Nowy Peugeot 3008 (2016) - polski cennik

Nowy Peugeot 3008 (2016) - polski cennik

Marcin Łobodziński
12 października 2016

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot Polska ogłosił debiut rynkowy nowego modelu 3008, który startuje z ceną 89 900 zł i jest dostępny z pięcioma jednostkami napędowymi, w czterech konfiguracjach wyposażenia.

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover, który stanie do walki o klientów z takimi hitami jak Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan i całą resztą. Auto mierzy 4447 mm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2675 mm. Tym samym trafia niemal idealnie w Kię Sportage o milimetry przewyższając ją rozmiarami, jest też minimalnie większy od Nissana Qashqaia.

Cena wyjściowa 89 900 zł dotyczy podstawowej specyfikacji, która najprawdopodobniej będzie szerokim łukiem omijana przez klientów. Każda marka ma tego typu auto na start. Peugeot 3008 w konfiguracji Access jest wyposażony w benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i manualną skrzynię 6-stopniową. Kosztująca 74 990 zł Kia Sportage S ma jednostkę o podobnej mocy 1.6 GDI 130 KM, ale jest to motor wolnossący. Nissan Qashqai startuje z ceną 73 300 zł i silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM.

Obraz

Bliskim konkurentem Peugeota będzie Mazda CX-5, która podobnie jak francuski produkt celuje w segment premium, choć do niego nie należy. Tu już możemy mówić o podobieństwach cenowych, bo za japońskie auto w podstawowej specyfikacji SkyGO zapłacimy 89 400 zł i otrzymamy benzynowy motor 2.0 o mocy 165 KM. Peugeot, z której strony by nie patrzeć wydaje się drogi. Co ma podstawowa wersja na pokładzie?

Standard Access zawiera m. in. komplet poduszek powietrznych, tempomat, system monitorowania ograniczeń prędkości, stalowe felgi, kierownicę pokrytą skórą, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, i-Cockpit z wirtualnymi zegarami, radio z MP3 i sześcioma głośnikami czy system bluetooth.

Obraz

Wyższa specyfikacja Active oferuje klientowi system monitorowania pasa ruchu, czujniki parkowania z tyłu, 17-calowe felgi z lekkich stopów, dwustrefową klimatyzację automatyczną czy 8-calowy ekran dotykowy.

Już od tego standardu można zamawiać wiele opcji, w tym pakiet Advanced Grip Control za 3200 zł. Zawiera on elementy ułatwiające jazdę po bezdrożach tym przednionapędowym samochodem, w tym system ułatwiający jazdę po mało przyczepnej nawierzchni, asystenta ruszania pod i zjeżdżania ze wzniesienia oraz 18-calowe, aluminiowe obręcze kół z oponami M+S. Pakiet ten kosztuje w wyższych wersjach wyposażenia 1400 zł.

Jak pewnie zauważyliście, podstawową wadą nowego Peugeota 3008 w stosunku do konkurentów jest brak napędu na cztery koła, nawet za dopłatą. To samo można było powiedzieć o jego poprzedniku. Jest za to spory wybór silników:

  • 1.2 PureTech 130 KM + manual lub automat
  • 1.6 THP 165 KM + automat
  • 1.6 BlueHDI 120 KM + manual lub automat
  • 2.0 BlueHDI 150 KM manual
  • 2.0 BlueHDI 180 KM automat

Ceny konkretnych specyfikacji znajdziecie poniżej. Za automatyczną skrzynię biegów trzeba dopłacić stosunkowo niewiele, bo 7000 zł.

Obraz

[/h4]

Nowy Peugeot 3008 - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/37]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (3)