć modele o długości 4,4 metra lub 4,75 metra – w tym drugim przypadku o 21 cm zwiększa się też rozstaw osi.
Wnętrze Toyoty PROACE City Verso przypomina kokpit innych modeli Toyoty, pewnie dlatego, że w oczy rzuca się sporej wielkości dotykowy ekran systemu multimedialnego.
Poza systemem nawigacji oferuje m.in. interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, pozwalające korzystać z zawartości smartfona na ekranie w samochodzie – kto tego rozwiązania używał, to wie, że poza tymi funkcjami w aucie niewiele więcej potrzeba. Do dyspozycji mamy bowiem mapy, z których korzystamy w telefonie, dostęp do radiowych stacji internetowych, serwisów muzycznych jak Spotify czy Tidal itd.
Toyota doposażyła auto także w elementy, których niewielu kierowców spodziewa się w samochodzie rodzinnym, np. wyświetlacz head-up, będący częścią bogatego pakietu Comfort.
Wnętrze rodzinnego samochodu zostało dobrze wykończone, spasowanie materiałów nie odbiega od tego z auty kompaktowych, a na materiały wykończeniowe w odmianie Verso również nie można narzekać.
Kombivany nie są już samochodami dostawczymi z zamontowanymi dodatkowymi fotelami, a raczej komfortowymi autami osobowymi, wykorzystującymi praktyczne cechy „dostawczaków”.
Potwierdza to przede wszystkim komfort jazdy, niczym nie odbiegający od samochodów osobowych – to zaleta całkiem innego zawieszenia niż w modelu dostawczym.
Na dowód komfortu i zaawansowania technicznego PROACE City Verso oferuje coś jeszcze – systemy bezpieczeństwa. Dzisiaj to jeden z najważniejszych wyznaczników jakości samochodu.
Wystarczy zajrzeć do cennika tego modelu, aby zauważyć, że już w cenie podstawowego modelu otrzymujemy m.in.: pakiet poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy, wspomaganie ruszania ze wzniesienia, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system automatycznego awaryjnego hamowania, funkcję odczytywania znaków drogowych czy asystenta pasa ruchu, pomagającego utrzymać samochód między liniami na jezdni.
To elementy, które nie są typowym wyposażeniem standardowym rodzinnych samochodów – plus dla Toyoty!
Z racji kooperacji z koncernem PSA samochód wykorzystuje jedne z najlepszych silników ostatnich lat w tej grupie samochodów – benzynowy 1.2 o mocy 110 i 130 KM oraz wysokoprężny 1.5 o mocy 100 lub 130 KM.
W zależności od wybranego silnika można wybrać 5 lub 6 stopniową manualną skrzynię biegów lub 8-biegową przekładnię automatyczną, co dodatkowo zwiększa i tak bardzo dobre właściwości praktyczne Toyoty PROACE City Verso.
Przy takim nagromadzeniu argumentów żadne kombi ani SUV nie mają tylu zalet, aby kierowca wybrał je w miejsce Toyoty PROACE City Verso.