Podstawowe Audi R8 jednak z silnikiem V6 biturbo?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Według najnowszych doniesień, Audi przygotowuje do produkcji podstawową wersję modelu R8. Prawdopodobnie będzie napędzana silnikiem V6.
Nie dalej jak cztery miesiące temu informowaliśmy o planie wprowadzenia hybrydowego Audi R8, napędzanego jednostką 2,5 litra turbo, jako wersji podstawowej. Wówczas media sugerowały właśnie taki silnik, a nie jak informowano nas jeszcze wcześniej jednostkę V6 biturbo. Teraz znów nastąpił powrót do pierwotnej informacji, ale być może nie bez przyczyny. Nieoficjalnie mówi się, że R8 z jednostką 2.5 TFSI, nawet wspomaganą silnikiem elektrycznym, byłoby z marketingowego i wizerunkowego punktu widzenia wewnętrzną konkurencją dla modelu TT RS. Dlatego R8 musi mieć większy silnik. Z drugiej jednak strony nie wyklucza się, że ze względu na oszczędności w koncernie, Audi musi przełożyć planowany debiut hybrydowej odmiany wyposażonej nie tylko we wspomniany silnik elektryczny, ale silnik spalinowy miał mieć konstrukcję układu turbo opartą o elektryczną sprężarkę, taką jak w niedawno zaprezentowanym S Q7.
Z wizerunkowego punktu widzenia Audi R8 V6 biturbo wypada nieco gorzej niż wcześniejsze Audi R8 4.2 V8, ale nie musi mieć gorszych osiągów. Co więcej, moda na powszechny downsizing widoczna nie tylko w Audi to rzecz coraz bardziej oczywista dla konsumentów. Nowa jednostka nie mogłaby być słabsza, czy równie mocna jak poprzednik V8, więc minimum jakie musiałaby generować to 450 KM. Przypuszczam, że w R8 miałby nieco więcej mocy, około 500 KM. I tu po raz kolejny, z wizerunkowego punktu widzenia liczba 500 bardziej pasuje do takiego modelu, jakim jest R8.
Wyposażony w taki silnik, sportowy model Audi nie miałby się czego wstydzić. Mógłby być wyraźnie lżejszy od wersji V10, więc stanowiłby zwinniejszą odmianę topowego odpowiednika. Oczywiście połączenie silnika V6 biturbo z napędem na cztery koła byłoby realizowane przez 7-stopniową skrzynię S tronic. Klienci też chyba jednak woleliby mieć pod maską V6 biturbo niż hybrydowe 2.5 turbo. A wam, która specyfikacja bardziej odpowiada?
Zobacz także