Nowy Lexus UX, czyli udoskonalona wersja miejskiego crossovera
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lexus UX został zaprezentowany w 2019 roku i do dziś jest jedną z ciekawszych pozycji w swoim segmencie podwyższonych aut kategorii premium. Jednak Lexus nie zostaje w tyle. Od lata 2022 roku będzie można zamówić uaktualnionego, nowego Lexusa UX. Jakie zaszły w nim zamiany?
Lexus UX nabrał dodatkowych, sportowych wrażeń. Teraz oprócz wersji wyposażenia Elegance, Business, Prestige, F SPORT, czy najbogatszej Omotenashi, będzie też dostępna nowa stylistyka – F SPORT Design. W ramach tego pakietu dostaniemy czarną atrapę chłodnicy ze wzorem kratki i czarną osłonę w okolicach świateł przeciwmgłowych w przednim zderzaku.
Z tyłu pojawił się zderzak znany nam z linii F SPORT, spojler oraz czarne wykończenia wokół kloszy lamp. Auto w tym pakiecie dostanie 18-calowe aluminiowe felgi o dziesięciu ramionach, także pokrytych czarnym lakierem. W standardzie wersji F SPORT Design znajdziemy m.in. tapicerkę ze skóry syntetycznej, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią oczyszczania powietrza Nanoe®.
Największą zmianą jest wprowadzenie dotykowego ekranu do obsługi multimediów, zamiast wykorzystywanego wcześniej touchpada. W tym celu ekran konsoli został przysunięty, a wielkość ekranu będzie zależna od wersji wyposażania – od 8 do 12,3 cala. Nowe multimedia będą także obsługiwać bezprzewodowo system Apple CarPlay oraz przy użyciu kabla Android Auto.
Po wyborze wersji Prestige, F-Sport i Omontenashi standardem będzie 12,3-calowy centralny ekran HD. System działa szybciej, a nawigacja na podkładzie komunikuję się z chmurą, na bieżąco przekazując informacje o ruchu drogowym. Ciekawa sprawa, jeśli chcecie uniknąć korków. Dodatkowo komputer pokładowy jest też w stanie uzyskać informacje o cenach na stacjach paliw.
Specjalnie opracowana aplikacja mobilna Lexus Link pozwala z kolei na zdalnie operowanie wybranymi funkcjami. Przy jej pomocy otworzymy samochód i schłodzimy lub ogrzejemy wnętrze przed podróżą. Lexus UX jest ponadto wyposażony w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C.
Nad bezpieczeństwem czuwa wiele elektronicznych rozwiązań technologicznych, dostępnych kompleksowo w ramach pakietu Lexus Safety System +. Mowa np. o systemie monitorowania tzw. martwego pola, technologii samodzielnego zatrzymania (RCTAB) czy systemie ostrzegania o ruchu poprzecznym.
Do wyboru jest teraz jeszcze więcej więcej kolorów nadwozia. Paleta została rozszerzona o lakier Sonic Platinum, który dzięki zaawansowanej technologii Lexusa powoduje, że linie na karoserii są podkreślone przez efekt blasków i cieni.
Lexusa UX będzie można zamówić w dwóch wersjach silnikowych. Hybrydowy UX 250h wykorzystuje sprawdzony hybrydowy napęd Lexusa, gdzie dwulitrowy silnik, wraz z elektrycznymi motorami, produkuje 184 KM. W benzynowym UX 200 moc wynosi 173 KM i jest produkowana również z dwulitrowego silnika.
Odświeżony Lexus UX może pochwalić się usprawnionymi multimediami, nowym systemem łączności oraz atrakcyjną, nową wersją wyposażenia F SPORT Design. Trzeba przyznać, że ten japoński crossover klasy premium nigdy nie był bardziej atrakcyjny niż teraz.