Test: BMW i5 M60 Touring - tylko jedna wada
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW i5 to pierwsze elektryczne kombi BMW dostępne na rynku. Po wielu latach obecności BEV-ów pod różnymi postaciami – SUV-ów, hatchbacków, liftbacków i sedanów, dopiero teraz doczekaliśmy się najbardziej praktycznego nadwozia w wydaniu na prąd. Czemu musieliśmy czekać tak długo i czy było warto?
Odpowiedzią na pierwsze pytanie jest wszystko to, co dzieje się obecnie na rynku. SUV-y dominują sprzedaż. Są pożądane przez klientów, więc są też łatwosprzedawalne. Jednocześnie są wysokomarżowe, jest to zawsze bezpieczny strzał w rynek. Producenci potrzebowali dla elektryków jak najmocniejszych argumentów sprzedażowych i atrakcyjne nadwozie było jednym z nich.
Paradoksalnie bardzo klasyczne rozwiązanie, jakim jest kombi, najwyraźniej obecnie jest niszą, a przynajmniej w tym kierunku zmierza. Globalna sprzedaż tego nadwozia spadła w latach 2019-2021 o około milion egzemplarzy, do poziomu 1,6 mln sztuk. Niemcy pozostają tutaj bardzo silnym rynkiem, ale to nie wystarczyło, by nawet u naszych zachodnich sąsiadów nadać priorytet elektryfikacji tych nadwozi.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.