Nowa Toyota Corolla (2016) – premiera

Nowa Toyota Corolla (2016) – premiera

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zadebiutował najpopularniejszy samochód kompaktowy świata i jednocześnie prawdziwa legenda Toyoty w najnowszej odsłonie.

Toyota długo kazała sobie czekać na nową Corollę. Lifting Aurisa miał miejsce w zeszłym roku, a my już sprawdziliśmy jak jeździ się różnymi wersjami silnikowymi. Można było się spodziewać, że Corolla nie będzie się od niego różniła stylistycznie, a jednak projektanci poszli "na całość".

Zaaplikowali Corolli nowy i jednocześnie odmienny od Aurisa przedni pas. Ładniejszy czy nie, to już kwestia gustu, ale Corolla wygląda na nieco bardziej stonowane auto, w którego stylistyce krągłości zostały zastąpione ostrymi cięciami. Toyota nazywa wygląd Corolli bardziej prestiżowym od Aurisa. Oczywiście design jest spójny z pozostałymi modelami i nie ma w nim żadnych rewelacji. Wąski grill przechodzący płynnie w linię reflektorów diodowych oraz duża kratka w dolnej części zderzaka nawiązują do obecnej stylistyki nowych modeli japońskiego producenta. Tylny pas różni się jedynie detalami od poprzednika. Na razie brakuje zdjęć wnętrza, ale i tu nie spodziewamy się cudów.

Obraz

Odświeżona Toyota Corolla jedenastej już generacji zadebiutuje w Polsce w lipcu tego roku. Auto ma być dostępne w dziewięciu kolorach nadwozia, wśród których nowością są trzy metalizowane lakiery: Platinium Bronze, Tokyo Red i Earth Bronze. Pojawią się także nowe wzory aluminiowych obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali. Na liście wyposażenia nie zabraknie systemów bezpieczeństwa wchodzących w skład Toyota Safety Sense. Jeżeli czytacie każdy z naszych artykułów, pewnie potraficie je już wymienić z pamięci. W Corolli będą to: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz automatyczne światła drogowe. Asystent pasa ruchu będzie pracował na zasadzie sygnału ostrzegawczego, a nie wspomagania podczas jazdy.

Toyota nie podała na razie gamy jednostek napędowych i nie wiadomo czy będzie się różniła od Aurisa. Jeżeli nie, to będziemy mieli do wyboru silniki benzynowe 1.33 Dual VVT-i (99 KM), 1.6 Valvematic (132 KM) oraz 1.2 Turbo (116 KM), a także diesle 1.4 D-4D (90 KM) i 1.6 D-4D (112 KM). Wersji hybrydowej raczej się nie spodziewamy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (9)