Hybrydowy Lew w nowej odsłonie – lepszy niż kiedykolwiek!

Hybrydowy Lew w nowej odsłonie – lepszy niż kiedykolwiek!

Mikołaj Stachowiak
1 czerwca 2022

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Peugeot 3008 już od 2016 roku cieszy wzrok przechodniów i innych kierowców. Unikalne linie nadwozia, charakterystyczne reflektory i ciekawa paleta kolorów lakieru powodują, że nie jest to tylko kolejny SUV na drodze. Świadczą o tym również globalne wyniki sprzedaży. Od początku produkcji ponad 800 tysięcy modeli 3008 wyjechało z fabryk Peugeot.

Peugeot nigdy nie osiadł na laurach. Dzisiejsza rzeczywistość zmienia się dynamicznie, a bycie pierwszym w wyścigu innowacji wymaga jeszcze więcej wysiłku i zaangażowania, niż kiedykolwiek w przeszłości. Z radością, już na początku tego tekstu, mogę napisać, że francuska marka po raz kolejny przoduje w wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych i ich eleganckiej implementacji – a trudno w tej sytuacji o lepszy przykład niż Peugeot 3008.

Stojąc obok niego, już na pierwszy rzut oka zauważymy, że znana wszystkim bryła 3008 nabrała wizualnej lekkości. Samochód w atrakcyjny sposób niejako ukrywa swoje gabaryty, powodując, że dopiero bardzo świadomy obserwator jest w stanie zauważyć realne wymiary tego dynamicznego i pojemnego SUV-a. Jednak bryła to nie wszystko – każdy pewien swojego zdania koneser dobrego designu zdaje sobie sprawę z istotności detali.

Unikalne wzory reflektorów Peugeot 3008 są dobrym przykładem elementu, które, jak to się zwykło potocznie mówić – „robią robotę”. Istnieje kilka teorii na temat tego, co same reflektory symbolizują. Mnie najbardziej podoba się ta przedstawiana przez fanów marki, którzy dopatrują się w nich nawiązania do lwa z loga marki Peugeot. W tej narracji przednie reflektory samochodu uznajemy za oczy, a światła dzienne LED za kły ryczącego lwa.

Odświeżona wersja modelu jest oferowana w dwóch wersjach hybrydowych plug-in. Najmocniejszą wersją jest HYbrid4 300 e-EAT8, która dysponuje mocą 300 KM z napędem na cztery koła oraz zasięgiem 59 km (według WLTP) w trybie elektrycznym. Jest to możliwe dzięki połączeniu działania silnika PureTech o mocy 200 KM i dwóch silników elektrycznych, na przedniej oraz tylnej osi.

Dostępna jest także wersja 225-konna, którą w katalogu marki można znaleźć pod nazwą HYBRID 225 e-EAT8. W tym wypadku moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła, a maksymalny zasięg według WLTP, przy użyciu jedynie energii elektrycznej, to 53 km. Przewagą hybrydy typu plug-in nad samochodami spalinowymi, jak i hybrydami bez tego oznaczenia, jest możliwość ładowania samochodu podczas postoju.

Z mojego doświadczenia w podróżach autami hybrydowymi typu plug-in mogę powiedzieć, że nie ma niczego bardziej satysfakcjonującego, niż wynik spalania poniżej 2 litrów na 100 km, tylko dlatego, że podłączyłem samochód na noc do gniazdka lub naładowałem go podczas zakupów. Efektem ubocznym jazdy na prąd jest też cisza podczas poruszania się. W świecie powszechnego hałasu, posiadanie swojego miejsca, gdzie można w ciszy skupić się tylko na prowadzeniu auta lub relaksie, jest nieocenione.

Jeśli bylibyście zainteresowani ładowaniem akumulatorów Peugeot 3008 w domowym zaciszu, czas pełnego ładowania ze stacji Wall Box 7,4 kW zajmie 1 godzinę i 45 minut. Warto pytać o takie urządzenie podczas zakupu samego samochodu, u jednego z autoryzowanych dealerów marki Peugeot. Natomiast czas pełnego naładowania ze wzmocnionego gniazda 16 A, prądem jednofazowym, za pomocą ładowarki dostarczanej wraz z autem, zajmuje 4 godziny. Ze standardowego gniazdka o mocy 8 A czas oczekiwania to nie więcej, niż 7 godzin.

Peugeot 3008 przyjemnie zaskakuje komfortem jazdy. Zarówno jakość użytych do wykończenia wnętrza materiałów, jak i samo zawieszenie zapewniają ekskluzywną, bardzo płynną i wygodną jazdę, niezależnie od jakości nawierzchni. Wszystko za sprawą nowoczesnej, wydajnej platformy modułowej EMP2 oraz wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Wewnątrz tego SUV-a można wręcz zapomnieć, że na niektórych regularnie wybieranych przez nas trasach znajdują się jakiekolwiek drogowe nierówności.

Duże wrażenie zrobił na mnie także Peugeot i-Cockpit, na który składa się panel cyfrowych zegarów, wyświetlanych na ekranie o wielkości 12,3 cala tuż przed oczami kierowcy. Do tego nowy, centralnie umieszczony 10-calowy ekran dotykowy HD. Ustawienia ekranu cyfrowego przed kierowcą można dowolnie konfigurować, w taki sposób, aby informacje wyświetlane przed oczami kierowcy były dla niego rzeczywiście istotne. Czy to ograniczenia prędkości, które samochód automatycznie rozpoznaje podczas jazdy, ustawienia tempomatu czy może tylko prędkość, z jaką auto się porusza. Mnogość opcji pozwala na idealne dopasowanie informacji pod konkretne upodobania lub aktualny nastrój.

Nowy, intuicyjny system multimedialny w Peugeot 3008 zapewni dostęp do najważniejszych funkcji za pomocą 10-calowego ekranu HD oraz siedmiu szykownie wkomponowanych przycisków typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do takich funkcji jak: radio, klimatyzacja, nawigacja 3D online, ustawień pojazdu, telefon, mobilne aplikacje i światła awaryjne.

Podsumowując Peugeot 3008 w odmianach hybrydowych HYBRID4 300, jak i HYBRID 225, stanowi interesującą propozycję na obecnym rynku w segmencie SUV. Zarówno za sprawą atrakcyjnego designu nadwozia, nowoczesnego i dobrze wykonanego wnętrza pełnego nowinek technicznych ułatwiających codzienne sprawy, jak i ze względu na oszczędność na paliwie. Podczas wyboru kolejnego samochodu, warto rozważyć odwiedzenie najbliższego dealera Peugeot i umówienie dla siebie jazdy testowej.

Źródło artykułu:WP Autokult
PeugeotPeugeot 3008hybryda
Komentarze (1)