Nowa Honda Civic Type R (2016) - premiera kolejnej generacji hot hatcha
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Honda pokazała koncepcyjną wersję nowej generacji Civica Type R. Auto bazuje na globalnej odmianie japońskiego hatchbacka.
Aktualna generacja Civica Type R, chociaż na ulicach występuje dość licznie, nadal jest samochodem nieco egzotycznym, a mimo to już zapowiedziana została kolejna generacja tego wozu. Bazuje ona na pierwszym, globalnym modelu kompaktowym japońskiego producenta.
Dotychczas Civic różnił się wyraźnie, w zależności od tego, na jaki rynek był przeznaczony. Generacja X ma być pierwszą, która będzie identyczna (może poza kosmetyką i poziomami wyposażenia) zarówno dla USA, jak i dla Europy.
Już w przyszłym roku zadebiutuje produkcyjny Type R, wykorzystujący jako bazę właśnie ten model. Jego koncepcyjny wariant został przedstawiony podczas rozpoczynających się właśnie targów samochodowych w Paryżu.
Na razie Honda milczy na temat osiągów oraz szczegółowych parametrów technicznych tego samochodu. Poznaliśmy jedynie szerokość opon, kolor końcówki układu wydechowego i szereg innych informacji, które nie mają znaczenia, przy potencjalnych osiągach tego samochodu.
Zakładając postęp z generacji na generację i odnosząc Type R X do obecnego hot hatcha Hondy, można domyślać się, że wóz ten będzie mieć nie mniej niż 310 KM, 100 km/h osiągnie w szybciej niż 5,7 s. Poprawy nie spodziewałbym się jedynie w kwestii prędkości maksymalnej. Obecny Type R już i tak ma ją na absurdalnie wysokim poziomie, jak na samochód tej klasy. Prędkość maksymalna gorącego Civica wynosi katalogowo 270 km/h.
Nowy Type R będzie produkowany w Swindon. Jego sprzedaż w Europie rozpocznie się prawdopodobnie już za rok.