Mercedes-AMG C 63 Cabriolet (2016) - premiera
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do rodziny Mercedesów serii AMG dołączył kabriolet Klasy C z jednostką o oznaczeniu 63.
Mercedes ostatnio ma premierę za premierą i pojawiają się kolejne sportowe odmiany AMG. Po premierze w Nowym Jorku do rodziny dołączył Mercedes-AMG C 63 Cabriolet. Wyposażono go w 4-litrową jednostkę V8, a nie jak w przypadku crossoverów mniejszą V6 o oznaczeniu 43. Przyczyna tego jest prosta – to ma być rasowe auto sportowe, a nie mocna wersja standardowego modelu.
Jednostka przygotowana w Affalterbach generuje 476 KM w zakresie 5500-6250 obr./min i 650 Nm w przedziale 1750-4500 obr./min. To jednak nie wszystko, bo odmiana C63 S oferuje 510 KM i 700 Nm. Ten klasyczny kabriolet potrafi się rozpędzić do setki w 4,2 s (4,1 s wersja S). Z pakietem AMG Driver's Package prędkość maksymalna może być zwiększona do 280 km/h. Standardem jest oczywiście ograniczenie do 250 km/h. Zużycie paliwa jakie podaje producent mieści się w przedziale 8,9-9,3 l/100 km.
Mercedes zaznacza, że jest to jedyny w swojej klasie samochód napędzany silnikiem V8 biturbo. Jednostkę znamy z modelu AMG GT. To konstrukcja, która w AMG GT ma suchą miskę olejową, która pomaga utrzymać właściwe smarowanie niezależnie od przeciążenia jakie działa na samochód. Turbosprężarki są umieszczone pomiędzy głowicami, co inżynierowie AMG nazywają „gorącym V”. Silnik błyskawicznie reaguje na dodanie gazu, a dzięki kompaktowym wymiarom można było dopracować kwestię rozkładu masy. Wersja S ma w standardzie dynamiczne zawieszenie silnika.
Brzmienie tej jednostki na pewno nie pozostawia złudzeń, że mamy do czynienia z rasową, sportową maszyną. Układ wydechowy dostosowuje się do wybranego trybu jazdy dzięki aktywnym klapom wewnątrz tłumików. Opcjonalnie kierowca sam będzie mógł wybrać ton, jaki ma się wydobywać z rur wydechowych.
Silnik C63 AMG jest połączona z 7-biegowym automatem AMG SPEEDSHIFT MCT. W przenoszeniu napędu na nawierzchnię pomaga również mechanizm różnicowy ze szperą w standardowej odmianie lub elektronicznie sterowany dyferencjał w C63 S. Poza klasycznym wyborem trybów jazdy, kierowca może również wyłączyć ESP lub przełączyć je w tryb Handling Mode, który pozwala na driftowanie w bezpiecznym zakresie.
Auto pozostaje pod kontrolą również dzięki standardowemu zawieszeniu AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów ich pracy: Comfort, Sport i Sport Plus. Oczywiście tak jak w odmianie Coupé, również w kabriolecie tylna oś różni się od sedana i kombi, m. in. inną konstrukcją łożysk i większym rozstawem kół. AMG Cabriolet jest szerszy od standardowej Klasy C Cabriolet o 64 mm z tyłu. Na proces prowadzenia ma wpływ także udoskonalony układ kierowniczy z przełożeniem 14:1, a o hamowanie dbają standardowe 360-milimetrowe tarcze hamulcowe dla obu osi, w wersji C63 S 390-milimetrowe z przodu, a opcjonalne ceramiczne mają średnicę z przodu wynoszącą 402 mm.
Oczywiście nie trzeba w tym miejscu opowiadać o zmianach stylistycznych, które nie są żadnym zaskoczeniem. Samochód ze stajni AMG jest nie tylko 64 mm szerszy w tylnej części, ale też uzbrojony w skrojone dla niego zderzaki, progi i obręcze kół. Interesująco wygląda połączenie białego lakieru i czarnych dodatków, w tym felg, jak w samochodzie prezentowanym na zdjęciach. Siłę tego modelu podkreśla tylny zderzak z dyfuzorem i czterema końcówkami wydechu. Cóż, Klasa C Cabriolet jest klasą samą dla siebie. Samochód tak samo elegancki jak sportowy.