Lexus ES 300h - jeszcze lepsza wersja sedana
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W zeszłym roku miała miejsce premiera nieco odświeżonego Lexusa ES 300h. To ważny samochód dla klientów flotowych i biznesowych, a przy tym stał się konkurencyjną propozycją dla tych, którzy szukają alternatywy dla aut z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Napęd hybrydowy 4. generacji w Lexusie ES 300h pozwala na dynamiczną i wyrafinowaną jazdę. Łączna moc układu, który łączy 2,5-litrowy silnik i samoładujący się układ elektryczny, wynosi 218 KM. Jednak największe wrażenie zrobiło na mnie spalanie. Rzeczywiście możliwe jest osiągnięcie spalania w wysokości 5,2 litra na 100 km.
Świadoma elegancja
Lexus ES 300h jest też jednym z bardziej świadomych wyborów konsumenckich na rynku. Osiąga najniższy poziom emisji w swojej klasie, gdzie większość konkurentów decyduje się na auta napędzane silnikami benzynowymi oraz diesla, mówi sam za siebie. W cyklu mieszanym, zgodnym z normą WLTP emituje 119g CO2/km.
Uważne oko zauważy także zmiany stylistyczne. Lexus ES 300h posiada teraz nowy grill, ze zredukowaną liczbą żeber pionowych, który nadaje mu jeszcze bardziej stanowczy wygląd. Nowe reflektory nie tylko lepiej oświetlą drogę w słabszych warunkach – zmieniona konstrukcja klosza nadała im ostrzejszego wyrazu wizualnego.
Opcjonalnie pojawiły się także wcześniej niedostępne wzory felg i nowe kolory nadwozia. Ekskluzywne 17 i 18-calowe koła, oraz 19-calowe dla usportowionej wersji F-SPORT, podkreślają luksusowy charakter auta. Z kolei lakiery Sonic Gray oraz Sonic Platnium stają się dostępne dla każdej wersji wyposażenia.
Aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest wzorowe połączenie komfortu, dynamiki i oszczędności. Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego, Lexus ES 300h przyspiesza za każdym razem w bardzo zbliżony, linearny sposób. Nie tylko daje wrażenie bezpieczeństwa, ale także zapewnia mniejsze zużycie części eksploatacyjnych.
Kierowca i pasażerowie mogą również korzystać ze swoich ulubionych aplikacji na smartfony za pośrednictwem Android Auto lub bezprzewodowego Apple CarPlay. Do dyspozycji mają 12,3-calowy, dotykowy ekran multimediów. Wciąż na pokładzie znajdziemy system Lexus Premium Navigation z grafikami 3D oraz wysokiej jakości system audio.
Dbałość o szczegóły jest hasłem przewodnim we wnętrzu nowego Lexusa ES. Luksusowa tapicerka dostępna jest teraz w nowych, stylowych odcieniach z wykwintnymi wstawki, które podkreślają nietuzinkowy styl. Nowa koncepcja kolorystyczna idzie w parze z hasłem „prowokacyjnej elegancji”, wykorzystując elementy z drzewa orzechowego i brązowej skóry Forest Brown.
Odświeżony Lexus ES 300h stanowi atrakcyjną ofertę w swoim segmencie. Jego system hybrydowy zapewni dynamikę na wysokim poziomie, jednocześnie generując mniej kosztów, przy zapewnieniu wysokiego komfortu i wrażenia luksusu.