Test: nowe BMW 120 - ma trzy cylindry, ale więcej zalet
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW Serii 1 ma już 20 lat. W tym roku zaprezentowano jego najnowszą odsłonę i można się tu sprzeczać, czy rzeczywiście jest to nowa generacja, ale jedno jest bezsprzeczne. To wyjątkowo udany samochód, choć zainstalowanie w nim 3-cylindrowego silnika niekoniecznie wszystkim się spodoba. Przynajmniej w jednej kwestii.
Historia BMW Serii 1, czyli pierwszego naprawdę kompaktowego samochodu tej marki - wcześniej była Seria 3 Compact - sięga roku 2004. A zatem w tym roku model ten kończy 20 lat, a na rynku mamy czwartą już generację.
Poprzednik (F40) był produkowany od 2019 roku, czyli całkiem niedawno i już został zastąpiony przez nową generację F70. Choć nazwanie go nową generacją jest o tyle dyskusyjne, że jest na tej samej platformie, co wcześniej. Można więc uznać to za głębszy lifting.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.