Nowa Mazda CX‑5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV‑a na rynku
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa Mazda CX-5 została wyposażona w innowacyjny system kontrolujący zawieszenie, przez co podróż będzie jeszcze przyjemniejsza. Niestety auto jest trochę droższe, ale wprowadzone zmiany są warte swojej ceny.
Samochód ten jest niewątpliwie sukcesem firmy, bo na całym świecie sprzedano w ciągu czterech lat 1,5 miliona egzemplarzy. Nowy model miał swoją premierę podczas targów samochodowych w Genewie (7–19 marca br.) i teraz wjeżdża do salonów z ceną podstawową 95 900 zł. Jest więc droższy o 6500 zł, ale też lepszy.
Zobacz także
Przeprojektowane zawieszenie ma dostarczać jeszcze więcej przyjemności z jazdy, a komfort i bezpieczeństwo poprawi system G-Vectoring Control. Zasada jego działania polega na wykorzystaniu sterowania silnikiem do poprawy reakcji podwozia zarówno pod kątem przyczepności, jak i komfortu. Zmienia wartość momentu obrotowego jednostki napędowej i na podstawie ruchów kierownicy koryguje rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną osią samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół.
Subiektywnie kierowca ma poczuć, jakby samochód zachowywał się bardziej intuicyjnie i przewidywalnie, a jego ciało poprzez neutralizowanie kołysania nadwozia nie powinno reagować na zakrętach czy nierównościach tak silnie jak wcześniej.
Poza zmianami w obszarze właściwości jezdnych, w nowej Mazdzie CX-5 debiutują nowe matrycowe reflektory diodowe z doświetlaniem adaptacyjnym. Są teraz dokładniejsze i reagują szybciej na zmieniające się warunki otoczenia.
Przeprojektowano całkowicie deskę rozdzielczą i fotele z uwzględnieniem komfortu podróżowania, a lepsza izolacja wnętrza zapewnia wyższy poziom wyciszenia. Konsola środkowa pomiędzy fotelami z przodu jest teraz wyższa, co zbliżyło drążek zmiany biegów do ręki kierującego. W wersji z przekładnią manualną jest on umieszczony o 40 mm wyżej, w automacie o 60 mm. Łatwiej też będzie obsługiwać system multimedialny pokrętłem na konsoli.
Kolejną nowością jest system elektrycznego otwierania i zamykania bagażnika z możliwością zapamiętania ustawienia maksymalnej wysokości, na jaką klapa ma się unosić. Ostatnią z dostrzegalnych zmian jest system wyświetlania informacji o jeździe head-up. W nowej Mazdzie CX-5 będą się one pojawiały nie na małej szybce za panelem wskaźników, lecz na przedniej szybie, czyli na linii wzroku kierowcy. Jest to znacznie wygodniejsze i czytelniejsze.
Auto, podobnie jak poprzednia Mazda CX-5 jest dostępne w czterech wariantach wyposażenia oraz czterech wersjach silnikowych. Najmniej kosztuje oczywiście podstawowa wersja SkyGo, wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 165 KM, manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Za diesla 2.2 Sky-D o mocy 150 KM zapłacimy 119 900 zł. Dopłata za napęd na cztery koła i-Activ AWD wynosi 12 tys. zł, a za automatyczną skrzynię biegów 8 tys. zł.
Najmocniejszy silnik diesla w gamie, generujący 175 KM kosztuje od 158 900 zł, ale wysoka cena wynika z faktu, że jest oferowany wyłącznie w najwyższej specyfikacji wyposażenia SkyPassion. Do gamy ma dołączyć jeszcze silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, ale nastąpi to później. Cen jeszcze nie znamy. Poniżej prezentujemy natomiast ceny bazowe w zależności od źródła napędu.
Wersja silnikowa | Napęd | cena podstawowa | wersja wyposażenia |
---|---|---|---|
2.0 benzyna (165 KM) | 4x2 manual | od 95 900 zł | SkyGo |
2.0 benzyna (160 KM) | 4x4 manual | od 120 900 zł | SkyMotion |
2.0 benzyna (160 KM) | 4x4 automat | od 128 900 zł | SkyMotion |
2.2 diesel (150 KM) | 4x2 manual | od 119 900 zł | SkyMotion |
2.2 diesel (150 KM) | 4x2 automat | od 127 900 zł | SkyMotion |
2.2 diesel (150 KM) | 4x4 manual | od 131 900 zł | SkyMotion |
2.2 diesel (150 KM) | 4x4 automat | od 139 900 zł | SkyMotion |
2.2 diesel (175 KM) | 4x4 manual | od 158 900 zł | SkyPassion |
2.2 diesel (175 KM) | 4x4 automat | od 166 900 zł | SkyPassion |