Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po długich tygodniach oczekiwania Suzuki Motor Poland wreszcie opublikowało cennik swojego najnowszego modelu jakim jest Baleno.
Auto, które trudno sklasyfikować – takie jest nowe Suzuki Baleno. Nowe, ponieważ poprzednik, o którym nie każdy z was pewnie jeszcze pamięta był plasowany w segmencie C. Nie zdobył serc europejskich klientów. Tu mamy przedstawiciela samochodów, które utkwiły gdzieś pomiędzy segmentem B i C, ale konkurencji na polskim rynku nie brakuje. Choć jeśli mamy szukać hatchbacków, to jest ich niewiele. Škoda Rapid? Jak najbardziej. Nowy Fiat Tipo hatchback – jeszcze lepiej.
Szczególnie, że cena to 43 900 zł za samochód napędzany silnikiem benzynowym 1.2 DualJet. To wolnossący motor o mocy 90 KM oznaczony jako K12C. Jest łączony z przekładnią manualną o pięciu przełożeniach lub automatyczną CVT. Jednak nie na polskim rynku, na którym na razie skrzyni bezstopniowej nie ma. W Polsce jedyne Baleno, jakie można zamówić z automatem to auto napędzane nowym silnikiem 1.0 BoosterJet w wersji Elegance za 73 900 zł. 112-konny motor benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Oczywiście auto można kupić również z przekładnią manualną z pięcioma przełożeniami w specyfikacji Premium Plus za 58 900 zł.
Trzecia wersja napędowa nowego Suzuki Baleno to Smart Hybrid. Jest to tak zwana lekka hybryda, w której alternator zespolono z rozrusznikiem (ISG) oraz wyposażono ją w akumulator litowo-jonowy. Alternator ISG ma za zadanie odzyskiwać energię kinetyczną, którą zamienia na prąd i dodatkowy zastrzyk mocy dla jednostki DualJet podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Taki samochód kosztuje 65 900 zł.
Wyposażenie? Niezłe, ale z pewnymi brakami. Z zakresu bezpieczeństwa właściwie kompletne do codziennej jazdy, natomiast komfortowe obejmuje prawie wszystko to co trzeba, czyli klimatyzację, radio, elektrycznie regulowane szyby, centralny zamek, regulację wysokości fotela kierowcy i składane oparcie kanapy (niedzielone). Dość dziwną polityką jest natomiast oferowanie osiowej regulacji kolumny kierowniczej dopiero w najwyższym standardzie Elegance, który zaczyna się od ceny bliskiej prawdziwego kompaktu - 58 900 zł. To samo dotyczy elektrycznie regulowanych szyb z tyłu.
Czy auto ma szansę powodzenia na rynku? Cóż, ma bardzo mocnego konkurenta w postaci Fiata Tipo. Sedana z mocniejszym silnikiem 1.4 można kupić za 42 600 zł. Wyposażenie niestety nie jest tak bogate – nie ma poduszek bocznych i kurtynowych oraz regulacji wysokości fotela kierowcy. Za lusterka z elektryczną regulacją i podgrzewaniem zapłacimy 500 zł ekstra, a i tak będziemy do przodu w porównaniu z klientem Baleno. Trzeba tylko pamiętać o tym, że ceny Fiata są na chwilę obecną promocyjne i w każdej chwili mogą się zmienić.