Honda Integra
Honda Integra znana jest również na niektórych rynkach jako Acura Integra bądź Rover 416i, przedstawiciel niższej klasy średniej aut osobowych. Japoński koncern produkował Hondę Integra w latach 1985-2006 w dwóch generacjach. Aby to nastawione na jak najlepsze wyniki auto było możliwie jak najlżejsze, część modeli pozbawiano klimatyzacji i stosowano lekkie fotele.
Honda Integra – dane techniczne
Honda Integra to mocno sportowy sedan bądź hatchback na bazie Hondy Civic. Debiutantem na japońskim rynku była trzydrzwiowa Honda Integra w wersji hatchback. Wprowadzono znaczące zmiany w stosunku do pierwowzoru: pojawiło się utwardzone zawieszenie, hamulce tarczowe, szersze ogumienie, w porównaniu z Hondą Civic wzrosły również średnice tarcz.
Honda Integra dysponuje 2 lub 5 drzwi, 5 miejscami, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów. Całkowite wymiary Hondy Integra wynoszą 4350-4400 mm długości, 1665-1705 mm szerokości, 1320-1345 mm wysokości, do 1540 kilogramów wagi, a także do 352 litrów pojemności bagażnika przy rozłożonych siedzeniach. Maksymalna prędkość Hondy Integra wynosi 185-240 km/h, a jej przyspieszenie do setki to 6,5-9,8 sekundy.
Honda Integra – spalanie i silnik
Jak przedstawia się spalanie Hondy Integra?
- Silnik 1.6 ze 108 KM spala średnio 7,9 litra benzyny na 100 kilometrów.
- Silnik 1.6 ze 115 KM spala średnio 6,6 litra benzyny na 100 kilometrów.
- Silnik 1.6 ze 108 KM przy zamontowanej instalacji LPG spala średnio 8-9 litrów gazu.
- Silnik 1.8 ze 142 KM spala średnio 9,7 litra benzyny na 100 kilometrów.
- Silnik 2.0 ze 220 KM spala średnio 9,4 litra benzyny na 100 kilometrów.
Czterocylindrowe silniki Hondy Integra charakteryzuje moc 63-140 kW, co odpowiada 86-190 KM, pojemność 1,5-1,8 litra oraz moment obrotowy, wynoszący 126-178 Nm.
Honda Integra - opinie
Sportowa Honda Integra najlepiej sprawdza się podczas rywalizacji, wyścigów samochodowych, indywidualnych popisów oraz szybkiej jazdy. Nie jest to samochód osobowy przeznaczony do miejskiej jazdy, gdzie jego dynamika i właściwości jezdne z pewnością nie zostaną wykorzystane. Mocny, wysokoobrotowy, nieco drapieżny silnik Hondy Integra sprawdza się w każdej sytuacji. Samochód dobrze trzyma się drogi, także na zakrętach, a komfort jazdy podnoszą wygodne fotele. Honda Integra ma opinię bezawaryjnego i rzadko serwisowanego pojazdu.
Hondzie Integra można zarzucić kiepskie wyciszenie, a także nie największą przestrzeń pasażerską. Bagażnik jest natomiast przeciętny w tej klasie aut osobowych.