Nowe BMW X6 urosło. Jest jeszcze szybsze i bardziej terenowe
Rok trzeba było czekać na premierę nowej generacji BMW X6 od momentu zaprezentowania nowego X5. Samochód należący do segmentu SAV zostanie wprowadzony do sprzedaży w listopadzie tego roku.
03.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sports Activity Vehicle - to segment, do którego należy BMW X6 od samego początku. Uterenowione auto klasy średniej na tle swojego technicznego bliźniaka, którym jest BMW X5, wyróżnia się inaczej poprowadzoną linią dachu. To się nie zmienia.
Co się zmieniło w nowym BMW X6?
Oczywiście wygląd, który upodobnił go do zaprezentowanego w czerwcu 2018 roku nowego BMW X5. Nowy model X6 ma nadwozie dłuższe od poprzednika o 26 milimetrów (4935 mm) i szersze o 15 mm (2004 mm). Linię dachu poprowadzono o 6 mm niżej, co skutkuje wysokością 1696 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 42 mm i w nowym modelu wynosi 2975 mm.
Zobacz wideo prezentujące zmiany w BMW X6:
Duży grill jest elementem charakterystycznym nowych modeli BMW. Nowe X6 po raz pierwszy będzie dostępne z opcją wyposażenia w podświetlaną atrapę chłodnicy podczas otwierania i zamykania pojazdu.
Ważnym elementem przedniego pasa są nowe adaptacyjne reflektory diodowe z funkcją BMW Laserlight. Światła nie tylko same dopasują się do drogi i otoczenia oraz nie będą oślepiały innych kierowców, ale także dadzą kierowcy do 500 metrów zasięgu widzenia w nocy.
Wnętrze dostosowano do nowych standardów BMW, czyli jeszcze lepszego dopasowania do kierowcy i skupienia jego uwagi na dwóch ekranach – jednym centralnym i drugim, funkcjonującym jako tablica wskaźników. Oba mają przekątną 12,3 cala. Inteligentny asystent osobisty BMW reaguje na hasło "Hej BMW" i można mu nadać imię.
Choć samochody takie jak BMW X6 nie kojarzą się za bardzo z funkcjonalnością, to producent pochwalił się bagażnikiem o pojemności od 580 do 1530 litrów. Na pokładzie mogą znaleźć się takie opcje jak fotele przednie z możliwością masowania, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, szklane aplikacje na wybranych przełącznikach i elementach sterujących, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround marki Bowers & Wilkins.
Cztery razy duża moc i żadnych 2.0 pod maską
BMW postawiło na dużą pojemność silników i znakomite osiągi, jakie mają oferować. W chwili premiery auto ma być oferowane z czterema jednostkami napędowymi:
- 30d – 6-cylindrowy diesel o mocy 265 KM i momencie 620 Nm.
- M50d – 6-cylindrowy diesel o mocy 400 KM i momencie 760 Nm
- 40i – 6-cylindrowy benzyniak o mocy 340 KM i momencie 450 Nm
- M50i – 8-cylindrowy benzyniak o mocy 530 KM i momencie 750 Nm
Wszystkie cztery jednostki współpracują z napędem na cztery koła xDrive oraz ośmiobiegowym automatem Steptronic. W mojej opinii warto zwrócić szczególną uwagę na dwie wersje – najsłabszą i najmocniejszą.
Moment obrotowy diesla 30d jest gigantyczny. Dostępny w zakresie 2000-2500 obr./min. napędza auto na tyle sprawnie, że nowe X6 przyspieszy do setki w czasie 6,5 s. Natomiast średnie zużycie paliwa ma wynieść wg. producenta 6,6-6,1 l/100 km.
Drugi silnik, który warto lepiej poznać, to benzynowy M50i o mocy aż 530 KM, a przecież nie mamy do czynienia z prawdziwym M. Na pewno? Otóż według nowych założeń, modele z literą M przed wersją silnikową – np. M50i czy M50d – to także pełnoprawni członkowie rodziny M.
I rzeczywiście, jeśli porównamy tę wersję z Mercedesem-AMG GLE Coupe, to wersja 43 konkurenta ma "tylko" 390 KM mocy, czyli niewiele więcej niż BMW X6 40i. Natomiast najmocniejsze GLE 63 oferuje 557 KM, czyli tylko o 27 KM więcej od M50i.
Ciekawy jest też motor 50d, który z sześciu cylindrów wydobywa 400 KM mocy i gigantyczny moment obrotowy 760 Nm w przedziale 2000-3000 obr./min. Sama moc maksymalna pojawia się późno jak na diesla – przy 4400 obr./min, co pozwala rozpędzić to auto w 5,2 s. Warto zaznaczyć, że motor wyposażono w aż cztery turbosprężarki! Chociaż tu możemy się zachwycać, podczas gdy Audi SQ8 TDI generuje z jednostki V8 aż 900 Nm!
Pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji
Nie ma sensu wyjaśniać, że nowe BMW X6 ma jeszcze lepsze zawieszenie, które jeszcze lepiej daje kierowcy pojęcie sensu sloganu: "Radość z jazdy BMW". To są po prostu oczywistości. Natomiast nie każdy może sobie zdawać sprawę z faktu, że BMW wyposażyło model X6 również w elementy przydatne do jazdy po bezdrożach.
Jednym z nich jest zawieszenie pneumatyczne obu osi z funkcją automatycznego poziomowania oraz możliwością zmiany prześwitu w zakresie 80 mm. Dla wariantów bez litery M w nazwie przygotowano także pakiet terenowy, który oferuje kierowcy cztery tryby jazdy: na śniegu, piasku, nawierzchni żwirowej lub kamienistej. W skład wchodzi również elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego, którą mają auta serii M.