Kiedy reklama na samochodzie będzie najskuteczniejsza?

Kiedy reklama na samochodzie będzie najskuteczniejsza?

Ewelina Wolszczak
1 czerwca 2017

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W Polsce popularność reklam na samochodach od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Nic w tym dziwnego. To jeden z najtańszych, a często najskuteczniejszych sposobów promocji firmy. Decydując się na reklamę na samochodzie firmowym warto jednak pamiętać o kilku ważnych sprawach, mogących mieć wpływ na jej odbiór wśród potencjalnych klientów. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Kiedy warto zdecydować się na reklamę na samochodzie?

Polskie reklamy na samochodach potocznie bywają kojarzone ze ścianą tekstu zamieszczoną na mocno wysłużonym aucie dostawczym. Warto przy tym pamiętać, że nie każdy komunikat znajdujący się na pojeździe firmowym jest reklamą tak jak nie każde wykonanie piosenki można nazwać śpiewem. W związku z tym warto sięgnąć po inspiracje i praktyczne przykłady, których całkiem sporo można znaleźć na stronie:

O firmowej reklamie na samochodach warto pomyśleć w 3 zasadniczych sytuacjach:

  • []kiedy firma posiada flotę aut codziennie pokonujących setki kilometrów;[]gdy działalność jest prowadzona na małym rynku lokalnym oraz wymaga częstego podróżowania autem firmowym w jego obrębie; kiedy firma jest nastawiona na promocję konkretnych marek, które są w jej posiadaniu.

Firmowa flota jako medium reklamowe

W przypadku floty firmowej, reklama na samochodach może okazać się strzałem w dziesiątkę. Auta firmowe pokonują tysiące kilometrów miesięcznie. Często po autostradach i najbardziej ruchliwych trasach. W związku z tym przemyślana reklama na samochodach firmowych w przypadku floty daje gwarancję regularnej budowy odpowiedniej wielkości zasięgu wśród potencjalnych klientów przedsiębiorstwa. Zasady rządzące współczesnym marketingiem wskazują zaś, że najpierw należy z przekazem reklamowym dotrzeć do odpowiednio dużej grupy osób, aby mieć szansę odnalezienia najlepiej rokujących, potencjalnych klientów firmy. To między innymi z tego powodu korporacje płacą miliony złotych za reklamy emitowane w telewizji. Chcąc zbudować odpowiedni zasięg dla komunikacji marketingowej firmy można jednak zamiast tego wykorzystać naprawdę ekonomiczne i sprytne sposoby jak właśnie reklama na samochodach.

Lokalnie i skutecznie

Prowadząc firmę, działającą na małym rynku lokalnym, warto jak najczęściej przypominać klientom o jej istnieniu. W tym celu warto wykorzystać 3 podstawowe narzędzia marketingowe: promocję w internecie, kampanie w lokalnych rozgłośniach radiowych oraz reklamę na samochodzie firmowym. Dwie pierwsze opcje wydają się oczywiste, lecz trzecia dla wielu osób może być nieco zaskakująca. Tymczasem dla firm działających na rynkach lokalnych reklama na samochodach ma jedną, kluczową zaletę: gwarantuje odpowiednią częstotliwość kontaktów ze strony potencjalnych klientów z komunikacją marketingową firmy. To zaś w konsekwencji wpływa na wzrost świadomości marki i zwiększa jej zapamiętywalność. Jest to niezwykle istotne w ramach długofalowej obecności firmy na lokalnym rynku. To specyficzne warunki, odmienne od funkcjonowania marek na rynku masowym. Samochody lokalnych firm, ciekawie oklejone komunikatami promocyjnymi, stają się z czasem częścią lokalnego krajobrazu. Najlepiej w końcu być firmą, którą znają i lubią wszyscy jak zwykło się potocznie uważać.

Reklama na samochodzie buduje markę firmy

Niezależnie od tego, czy firma działa w skali globalnej, czy lokalnej, reklama na samochodzie powinna budować i promować markę, którą dane przedsiębiorstwo wykorzystuje. W tym celu ważne jest zachowanie kilku podstawowych zasad, które reklamę na aucie firmowym mogą uczynić atrakcyjną wizualnie i przede wszystkim skuteczną:

  • []szata graficzna i treść reklamy na samochodzie powinna być spójna z jego modelem oraz przeznaczeniem, aby cieszyła się uznaniem w oczach potencjalnego odbiorcy, co jest pierwszym krokiem na drodze do przekonania klienta do skorzystania z określonego produktu lub usługi;[]reklama na samochodzie powinna wyraźnie wskazywać na to, co faktycznie promuje, a także w czytelny i jasny komunikować dane kontaktowe firmy, aby ułatwić dotarcie doń potencjalnym klientom;[]reklama na samochodzie powinna charakteryzować się nie tylko kreatywnym podejściem do samego jej konceptu, lecz także rzetelnym wykonaniem – usługę reklamowego oklejenia auta najlepiej zlecić doświadczonym fachowcom, którzy solidnie przyłożą się do realizacji powierzonego im zadania, a także będą w stanie poradzić sobie ze wszystkimi niuansami technicznymi projektu;[]jeżeli mamy do czynienia z flotą firmową to reklamy na samochodach powinny być spójne pod względem graficznym i merytorycznym tak, aby przy każdorazowym kontakcie z nimi ze strony odbiorców, pogłębiały świadomość oraz rozpoznawalność marki; reklamy na samochodach powinny komunikować aktualne oferty firmy, dobrą praktyką jest tutaj wykorzystywanie sezonowości działań lub kontynuacja linii kreatywnej komunikowanej za pośrednictwem różnorodnych kanałów marketingowych.

Promocja firmy, jej marek oraz usług za pośrednictwem oklejonych reklamami aut firmowych z ekonomicznego punktu widzenia ma jedną, dużą zaletę – jednorazowe koszty. W przypadku kampanii reklamowych w radiu lub internecie, chcąc wyemitować reklamę trzeba za każdym razem płacić. Reklama na samochodzie zaś jest uruchamiana za każdym razem, gdy auto firmowe rusza w trasę. Rozpatrując jej zalety z tej strony można powiedzieć, że jest to zdecydowany zwycięzca w kategorii stosunku ceny do jakości w branży reklamowej. Reklama na samochodzie pozwala codziennie podążać drogą prowadzącą do nowych klientów. To zaś jest konieczne, aby ciągłość biznesu została zachowana.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)