Odświeżone mechanicznie Subaru BRZ (2017)
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Subaru BRZ, czyli bliźniak Toyoty GT86 przeszedł właśnie facelifting. Jednak w tym aucie nie tyle zmiany wizualne, co mechaniczne mają większe znaczenie.
Nowe Subaru BRZ poznacie po nieco zmienionych zderzakach i światłach diodowych zarówno z przodu jak i z tyłu. Zmiany są jednak na tyle nieduże, a samochód tak rzadko spotyka się na polskich drogach, że trudno będzie rozpoznać odświeżone BRZ na pierwszy rzut oka. Natomiast łatwo, zaglądając do wnętrza. Trzeba tylko zapamiętać, że kierownica w nowej odsłonie ma przyciski do sterowania radiem i usprawnionym systemem multimedialnym, natomiast starsza ich nie miała. Nowością jest również niewielki, 4,2-calowy ekranik umieszczony na tablicy wskaźników. Na nim prezentowane są informacje dotyczące samochodu i jazdy, m. in. wskaźnik przeciążenia, czas przejazdu okrążenia czy temperatura oleju silnikowego. Zdaniem Subaru, w nowej wersji lepsze są fotele i materiały wykończeniowe. Jednak tak jak wspomniałem na początku, ważniejsze zarówno dla marki jak i klientów będą zmiany mechaniczne poczynione w tym aucie.
Zacznijmy od serca samochodu, czyli silnika, w którym modyfikacji poddano układ rozrządu oraz kolektory – dolotowy i wydechowy. Wszystko miało na celu poprawienie procesu spalania mieszanki, natomiast w efekcie dało dodatkowe 5 KM mocy i 7 Nm momentu obrotowego. Zatem 205 KM i 212 Nm będzie trafiało na tylną oś poprzez zmodyfikowaną skrzynię biegów o szerszym zakresie przełożeń, skrócono natomiast przełożenie główne. Tylna oś jest wyposażona seryjnie w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen.
Subaru obiecuje również gruntowne zmiany zawieszenia – m. in. nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Karoserię usztywniono specjalnymi rozpórkami. W ramach dodatkowo płatnej opcji Performance Pack, oferowane będą amortyzatory sportowe Sachs wraz z układem hamulcowym o zwiększonej wydajności firmowanym przez Brembo i felgami 17-calowymi o szerokości 7,5 cala zamiast 7 cali. Nad kierowcą podczas szybkiej jazdy ma czuwać przeliczony na nowo system ESP z nowym trybem torowym, który jeszcze bardziej poprawi osiągi. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w przeciwieństwie do swej siostry Toyoty GT86, Subaru BRZ to auto skierowane do kierowców, którzy oczekują możliwie najlepszego prowadzenia i osiągów na torze. Toyota jest przeznaczona raczej dla miłośników jazdy bokiem, a nie na czas.