Mazda 5

Mazda 5 to auto należące do klasy kompaktowych minivanów, produkowany w latach 1999 – 2015 przez japońską markę Mazda. Pierwsza generacja Mazdy 5 istniała pod nazwą Mazda Premacy. Od drugiej generacji auto sprzedawane było jako Mazda 5. Jedynie w Japonii pozostano przy nazwie Mazda Premacy.

  • Mazda 5 to kompaktowy minivan z segmentu C. Auto ukazało się w trzech generacjach, w okresie 1999 - 2015. Model ten był znany również pod nazwą Mazda Premacy
  • Mazda 5 nie posiadała zbyt dużo silników na swoim wyposażeniu. Były to dwie jednostki benzynowe o pojemności 1.8 i 2.0, generujące 115 i 150 KM oraz diesel 1.6 o mocy 115 KM
  • Mazda 5 wyposażona je w przesuwane drzwi i posiada bagażnik o pojemności 426 - 1597 litra
  • Mazda 5 najnowszej generacji posiada finezyjne przetłoczenia po bokach, zaczynające się od bocznego migacza i delikatnie przechodzące w tylne lampy auta
  • Mazda 5 na swój pokład mogła zabrać maksymalnie siedem osób, a długość modelu to 4,58 metra
  • Deska rozdzielcza wraz z panelem centralnym w Mazda 5 "Sendo"
[1/6] Mazda 5 to kompaktowy minivan z segmentu C. Auto ukazało się w trzech generacjach, w okresie 1999 - 2015. Model ten był znany również pod nazwą Mazda PremacyŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/mazda/5/cw/pictures/q078t8/) użytkownika Porlamfer

Mazda 5 powstała dzięki współpracy z Fordem. Pierwsza generacja Mazdy 5 przypominała Forda Focusa C-Max. W 2008 roku zmodernizowano auto. Zmieniono wnętrze oraz zmodyfikowano zawieszenie. A dwa lata później na salonie samochodowym w Paryżu pojawiła się druga generacja Mazdy 5.

Cechami charakterystycznymi Mazdy 5 są przesuwne boczne drzwi z tyłu, 5 – 7 siedzeń, które można przesuwać, składać lub chować, dwustopniowo otwierana klapa bagażnika oraz materiały, które można poddać recyclingowi.

Mazda 5 – dane techniczne

Mazda dostępna jest z nadwoziem typu kombi mpv. W ofercie Mazdy 5 znalazły się silniki diesel i silniki benzynowe. Składają się one z czterech cylindrów, na każdy przypada 2 – 4 zawory. Silniki Mazdy 5 posiadają moc 110 – 157 KM oraz pojemność 1560 – 2260 cm3. Samochód może osiągnąć maksymalną prędkość od 179 do 193 km/h, przyspieszy do 100 km/h w 11,0 – 13,7 s.

Moment obrotowy układu napędowego Mazdy 5 wynosi 165 – 360 Nm. W zależności od wybranego silnika spalanie Mazdy 5 waha się w granicach 5,2 – 7,2 l na 100 km. Pojemność bagażnika Mazdy 5 wynosi 857 – 1687 l. Wymiary Mazdy 5 to 4505 – 4585 mm długości, 1750 – 1755 mm szerokości i 1615 – 1665 mm wysokości.

Mazda 5 – opinie

Wśród wad Mazdy 5 trzeba wymienić kosztowne naprawy silników diesela, głównie zapchanego filtra cząstek stałych. Ponadto Mazda 5 to auto wrażliwe na podmuchy wiatru, dlatego nie można go pewnie prowadzić. Niektóre elementy zawieszenia atakowane są przez korozję. Często pojawiają się awarie turbosprężarek, wtryskiwaczy i dwumasowych kół. Użytkownicy Mazdy 5 skarżą się na szybkie zużycie okładzin ściernych w układzie hamulcowym, łatwy do zarysowania lakier i plastiki we wnętrzu oraz mało wydajną klimatyzację.

Atutem Mazdy 5 jest pojemne wnętrze i duży bagażnik. Dobrze prezentuje się nadwozie auta. Choć wnętrze wykonane jest z plastików, to są one wysokiej jakości. Zaletą Mazdy 5 jest możliwość aranżacji wnętrza dzięki systemowi składania siedzeń Karakuri. Mazda 5 to samochód mało awaryjny i bardzo bezpieczny – otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.

2013 Mazda5 - subtelne modyfikacje na nowy rok modelowy
Zapisz na później
Mazda 5 samochodem wsparcia na torze Laguna Seca
Zapisz na później
Mazda 5 2,0 MZR - nowa wersja Zoom-Zoom [test autokult.pl]
Zapisz na później
Mazda 5 w Genewie
Michal Grygier

Mazda 5 w Genewie

Zapisz na później